Earlyn punnitustuloksia ja keulapainoista
Lähetetty: 19 Loka 2005, 10:38
Eipäs kaapata aiheita vaikka olisikin moderaattori. Eli jatketaan tästä.
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:26 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg
Mulla on kone 1" alempana kuin vakio, eli sain sitten tapella kytkin vivustojen kanssa, eikä noi swappi sarjatkaan ihan itsestään sopineet...
Joutui esimerkiksi katkaisemaan noi ylätukivarren kiinnitys pultit mutterien vierestä...
Arto65FB
Hah, johan löytyi syy slalom-tappiolle. Mulla 750-583,5.
Mitäs kaikkea kevennystä sulla Mosse on?
Takaisin alkuun
457
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 353
Paikkakunta: Lapinkylä
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:35 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
_________________
"If the car feels like it is on the rails, you are probably driving too slow"
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 2:46 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
457 kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
Omani punnittu täydellä tankilla...
Perhana, ite joutuu laskemaan kilot...
eli 1324 x 0,56 = 741,44
Eli tuostahan voisi päätellä että toi 289/302 painaa enempi alu kansilla ???
Jyrillä on nuo turvakaaret, mitkä oletettavasti tekevät painoa. Itsellä vain 60x60mm palkista tehdyt etu ja takarungon yhdistäjät. Autossa on n.30 kg bitumi mattoa lattiassa...
Toiseksi, mulla puuttui takapenkki tuossa mittaus tilanteessa, mutta niin taisi puuttua Jyriltäkin? Mun recarot on myös aika kevyet, varsinkin jos vertaa alkuperäisiin. Jyrillä T-5, mulla Toploader..
Omani on hiekka puhallettu, eli vastaa kait kiihdytys autojen hapotus kevennyksiä??
Jyrillä konepelti kuitua, mulla taas nuo keulan PELLIT on repro kamaa, eli hieman ohuempiahan nuo on. Siinä varmaan suuremmat erot. ???
Koneeseen alumiinia kansiin niin sais 20kg painoa pois, eli alle 1300kg...700/600 54/46% ,about.
edit: Niin ja Jyri painaa 13 kg vähemmän, sillekin vois jotain tehdä...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Takaisin alkuun
1223
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 57
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 7:46 pm Viestin aihe: Moro
--------------------------------------------------------------------------------
Moro
Mä oon nyt kans taistellu ton early 351w yhdistelmän kanssa!
Nyt kun pitäis pistää toi gt-40 tyyppinen imari siihen niin se tulee reilusti läpi pellistä! Orkkis tyyppinen skooppi peittää ton, jos konetta sais hiukan vielä laskettua!
Mistä mosse sun koneen kiinnikkeet on? Ne kiinnostas nyt aika paljon ni ei tarvis hommata uutta imaria!!
Nyt kun rupeisin tekeen niin ostaisin uuden 302:sen us partsilta!!
Ja tekisin siitä vaikka sen joutuukin purkaan heti!
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:39 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mulla on sekoitus, eli -64-alaosa ja -66-yläosa. En nyt muista kuolemaksenikaan kuinka päin ne pitää sekoittaa...
Aikanaan laitoin konetta paikalleen, ja totesin ettei -66 vuosimallin kumit jotka olin tilannut Niemensivulta ei oikein istunut, ja soittelin sitten hänelle (Tilanne: Lainatalli päiväksi, joka tarpeeksi korkea koneen nostoon, ja yllättäen Perjantai iltana ei palat sovi, no siinä sitten noin 20:06 soitto Niemensivun Sepolle, ja tietoa tuli, muistaakseni mulla on -64 mallin kiinnikkeet ja -66 kumit. SEppo tietää
Sain kuitenkin koneen paikalleen, ja tuuman alemmas. Kytkin vivusto vaan meni sitten vähän uusiks, mutta se on jo eri tarina se...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:26 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg
Mulla on kone 1" alempana kuin vakio, eli sain sitten tapella kytkin vivustojen kanssa, eikä noi swappi sarjatkaan ihan itsestään sopineet...
Joutui esimerkiksi katkaisemaan noi ylätukivarren kiinnitys pultit mutterien vierestä...
Arto65FB
Hah, johan löytyi syy slalom-tappiolle. Mulla 750-583,5.
Mitäs kaikkea kevennystä sulla Mosse on?
Takaisin alkuun
457
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 353
Paikkakunta: Lapinkylä
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:35 am Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
_________________
"If the car feels like it is on the rails, you are probably driving too slow"
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 2:46 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
457 kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Itse en pidä sitä painoa niinkään ongelmana, mutta tilan puute ...tuttaa...
Paino eroa ei taida olla 10 kg, eli jos on akku vielä edessä niin sama vaikutus... Mulla akseli painot 720kg-600kg ,Mikäs Jyrillä on jakauma?
Tai joku muu, ajattelin etttä Jyri on käynyt puntarissa..
Auton punnittu paino on 1324kg. Painojakauma on 56% etuakselilla 44% taka-akselilla ristipainojen ollessa luokkaa 52% oikea 48% vasen. Punnittu paino sisältää noin 30 kg polttoainetta. Todellinen kilpailutilanteen mukainen painon, johon kuuluu auton ja 50 kg polttoaineen lisäksi 85kg:n painoinen kuljettaja ja 5kg kilpavarusteita. Kokonaispainoksi tulee 1434kg. Painojakauma pysyy samana, sillä kuljettajan istuin sijaitsee lähes painopisteen kohdalla mutta ristipainot lähes 50 % / 50%
Omani punnittu täydellä tankilla...
Perhana, ite joutuu laskemaan kilot...
eli 1324 x 0,56 = 741,44
Eli tuostahan voisi päätellä että toi 289/302 painaa enempi alu kansilla ???
Jyrillä on nuo turvakaaret, mitkä oletettavasti tekevät painoa. Itsellä vain 60x60mm palkista tehdyt etu ja takarungon yhdistäjät. Autossa on n.30 kg bitumi mattoa lattiassa...
Toiseksi, mulla puuttui takapenkki tuossa mittaus tilanteessa, mutta niin taisi puuttua Jyriltäkin? Mun recarot on myös aika kevyet, varsinkin jos vertaa alkuperäisiin. Jyrillä T-5, mulla Toploader..
Omani on hiekka puhallettu, eli vastaa kait kiihdytys autojen hapotus kevennyksiä??
Jyrillä konepelti kuitua, mulla taas nuo keulan PELLIT on repro kamaa, eli hieman ohuempiahan nuo on. Siinä varmaan suuremmat erot. ???
Koneeseen alumiinia kansiin niin sais 20kg painoa pois, eli alle 1300kg...700/600 54/46% ,about.
edit: Niin ja Jyri painaa 13 kg vähemmän, sillekin vois jotain tehdä...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27
Takaisin alkuun
1223
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 57
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 7:46 pm Viestin aihe: Moro
--------------------------------------------------------------------------------
Moro
Mä oon nyt kans taistellu ton early 351w yhdistelmän kanssa!
Nyt kun pitäis pistää toi gt-40 tyyppinen imari siihen niin se tulee reilusti läpi pellistä! Orkkis tyyppinen skooppi peittää ton, jos konetta sais hiukan vielä laskettua!
Mistä mosse sun koneen kiinnikkeet on? Ne kiinnostas nyt aika paljon ni ei tarvis hommata uutta imaria!!
Nyt kun rupeisin tekeen niin ostaisin uuden 302:sen us partsilta!!
Ja tekisin siitä vaikka sen joutuukin purkaan heti!
Takaisin alkuun
Mosse
Liittynyt: 28 Tou 2004
Viestejä: 174
Lähetetty: Tii Lok 18, 2005 9:39 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Mulla on sekoitus, eli -64-alaosa ja -66-yläosa. En nyt muista kuolemaksenikaan kuinka päin ne pitää sekoittaa...
Aikanaan laitoin konetta paikalleen, ja totesin ettei -66 vuosimallin kumit jotka olin tilannut Niemensivulta ei oikein istunut, ja soittelin sitten hänelle (Tilanne: Lainatalli päiväksi, joka tarpeeksi korkea koneen nostoon, ja yllättäen Perjantai iltana ei palat sovi, no siinä sitten noin 20:06 soitto Niemensivun Sepolle, ja tietoa tuli, muistaakseni mulla on -64 mallin kiinnikkeet ja -66 kumit. SEppo tietää
Sain kuitenkin koneen paikalleen, ja tuuman alemmas. Kytkin vivusto vaan meni sitten vähän uusiks, mutta se on jo eri tarina se...
_________________
-66 HT:
351w -69, EdelB Perf,Crower Mek 206/208,EdelB 600cfm, Mallory HyFire /Unilite
Toploader 4v, "8 3,00:1 , 620lbs , negW-Kit
1/4mile: 14,403 / 147km/h 60ft: 2,483
Botniaring: 1.34,27