Sivu 1/1

Safety bellhousing - ihan vaan muistutus

Lähetetty: 20 Loka 2005, 13:53
Kirjoittaja Arto65FB
http://www.fordmuscle.com/phpBB/viewtop ... =2&start=0

Kun täälläkin noita tehoja haikaillaan, niin muistukseksi, että alumiinia tukevampi kytkinkoppa voi olla joskus ihan idea.

Lähetetty: 20 Loka 2005, 14:24
Kirjoittaja Tapsa
joo... Flywheel ei ole nimeänsä turhasta ansainnut...
sattuu silloin tällöin säröitymistä ja sitten LÄHTEE!
ei ole kiva väistellä rautaa joka työntyy kabiinin
puolellekkin kun on sillä tuulella.
CSI valmistaa kevlar kilpeä SFI Hyväksyttyä.. ainakin automaatteihin
vastaavasta en tiedä manuska mailmasta tai vastaavia rautaisia kilpiä
paksua teräskoppaa lakewood ainakin saatavilla
räjähdysmatto vois olla yksi ratkaisu suojaukseen
itsellä ON JW PAKSU koppa automaatissa, on tullu kokeiltua
pienemmillä posahduksilla, kestää! :?
ainahahan tämän tyyppiset tömäykset antaa ajattelimisen aihetta...

Lähetetty: 20 Loka 2005, 16:24
Kirjoittaja Antti66HT
Juu.. Niin sitä itsekin suunnittelikardaani silmukkaa edellisessä mällissä, mutta eipä oo tuota kerinnyt...

7800rpm, vakio valurauta vauhtipyörä? EIkö tainnut olla eka kerta. Taidan nyt kuitenkin koittaa pärjätä vakio kopalla. Kierrokset kun pysyy alle 5500, eikä tota 351:stä voi oikein tulevillakaan palikoilla keirrättää eli 6500...

Lähetetty: 20 Loka 2005, 18:08
Kirjoittaja Tapsa
jep! valurautanen voi lähtee omille kiertoradoille
tosiaan 7000 rpm kantturoilla
puntitus ja keskitys on A jaO kun komennetaan kovilla rundeilla
kaverilla kanssa vauhtipyöra oksenti niin että laatikon pää akselikin
sai kyytiä samalla onneks ei tapahtunut total romua
piti vahvistaa kampuran pää kun katkoi nekin pultit .
Vaihdelaatikko kun katkeaa kovassa kyydissä täsmällinen jortaani lenkki pitää
Powertrainin jotenkuten letkassa... kuulostaa tavarajunan lähinnä
kiskokolinalta...
jos taka ristikko ratkeaa mäiske on vielä huikeenpi....jos putki ei
irtoa edestä heti
jos eturistikko niin voi hieman " tökätä" maahan ja nostaa
auton perästä ilmaan ja siirtää perän kiinnikketkin
uuteen asentoon ja pakoputketkin saavat omansa rummutuksesta
jos ei sitä ennen ole jo ilmalento tehnyt tehtävänsä ..
toinen lähes yhtä hauska kapine on ystävämme Dampperi jos sekin
on "väsynyt" sitä EI pidä mennä pällistelleen
jos joku antaa kierroksia .. eräs mekatsu sai silmille kun rivahti
siksi myös on SFI hyväksyntä ralli malleissa jotka kestää värinöitä
lopuksi on tämä " aika" turvallinen harrastus kun on oikeat kalikat :wink:

Lähetetty: 20 Loka 2005, 18:50
Kirjoittaja Mexico65
Ei sen välttämättä tarvitse olla vauhtipyörä joka hajoaa.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml

Lähetetty: 21 Loka 2005, 09:32
Kirjoittaja Tapsa
juup! kytkinkin voi poikia kuten kuvasta"big bang"
näkyy
terästä olla pitää tai jotain muuta
kun koville joutuu kalikka... 8)
sitä vois tehdä topikin mitä onkaan räjähtänyt
autosta...

Lähetetty: 05 Marras 2005, 12:55
Kirjoittaja voxagent
Vakio 6-koneen hajoava kiertokankikin rikkoo paikkoja ja levittää kaikki nesteet asfaltille...

nimimerkki: ajokauden päättäjäiset hinausauton perässä

Lähetetty: 07 Marras 2005, 11:48
Kirjoittaja voxagent
Saa nähdä löytyykö syy moottorivaurioon ja onko sillä itse veivin kanssa mitään tekemistä. Fordsix forumilla oli vähän samanlainen tapaus jossa mäntä oli leikannut ja hajonnut samantyyppisin seurauksin.Jos ehdin avaan koneen tänään ja laitan kuvia nähtäväksi kunhan kerkiän. Jutustelin lauantaina Ponynkin kanssa aiheesta käydessäni Riihimäellä.....

Lähetetty: 07 Marras 2005, 21:07
Kirjoittaja Homer65
Katkennut pakoventtiili tekee kans selvää jälkeä :cry: . Vaikkei olisi kun 3000 kierroksia koneessa, 289.tä tuli ainaski "ankkurin paino" :shock: .

nimim. KOKEMUSTA ON