Ford 302 Dampperin tasapainotus
Ford 302 Dampperin tasapainotus
Olisikohan jollain tietoa, että onko E1AE-A3A Ford 302 dampperi 28oz vai 50oz tasapainotuksella?
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Hirveän vähän löytyy tietoa netistä näistä. Joskus -81 vuonnahan ne vaihtoi tasapainotuksen. Kampiakseli on koodilla 2MAE, joka viittaa käsitykseni mukaan 50oz tasapainotukseen. Kone oli aiemmalla omistajalla täristänyt ja epäili, että vetolevy ja dampperi on eriparia. Selvintä tietysti, kun ostaa uuden, kun vetolevykin vaihtuu vauhtipyörään
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Lohko on vuodelta -84 ja yksiosaisella takastefalla. Eikös tämäkin viittaa 50oz tasapainotuksen suuntaan.
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Täytyisi tietää myös kampiakseli. Eli jos on hoikka keskeltä 50oz, jos keskustan vastapainot ei näytä erilaiselta kuin laidat, niin 28oz. Mistä lohkosta osat on otettu, ei enää vuosikymmenien jälkeen aina kerro totuutta. Näitä kasataan uudelleen milloin mihinkin speksiin. Lohko ei välitä siitä onko 28oz , 50oz tai nollabalansissa olevat sisukset, kunhan dampperi, kampiakseli ja vauhtipyörä (tai vetolevy) ovat keskenään yhteensopivia. Tai no, jos lohko saisi valita, niin nollabalanssi olisi ykkösvalinta.
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Kiitos. Täytyy vielä varmistaa kampiakseli. 2MAE siihen tosiaan on merkattu, mutta en ulkoisia tunnusmerkkejä, joita mainitsit, vielä tutkinut.
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Foordismiahan tämä on. Sierran kampurasta löytyy myös 2MAE merkit.
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Ok
Joo hoikat limput on keskellä, verrattuna päätylimppuihin.
Re: Ford 302 Dampperin tasapainotus
Eiköhän sitten mennä 50oz epätasapainolla.