Millaisia tekniikka paketteja earlyissä?
Millaisia tekniikka paketteja earlyissä?
Eli nyt kiinnostaisi tietää mitä 65/earlyjen omistajilla löytyy konehuoneesta. Itselläni köllöttelee siellä perus 289 hieman kiristettynä mutta voipi olla että kevään korvilla kun auto alkaa olla muuten valmiina niin mieli alkaa tekemään lisää tehoja. Mitkä koneet noin yleensäkkin sopivat earlyihin ilman suurempia rakenteellisia muutoksia?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
multa löytyy early fb:stä "bonestock" 289 2V ja 4v Toploader jatkona. Kyseessä ei ole mikään kilpakone, vaikka stock onkin... 351w on melkoisen suosittu stroker koneena ja se sopii suoraan samalle paikalle, samoille moottorinkiinnikkeille ja samaan vaihteistoon missä se nykyinen 289 on. Peltisarjojen kanssa tekee tiukkaa 351w kanssa, kaverin '66 HT:ssa on 351w trickflown kansien kera ja peltisarjat menevät tavallisen nuolemalla pitkin sivupeltejä. Jos ei pussihousuja ole kaapissa, niin mikään ei estä siipaisemasta jousitorneja kapeammiksi, sillä jousi&iskari ovat verrattain kaukana jousitornin seinämästä.
-------
edit;
perimätiedon mukaan myös 351cleveland sopii samaan pannhuoneeseen suoraan samoille kiinnikkeille. Ongelmia voi tulla pakosarjojen kanssa, sillä earlyn konehuone on verrattain ahdas. Tiukkoje Clevelandeja on aika paljon liikenteessä ja niistä saa edullisesti paukkua pihalle.
-------
edit;
perimätiedon mukaan myös 351cleveland sopii samaan pannhuoneeseen suoraan samoille kiinnikkeille. Ongelmia voi tulla pakosarjojen kanssa, sillä earlyn konehuone on verrattain ahdas. Tiukkoje Clevelandeja on aika paljon liikenteessä ja niistä saa edullisesti paukkua pihalle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Vege
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 17 Helmi 2005, 21:36
- Auto: HT -65 289+C4+8"
- Paikkakunta: Mynämäki
itellä on tällä hetkellä toi 289 edelbrockin imusarjan ja nelikurkkusen holleyn kanssa ja peltisarjat, tulossa ois 289 mikä on tappiinsa viritetty löytyy, kannet tehty, kevyt metalliset rullakeinut, kireempää nokkaa, tuplajouset, isommat venat jne jne dual tunnelram kahden nelikurkkusen holleyn kanssa.
laatikko on C4 missä on härskimpi manuaalisiftkitti, rakennettu kovaksi ns kisalootaksi, ja vahvistettu vielä lisää laatikon hajottua viime vuonna, sitten on astetta kiukkusempaa turbiinia vaihdettu
perä toistaseksi 8" lukoton, haussa olisi 9" lukko eli jos jollain on saa kaupata 0500 221 449
351 windsori sopii suoraan ja 351 clevelandissa ei pakosarjat enää sovi, tosin onhan noihin isolohkojakin pistetty viistotuilla pakosarjoilla, ne tarttee vaan ite sitten tehdä eivätkä toimi niin optimaalisesti
laatikko on C4 missä on härskimpi manuaalisiftkitti, rakennettu kovaksi ns kisalootaksi, ja vahvistettu vielä lisää laatikon hajottua viime vuonna, sitten on astetta kiukkusempaa turbiinia vaihdettu
perä toistaseksi 8" lukoton, haussa olisi 9" lukko eli jos jollain on saa kaupata 0500 221 449

351 windsori sopii suoraan ja 351 clevelandissa ei pakosarjat enää sovi, tosin onhan noihin isolohkojakin pistetty viistotuilla pakosarjoilla, ne tarttee vaan ite sitten tehdä eivätkä toimi niin optimaalisesti
HT -65 289+C4+8"
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mulla on 302 ilmeisesti jotain vuosimallia 80^. Edelbrock imusarja/nelikurkkuinen kaasari ja peltisarjat. Muuta en moottorista tiedä, mutta hyvin sutii kuivalla ja D:llä mitattiin käsikellolla 7 sekunnin pintaan 0-70 mailiin(tossa saattaa olla kotiin päin vetoa). Vielä paremmin lähtee kun älysin ruveta vaihtamaan manuaalisesti 1-2-D. Hyvin on kone pelittänyt jo 9 vuotta mun käytössä eikä syö öljyä.
Nyt kun laitoin omatekoisen Ram-airin, niin käy vähän huonosti tyhjäkäyntiä, sekä kylmänä polttaa huonosti bensaa.
Nyt kun laitoin omatekoisen Ram-airin, niin käy vähän huonosti tyhjäkäyntiä, sekä kylmänä polttaa huonosti bensaa.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moron
Mulle on nyt tulossa 351w retrofit rullanokalla ja rautakansilla joita on hierottu aika paljon.
Kansissa tietysti rullakeinut sun muut muutokset. imusarja on gt40 tyylinen ruiskusarja. ruiskuboksina haltech.
Pakosarjat on headmanin tälle yhdistelmälle tekemät lyhyet sarjat ja ne mahtuu ihan hyvin paikalleen.
Laatikoksi tulee aod ja peräksi 8" 4.11 välityksellä ja lukolla
Toivottavasti liikkuu enskesänä!!!
Clevekin mahtuu konehuoneeseen mutta vaatii juositornien modifigaation ja tälle ydistelmälle tehdyt peltisarjat. Kaverilla oli sellainen. Tulppien vaihto on sitte päivän homma tossa compinaatiossa.
Mulle on nyt tulossa 351w retrofit rullanokalla ja rautakansilla joita on hierottu aika paljon.
Kansissa tietysti rullakeinut sun muut muutokset. imusarja on gt40 tyylinen ruiskusarja. ruiskuboksina haltech.
Pakosarjat on headmanin tälle yhdistelmälle tekemät lyhyet sarjat ja ne mahtuu ihan hyvin paikalleen.
Laatikoksi tulee aod ja peräksi 8" 4.11 välityksellä ja lukolla
Toivottavasti liikkuu enskesänä!!!
Clevekin mahtuu konehuoneeseen mutta vaatii juositornien modifigaation ja tälle ydistelmälle tehdyt peltisarjat. Kaverilla oli sellainen. Tulppien vaihto on sitte päivän homma tossa compinaatiossa.
65 fb:stä löytyy seuraavaa tekniikkaa:
Kone 289 lohkoon 302 hilut sisällä ja AFR 185 päälä ja Weiand X-CELelator + 650 db Holley kansien välissä, Hookerin peltisarjoilla, ym. ym.
Lähes vakio kytkin, T5-aski vahvistettuna ja loput hoitaa 8" perä kitkalukolla.
Kone potkii kivasti ja vaihteiso on kestänyt kuin myös perä. Ei ole tarvinnut säästellä eikä selitellä.
Kone 289 lohkoon 302 hilut sisällä ja AFR 185 päälä ja Weiand X-CELelator + 650 db Holley kansien välissä, Hookerin peltisarjoilla, ym. ym.
Lähes vakio kytkin, T5-aski vahvistettuna ja loput hoitaa 8" perä kitkalukolla.
Kone potkii kivasti ja vaihteiso on kestänyt kuin myös perä. Ei ole tarvinnut säästellä eikä selitellä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Eipä vaan paljoa auta tuo iskari tornien muokkaaminen, kun sattuu nuo sarjat tulemaan juurikin niille main, missä ylätukivarsien kiinnitys pultit pojottaa, eli Mustang II etu pää, tai McPherson muutos niin sitten olis tilaa...Fastback kirjoitti:multa löytyy early fb:stä "bonestock" 289 2V ja 4v Toploader jatkona. Kyseessä ei ole mikään kilpakone, vaikka stock onkin... 351w on melkoisen suosittu stroker koneena ja se sopii suoraan samalle paikalle, samoille moottorinkiinnikkeille ja samaan vaihteistoon missä se nykyinen 289 on. Peltisarjojen kanssa tekee tiukkaa 351w kanssa, kaverin '66 HT:ssa on 351w trickflown kansien kera ja peltisarjat menevät tavallisen nuolemalla pitkin sivupeltejä. Jos ei pussihousuja ole kaapissa, niin mikään ei estä siipaisemasta jousitorneja kapeammiksi, sillä jousi&iskari ovat verrattain kaukana jousitornin seinämästä.
-------
edit;
perimätiedon mukaan myös 351cleveland sopii samaan pannhuoneeseen suoraan samoille kiinnikkeille. Ongelmia voi tulla pakosarjojen kanssa, sillä earlyn konehuone on verrattain ahdas. Tiukkoje Clevelandeja on aika paljon liikenteessä ja niistä saa edullisesti paukkua pihalle.
Clevu sopii ilmeisesti valu sarjoilla, mutta pellisarjoja ei tehdä, mutta seppä kyllä laittaa...

Oma kokoonpano aika lailla tossa signaturessa... Kansia tekis mieli viilata, mutta ensin hidastuspuoli kuntoon.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Eiköhän sinne joku seppä sopivat peltisarjat värkkää. Ahdasta on tosin. Putkikeula on yksi mahdollisuus ja sitten ei ole mitään väliä minkälaiset stepped race sarjat sinne vääntelee. Kaverin '64 Fairlanessa on konetta siirretty vissiin 20-30 cm taaksepäin ja peltisarjat tehty suoraan moottoritilan sivupellistä läpimeneviksi. Etummaisten pyttyjen putket on viistetty taaksepäin ja muut menevät kohtuu suoraan sivuun. Aika race päivitys, mutta toimiva ja tilaa on.Mosse kirjoitti:Clevu sopii ilmeisesti valu sarjoilla, mutta pellisarjoja ei tehdä, mutta seppä kyllä laittaa...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Jos tilaa on vähän niin 331 tai 347 vois olla ihan hyvä ratkaisu. Pikkasen kiusatulla 347 pääsee helposti 11 puolelle vartilla, varsinkin kevyellä early kopalla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.