Sivu 1/1
parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 11 Loka 2023, 22:24
Kirjoittaja hanski1
mitkä perävälitykset ois parhaat noin 330 heppaseen 351windsoriin?
niin että teho tuntuu kiihdyttäessä mutta moottoritieajossa kone ei huutais kauheen kovilla kierroksilla?
aski on siis kolmelovinen c4.
Re: parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 12 Loka 2023, 18:28
Kirjoittaja FFreak
Mulla oli -69:ssä orkkis 2.79 välitys. Satasen vauhdissa 2500rpm. Loota on c4. Nyt on 4.1 ja 80 vauhdissa 3200rpm. Loota on vaihtumassa aod:hen ja katsoo sitten miten toimii. Kiihtyvyys ei häävi tolla orkkis välityksellä. Ehkä 3.00 tai 3.25 vois olla sopiva.
Re: parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 12 Loka 2023, 21:16
Kirjoittaja Homer65
Mulla oli 3.25 ja oli mielestäni hyvä C4 kanssa. Liikkeelle lähtö kohtuu ripeä ja matkassakin kohtuullinen. Pitkä motaripätkät ei ehkä mikään optimi.
Re: parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 14 Loka 2023, 18:00
Kirjoittaja Arto65FB
Kun ostin oman 65 joku vuosi sitten, siinä oli 4.57 (on muuten Fordin välläri). Lähti nelosellakin liikennevaloista. Vaihdoin 2.79 ja poistuminen Forssan Pick-Nickistä oli yhtä kytkimen luistattamista, kun tyhjäkäyntikierroksilla nopeus oli 10km/h mutta 100km/h oli 2000rpm, huiput ajettu 250km/h. Nyt on 3.25 ja onhan se kompromissi.
70 kardaanitunneli voisi mahdollistaa Lenson BMW-sovituksen, eli 6-vaihteinen manuaali, jolloin perävälityksen valinnalla ei ole niin väliä.
Re: parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 14 Loka 2023, 21:32
Kirjoittaja hanski1
Arto65FB kirjoitti: ↑14 Loka 2023, 18:00
Kun ostin oman 65 joku vuosi sitten, siinä oli 4.57 (on muuten Fordin välläri). Lähti nelosellakin liikennevaloista. Vaihdoin 2.79 ja poistuminen Forssan Pick-Nickistä oli yhtä kytkimen luistattamista, kun tyhjäkäyntikierroksilla nopeus oli 10km/h mutta 100km/h oli 2000rpm, huiput ajettu 250km/h. Nyt on 3.25 ja onhan se kompromissi.
70 kardaanitunneli voisi mahdollistaa Lenson BMW-sovituksen, eli 6-vaihteinen manuaali, jolloin perävälityksen valinnalla ei ole niin väliä.
paljon 120kmh vauhdissa sulla on kierrokset noilla 3.25 väleillä?
Re: parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 14 Loka 2023, 22:56
Kirjoittaja Arto65FB
hanski1 kirjoitti: ↑14 Loka 2023, 21:32
Arto65FB kirjoitti: ↑14 Loka 2023, 18:00
Kun ostin oman 65 joku vuosi sitten, siinä oli 4.57 (on muuten Fordin välläri). Lähti nelosellakin liikennevaloista. Vaihdoin 2.79 ja poistuminen Forssan Pick-Nickistä oli yhtä kytkimen luistattamista, kun tyhjäkäyntikierroksilla nopeus oli 10km/h mutta 100km/h oli 2000rpm, huiput ajettu 250km/h. Nyt on 3.25 ja onhan se kompromissi.
70 kardaanitunneli voisi mahdollistaa Lenson BMW-sovituksen, eli 6-vaihteinen manuaali, jolloin perävälityksen valinnalla ei ole niin väliä.
paljon 120kmh vauhdissa sulla on kierrokset noilla 3.25 väleillä?
3000, nopeusmittari ei toimi, niin tuo 1000rpm per 40 km/h on helppo muistaa.
Re: parhaat välit -70 351w musseen
Lähetetty: 10 Heinä 2025, 16:54
Kirjoittaja freaks
Itsellä vaihtui 2.91tms välitys 3.23 ja eron huomasi juuri moottoritiellä, ei niinkään kiihdyttelyssä. Ehkä joku 3.55 on hyvä kompromissi jolla jo kiihtyvyyskin kasvaa ja jos ajo pääosin taajama-ajoa + autossa ylivaihteellinen laatikko.
Itsellä oli yhdessä 4.56 välitys + toploader ja 1-3 vaihteet suti läpi herkästi pelkällä kaasulla, nelosella joutui vähän auttamaan jo kytkimellä. Hauska laite, mutta eipä tuolla satasta kovempaa koskaan ajaa viitsinyt.