Sivu 1/3

Peltisarjat

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 14:47
Kirjoittaja Vieras
Nyt kaivattaisiin mahdollisimman paljon tietoa eri peltipakosarjoista liittyen kokoonpanoon 1965 Mustang + 289 cid. Kertokaa minkälaisilla satseilla ajelette, kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin. Mitkä sopivat heittämällä vs. millaisia et suosittele vihamiehellesikään.

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 14:48
Kirjoittaja Vieras
Kysyjä jatkaa...
Niin ja kertokaa myös kokemuksia ns. shortyistä.

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 15:14
Kirjoittaja ak72
Mulla on Heddman shortyt, automaattilootan kanssa menevät heittämällä paikalleen, manuaalissa asiat on toisin. Pari kolme iltaa meni että saatiin muutettua kytkinakselia sopivasti että putket mahtuu kulkeen. Btw. mulla ois myynnissä kromatut Tri-y sarjat 4-2-1. Samanmoisia käyttivät Shelbyissä. Ohjausvarsi tulee lähelle putkea, mullakin piti tehdä hieman lommoa sarjaan. Muuten ihan jees sarjat.

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 15:18
Kirjoittaja Vieras
Sattuuko sinulla olemaan kuvaa konehuoneesta missä shortyt näkyvät?

Lähetetty: 24 Heinä 2004, 16:52
Kirjoittaja ak72
Ei ole mutta äkkiäkös sitä käy ottaan. Laitas vaikka email osote mulle osotteeseen ari.katajamaki@kotinet.com nii laitan pari kuvaa.

Lähetetty: 26 Heinä 2004, 00:02
Kirjoittaja Arto65FB
Omakohtaisia kokemuksia 65 vuosimallista:

Hooker Comp: sai alakautta helposti paikalleen, venakopat joutui irroittamaan. Kytkyttimen Z-bar menee primääriputkien välistä, eli ensin peltisatsi ja sitten kytkin paikalleen. Menivät aika alas, kuten kait lähes kaikki 4-1 mallit. Sopivat myös isolle kytkimelle. Seuraavat tulevat tod.näk. olemaan Compit.

Tri-Y, ties minkä valmistama: yllättäen hankalampi sovitettava kuin Hookerin Compit. Kulkevat melko ylhäällä, joten sarjoista ei maavaraongelmaa, mutta kuskin puolen kollektori tulee kohti käsijarrun mekanismia ja vaati pakoputken vetoa turhan alas, eli Pöykyssä otti kosketusta. Primäärien 4-2 kohdistukset eivät ole erityisen kauniita. Ison kytkimen kytkinkoppa ei mahdu. Kuitenkin paras kompromissi kadulle, jos malttaa tehdä sen kuskinpuolen pakoputken kunnolla.

Lehdistä luettua: shortyt hukkaavat noin 10 lbs vääntöä 2000-3500rpm välillä mutta piikkitehon vääntö on samaa luokkaa kuin pitkillä putkilla (long tubes amerikaksi).

Re: Peltisarjat

Lähetetty: 26 Heinä 2004, 21:06
Kirjoittaja Kopekka
Anonymous kirjoitti:Nyt kaivattaisiin mahdollisimman paljon tietoa eri peltipakosarjoista liittyen kokoonpanoon 1965 Mustang + 289 cid. Kertokaa minkälaisilla satseilla ajelette, kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin. Mitkä sopivat heittämällä vs. millaisia et suosittele vihamiehellesikään.
Ennen kuin tilaat shorty-satseja selvitä moottorin kiinnitys, vaatii muistaakseni 66 motor mountin. Itse heitin peltisatsin menemään, taitaa tavallinen autoilija saada vain lisää turhaa melua sisälle ja ulos. Uudet valurauta kamat saa pultteineen n. 400 eurolla.

Lähetetty: 26 Heinä 2004, 21:56
Kirjoittaja kariboy
Hi-Po sarjat ois yks vaihtoehto ...

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 10:35
Kirjoittaja Jukka
Vaimentaako thermotecit tuota säksätystä mikä peltisarjoista tulee?

Ajoin talven Mustangilla jossa on peltisarjat thermoteceillä ja mielestäni siitä ei kuulu sellaista metallista soundia?

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 13:21
Kirjoittaja Homer65
Mikä ihmeen metallinen saundi? mulla on peltisarjat thermoteceillä enkä ole huomannut mitään metallissaundia, toisaalta en ole ilman kokeillutkaan. Oisko popittimesta tullut Heviä? :lol:

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 13:24
Kirjoittaja Jukka
Homer65 kirjoitti:Mikä ihmeen metallinen saundi? mulla on peltisarjat thermoteceillä enkä ole huomannut mitään metallissaundia, toisaalta en ole ilman kokeillutkaan. Oisko popittimesta tullut Heviä? :lol:
Niinpä... :lol:

FunRunissa kokeilin Fastbackia jossa on peltisarjat ilman thermotecejä ja kyllä ropisi.
Toisaalta moottorikin oli hiukan eriluontoinen verrattuna vakioon.

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 13:26
Kirjoittaja kariboy
Putken seinämän vahvuus näyttelee jotain tuossa säksätyksessä, paksumpiseinämäinen putki ei säksätä, saman asian ajaa thermotec, tai karsta :x , otaksun...

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 13:28
Kirjoittaja Jukka
kariboy kirjoitti:Putken seinämän vahvuus näyttelee jotain tuossa säksätyksessä, paksumpiseinämäinen putki ei säksätä, saman asian ajaa thermotec, tai karsta :x , otaksun...
ööö...
Ei kai kenelläkään ole karstaa Mustangin pakosarjoissa?? :lol: :lol:

Eikös rosteriputkikin soi ihan eri tavalla kuin tavallinen?

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 13:59
Kirjoittaja Homer65
Karsta pakosarjoissa kuulostaa kyllä utopistiselta. :shock: Rosteriputket kuulemani mukaan soi :?: :?: :lol:

Lähetetty: 27 Heinä 2004, 14:58
Kirjoittaja JVU/65-HT
Joo mulla oli edellisessä projektissa rosteri sarjat putket ja pöntöt jotka oli asennettu edellisen omistajan toimesta malliin "tein itse säästin satasia" ääni oli kyllä miellyttävän miehekäs niin kauan kun putket pysy ehjänä kyydissä.
Äänestä tulis mieleen ehkä että kone kävis jossain kaivon pohjalla omalla tavallaan ihan makee saundi sellanen jotenkin ontto lotkotus. 8)