Sivu 1/2

edelleen nokasta

Lähetetty: 02 Marras 2005, 14:45
Kirjoittaja Jone
Moi, ajattelin laittaa 289 koneeseen sellaisen nokan jossa imu ,490" pako ,520", jota eräs taho suositteli. Koneessa on viel 2V palikat kiinni mutta vaihdan ne tässä talven mittaan 4V:si...ajattelin 600cfm Holleyta. Kannet on orkkikset. Joten onko ideaa rueta vaihtaa tollasta nokkaa tuohon kokoonpanoon, vai tuleeko ongelmia esim. kansien ja venojen suhteen :?:

Lähetetty: 02 Marras 2005, 14:48
Kirjoittaja Jone
oho, sattu pieni fiba, siis imu ,496" :oops:

Lähetetty: 02 Marras 2005, 15:32
Kirjoittaja Mexico65
Nostot ko. nokassa alkaa olla aika lähellä maksimia vakio venttiili koneistolle lähinnä jouset. Ilmeisesti noilla nostoilla jää riittävä väli männän ja venttiilien väliin. Jos ja kun nokan vaihto tulee työn alle niin tarkasta ventiilikoneiston kunto kansissa, ja muista vaihtaa uudet nostajat samalla. Tarkasta myös jakoketjun ja rattaiden kunto. Enempää nokasta tietämättä saatta olla hyvä vaihtoehto vakio nokan tilalle, mutta ko. nokka taitaa vaatia avukseen sen 4V imusarjan ja 600 cfm #1850 Holley on ihan hyvä valinta eikä jonkinlainen pakosarjojen paratelu asiaa heikentäisi, Tri-Y tai vastaava.
Jos tietäisin nokan valmistajan ja osa- tai muun numeron voisin kommentoida asiasta enemmän.

Lähetetty: 02 Marras 2005, 15:52
Kirjoittaja Jone
okei, kiitän, ilmoittelen viel tarkemmin nokasta kun otan myyjään yhteyttä. Kyllä se peltisatsi olis tarkotus laittaa, mut tamän talven kapinaan ei mahda ehtiä, mut kukapa tietää :)

Lähetetty: 02 Marras 2005, 16:33
Kirjoittaja Jone
heh, joo, jos totta puhutaan niin toisena vaihtoehtona on ollu Edelbroc, hivenen kalliimpi kylläkin. Perkules ku ei ole kokemusta näistä vempeleistä, ja lontoon murre ku ei taivu, niin siinä sitä ollaan.. :twisted:

Lähetetty: 02 Marras 2005, 19:19
Kirjoittaja Tarkkailija
speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.

Lähetetty: 02 Marras 2005, 19:26
Kirjoittaja Antti66HT
Multapa joutais tuommoinen 600 cfm edelbrock suoraan ajosta...

Nyt tosin vielä autossa kiinni. Laita viestiä jos kiinnostaa 8)

Lähetetty: 02 Marras 2005, 21:42
Kirjoittaja PeteP
rtm kirjoitti:
speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.
Eetelporkki vaatii tosiankin hieman enemmän keskittymistä säätöjen osalta, Holley on nyt sellanen perus raakavalumötikkä joka aina nyt jotenki toimii, joskus jopa kohtuu hyvin.. muutta kyllä tuo eedeli hyvä kun sen laittaa kohilleen.

Lähetetty: 02 Marras 2005, 22:29
Kirjoittaja Antti66HT
noh. Kuulostaa tietysti mainostamiselta :oops: mutta...

Ite vaan laittelin koneen päälle, ja hyvin on toiminut. 13,5-15 l/100km mennyt kesän mittaan.

Lähetetty: 03 Marras 2005, 00:04
Kirjoittaja ROKI
Hollikka on hollikka, ja eedeli on kaasari hyvin on pelannut, 7 kesää olen ajanut kulutus 10,5 -15 ajotavasta riippuen. Suoraan kaupasta kiinni ei muita säätöjä kuin seosruuveja hiukan punottu.

Lähetetty: 03 Marras 2005, 08:29
Kirjoittaja Mexico65
Aikoinaan 90 luvulla Edelbrokin pojat viritteli 65 Shelby Mustangia niin jostain syystä kaasarina oli kuitenkin museo Holley!
Kuitenkin ihan sama mitä kaasaria kukin käytää jokaiselle luultavasti löytyy omansa. Sitten kun konetta viritetään kunnolla on yleensä kaasariinkin tehtävä muutoksia merkistä ja valmistajasta riipumatta ellei tilaa erikoisesti kyseistä autoa(vaihteisto, perä, renkaat, paino ym...), konetta ja käyttötarkoitusta varten muuneltua ja kalibroitua kaasaria.

Mosse mistä se sun auton jatkuva sammuminen slaalomin mutkissa oikein johtui? Ei kai vaan kaasarista? Ja kaasarin merki oli?

Lähetetty: 03 Marras 2005, 12:35
Kirjoittaja Mussemaan
rtm kirjoitti:
speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.
Niin -mutta demon tarjoaa kyllä paremman hinta-laatusuhteen kuin Holley.

Kunhan vaan muistaa purkaa sen uutena ja puhaltaa koneistuslastut ja moskat ensin pois.

Lähetetty: 03 Marras 2005, 16:07
Kirjoittaja Tarkkailija
Onpi käytössä itellä Mussessa Holley, Heimossa 2x AFB, on tullut kokeiltua Ebrockiakin, en kuitenkaan omalla rahalla enää ostaisi moista. On tullut jopa säädettyä muutamaan otteeseen, ei toiminut kunnolla uutena eikä säädettynä. En uskonut suosiolla, vaan piti vielä toinenkin hankka, samaa p..aa sekin. Pitkissä loivissa kaarteissa kovassa vauhdissa Ebrokki meni sekaisin, jolloin konehuoneessa kuului röpöröpöröpö ja tehot hävisivät.
Juu, bensatason korkeus tarkistettiin, ja vielä useampaan kertaan.
Jopa vanhat AFB't toimivat luotettavammin.

Lähetetty: 03 Marras 2005, 20:13
Kirjoittaja Make67
Näitä kokemuksia on kans...vanha autolite poltti melkein koko auton. Uusi edelbrock paikoilleen suoraan tehtaan paketista. Ilman ainuttakaan säätöa ajettu n. 10 000 km eikä mitään ongelmaa. On ajettu suoraan ja väärään, kovaa ja hiljaa...polttoaineen kulutus putos autoliteen verrattuna rajusti eikä minkäänlaisia käyntihäiriöitä oo ollu ainakaan vielä.
Niin, voisko johtua sitten siitä että kone on vissiin aikalailla VAKIO 289 :shock: ! Eihän ne kaikki kaasaritkaan kaikenlaisissa koneissa välttämättä toimi

Lähetetty: 03 Marras 2005, 21:54
Kirjoittaja Homer65
457 kirjoitti: Mosse mistä se sun auton jatkuva sammuminen slaalomin mutkissa oikein johtui? Ei kai vaan kaasarista? Ja kaasarin merki oli?

JAAa!! Kuulostaa ihan mun "Edeliltä". Ettei olis perusvikana toi mutkasammuilu :shock: .