Sivu 1/1

mikä vikana

Lähetetty: 15 Loka 2005, 01:11
Kirjoittaja mika
autossani 200 cid -65 ja ajon aikana veto katoaa aika ajoin.kone alkuperäises kunnos vm 67 muistaakseni vai mitäse pony sano.sähköosat uusittu niku tulppia myöten koneeseen.eli itse epäilen et vika virranjakajassa kun lähetyssaarnaaja ei asetu oikein niku paikoilleen eli jää lonksuamaan akselin ympärille pyörimis suuntaan nähen....siin akselis onse metallinen rikka ympärillä ja lähetyssaarnaaja uus mut mis vika kumminkin.....?

Re: mikä vikana

Lähetetty: 15 Loka 2005, 15:49
Kirjoittaja Kristo
mika kirjoitti:autossani 200 cid -65 ja ajon aikana veto katoaa aika ajoin.kone alkuperäises kunnos vm 67 muistaakseni vai mitäse pony sano.sähköosat uusittu niku tulppia myöten koneeseen.eli itse epäilen et vika virranjakajassa kun lähetyssaarnaaja ei asetu oikein niku paikoilleen eli jää lonksuamaan akselin ympärille pyörimis suuntaan nähen....siin akselis onse metallinen rikka ympärillä ja lähetyssaarnaaja uus mut mis vika kumminkin.....?
Missaako kone tahdin?
Oothan tarkistanut bensansyötön letkujen ja putkien kireyden? Mulla oli samaa ongelmaa epätasaisella pinnalla, eli pätki ja sammuilikin välillä ja syyksi osoittautu pumpulta kaasarille olevien putkien kummankin pään löysyys.
Omassakin se muovinen pyörijä heiluu vähän mutta ei mitenkään hirveesti, enemmän kasikoneisen pyörijä heiluu ja silti kone käy ihan jees.

Lähetetty: 15 Loka 2005, 19:55
Kirjoittaja GT-350
Onko joku tietty tilanne missä veto loppuu, esim. loivassa ylämäessä kevyesti kiihdyttäessä tms. Vai voiko pätkäistä minkälaisessa koneen kuormitustilanteessa tahansa, missä tahansa kaasun asennossa jne.?

Virranjakajan pyörijä luonnollisesti ei saisi juurikaan heilua. Laita jotain väliin jotta saat akselin päähän tukevammin kiinni.

Lähetetty: 16 Loka 2005, 16:13
Kirjoittaja mika
tyhjäkäynnillä sitä ei huomaa mut sitku ajamaan lähtee niin kaikis tilanteis.ei tee sitä jatkuvasti mutjos ajaa esim 100km/h niin 50 kilsaa menee hyvin jasit pytty tai kaks heittää pelittämästä eli rupee läriseen ja veto loppuu.saattaa kestää 5 km ja taas veto palaa.oonkyl tötänny kokeeks paperia väliin etei lonksus lähetyssaarnaaja.mutse ainaki 5mm heiluu akselin ympärillä.no toi pensa hässäkkä pitää tsekata

Lähetetty: 16 Loka 2005, 19:32
Kirjoittaja GT-350
Kävinpä tallissa tsekkaamassa yhden "D"-tyypin jakajan tuossa juuri, ja sen pyörijä heiluu reippaasti. Pyörijässä (orggis FoMoCo, lienee 60-lukunen) näytti olevan kolosen pohjassa pala kangasta, joten oisko tehtaalta lähtiessään olleet timmattu kangaspalalla? No se sieltä pohjasta pois ja sopivasti akselin ja pyörijän väliin ja ei heilu enää yhtään.

Näytti heiluvan esim. 10-15 astetta varmastikin sen 5mm pyörijän koskettimen kohdalla edestakaisin, varmasti tuntuu ajossa. Eli varmista tuo pyörijä ihan ensin, katsotaan sitten millaiset oireet jatkuvat.

Lähetetty: 16 Loka 2005, 20:30
Kirjoittaja mika
kerran senjo yritin korjata mut ei tahtonu saada sitä pysymään eli huonolla menestyksellä.onko millanen homma laittaa kärjetön jakaja

Lähetetty: 16 Loka 2005, 20:47
Kirjoittaja GT-350
Pelkkä kärkivaihto tyyliin Pertronix ei auta, koska pyörijä jää sama...eli vaihtoehto on laittaa se paras vaihtoehto, eli Duraspark II:nen.

Ei mikään homma; vanha pois, Duraspark sisään, tulpanjohdot, puola, sytytys-yksikkö ja vähän johtohommia...kuulostaa ehkä palapeliltä mutta jos about kaiken saa yhdestä paikasta niin homma ehkä helpottuu...kts. myynti-ilmot tai ota suoraan yhteyttä. Duraspark-konversiosta löytyy Mustang-Steven sivuilta ohjeet, ei ole vaikea homma.

Duraspark vakiopalikoilla on jo sinällään loistava upgrade kärkijakajiin verrattuna. Jälkeenpäin voi päivittää ohjausboksin vaikka MSD 6-sarjalaiseksi, puolan malliin "rytäkkä" ja johdot vastaavasti (esim. Ford Racing 9mm).

Lähetetty: 16 Loka 2005, 21:06
Kirjoittaja ROKI
mika kirjoitti:kerran senjo yritin korjata mut ei tahtonu saada sitä pysymään eli huonolla menestyksellä.onko millanen homma laittaa kärjetön jakaja
Jos pyörijä heiluu akselissa ylimääräistä välystä, korjaantuu se kuumaliimapistoolin avulla, sulata mömmöa pyörijän sisään ja paina tukevasti paikalleen, anna jäähtyä rauhassa ei loksu enää.

Lähetetty: 16 Loka 2005, 21:18
Kirjoittaja Jukka
ROKI kirjoitti:
mika kirjoitti:kerran senjo yritin korjata mut ei tahtonu saada sitä pysymään eli huonolla menestyksellä.onko millanen homma laittaa kärjetön jakaja
Jos pyörijä heiluu akselissa ylimääräistä välystä, korjaantuu se kuumaliimapistoolin avulla, sulata mömmöa pyörijän sisään ja paina tukevasti paikalleen, anna jäähtyä rauhassa ei loksu enää.
Hiukan kuulostaisi viralliselta purkkaviritykseltä. :shock: :shock:
Auttaa ehkä hetkeksi mutta ehkä kannattaisi selvittää miksi sitä välystä siellä on? :roll:

Lähetetty: 16 Loka 2005, 22:01
Kirjoittaja GT-350
Ei johdu Jukka kulumasta tuossa kohtaa, osat on vaan yksinkertaisesti tehty vähän turhan suurella toleranssilla.

Lähetetty: 16 Loka 2005, 23:14
Kirjoittaja ROKI
Pony on asiasta perillä, suuresta maasta tulee suuretvälykset, itelläni oli sama ongelma uusi pyörijä oli loso väljä.