
Onko kukaan paininu saman ongelman kans vai laitanko letkulämmittimen?
Eurofordilla tuo raja on +10, niin suositellaan käyttöä. Tämä tieto on siltä ajankohdalta kun olin merkkiliikkeessä töissä...musse67 kirjoitti:...moottorilämmitintä suositellaan käytettäväksi vasta alle -23 C pakkasella.No ei vaa, saattaahan sitä joutua tollasta malmikasaa aika kauan hehkuttamaan...
2001 manuaalista on tullut ainakin 3 versiota, joista ekassa (oma) lukee, etta alle -10C ei saa kaynnistaa ilman lohkaria, 3. painoksessa taas taisi olla tuo -23C etta suositellaan lohkolammitinta, mutta satunnaisesti saa startata ilmankin. Tehtaan liemet taisivat piisata -32C asti. Ittella on -42C liemet, ettei lohko halkea, vaikka mita kavisi. Noi -32C kait voi viela oikeastikin jaatya, jos seisoo kauan. -42C asetuksilla tulee enaa sohjoa, joka ei hajota pataa, mutta vesipumpun kylla, jos jyrayttaa kayntiin lammittamatta. Omakohtaisia kokemuksia on hieman alle -25C lampotiloista lohkarin kanssa ja -15C lahtee viela kuin palmun alta ilman lammitystakin. Kovemmilla pakkasilla toi lammittaminen on vaan hyva tekosyy jaada kotiin juomaan kuumaa kaakaota kalsareillaan, kunnes auto lampiaa eli lasit on puhtaat ja katto hoyryaa...Foxy Lady kirjoitti:Eurofordilla tuo raja on +10, niin suositellaan käyttöä. Tämä tieto on siltä ajankohdalta kun olin merkkiliikkeessä töissä...musse67 kirjoitti:...moottorilämmitintä suositellaan käytettäväksi vasta alle -23 C pakkasella.No ei vaa, saattaahan sitä joutua tollasta malmikasaa aika kauan hehkuttamaan...