Ohjauspylvään (rattiputken) korjaus tai vaihto ** Mustang HT 302 -70
Lähetetty: 27 Elo 2023, 11:49
Tervehdys!
Erilaisten tekniikkamurheiden yllättäessä sormet hakeutuvat näppäimistölle ja apua
kysytään kokeneemmilta harrastajilta; niin on asianlaita nytkin.
Kysymys : Osaisiko joku neuvoa ohjauspylvään yläosan (lukkosylinteri, lukitusmekanismi, johtosarja) korjaamisessa tai koko ohjauspylvään + em. osien vaihtamisessa? Auto on Mustang HT 302 -70 C4 laatikolla.
Lyhyt taustatarina : Virtalukon pohjassa (johtosarjassa) on ollut jo valmiiksi vikaa, sillä olen joutunut asentamaan
on/off – katkaisijalla varustetun johdotuksen suoraan akulta puolalle. Ilman tätä syöttövirtaa auto ei käynnisty eikä
pysy käynnissä.
Seuraavaksi alkoi takkuilemaan auton sammutus (normaalisti virrat pois avaimesta ja kytkimestä puolalle menevä virta pois),
vaihde jumittui P-asentoon ja virtalukko hajosi. Nyt ihan viimeisessä vaiheessa rattilukkokin kiukutteli.
Vaihdoin virtalukon, mutta em. käynnistys ja sammutusmurheet jatkuivat edelleen. Johtosarja (ignition assembly) on hankittu,
mutta kun otin rattiputken päällä olevat suojamuovit pois, niin totesin 70-malliseen myydyn johtosarjan olevan väärän mallinen.
Se on liian lyhyt ja auton johtosarjaan tuleva liitin on erilainen kuin mikä autossa on (internet tietää kertoa, että 70-mallisessa olisi ilmeisesti ihan omanlaisensa johtosarja….)
No, joka tapauksessa käsillä on nyt siis pientä ja vähän suurempaakin murhetta, ja niinpä vakavasti pohdin vaihtoehtona, että uusin
koko rattiputken (+kiinnityksen), niin saan toivottavasti edellä kerrotut ongelmat kerralla korjattua.
Mutta jos jollakin olisi kokemusperäistä vinkkiä, neuvoa, varoitusta tai ohjetta edellä kerrotun aiheen tiimoilta, niin mielelläni kuulisin niistä, ennen kuin kolautan oman varpaani kiveen.
Reipasta alkavaa syksyä toivottaa
-Mika-
Seinäjoki
0400 502005
Erilaisten tekniikkamurheiden yllättäessä sormet hakeutuvat näppäimistölle ja apua
kysytään kokeneemmilta harrastajilta; niin on asianlaita nytkin.
Kysymys : Osaisiko joku neuvoa ohjauspylvään yläosan (lukkosylinteri, lukitusmekanismi, johtosarja) korjaamisessa tai koko ohjauspylvään + em. osien vaihtamisessa? Auto on Mustang HT 302 -70 C4 laatikolla.
Lyhyt taustatarina : Virtalukon pohjassa (johtosarjassa) on ollut jo valmiiksi vikaa, sillä olen joutunut asentamaan
on/off – katkaisijalla varustetun johdotuksen suoraan akulta puolalle. Ilman tätä syöttövirtaa auto ei käynnisty eikä
pysy käynnissä.
Seuraavaksi alkoi takkuilemaan auton sammutus (normaalisti virrat pois avaimesta ja kytkimestä puolalle menevä virta pois),
vaihde jumittui P-asentoon ja virtalukko hajosi. Nyt ihan viimeisessä vaiheessa rattilukkokin kiukutteli.
Vaihdoin virtalukon, mutta em. käynnistys ja sammutusmurheet jatkuivat edelleen. Johtosarja (ignition assembly) on hankittu,
mutta kun otin rattiputken päällä olevat suojamuovit pois, niin totesin 70-malliseen myydyn johtosarjan olevan väärän mallinen.
Se on liian lyhyt ja auton johtosarjaan tuleva liitin on erilainen kuin mikä autossa on (internet tietää kertoa, että 70-mallisessa olisi ilmeisesti ihan omanlaisensa johtosarja….)
No, joka tapauksessa käsillä on nyt siis pientä ja vähän suurempaakin murhetta, ja niinpä vakavasti pohdin vaihtoehtona, että uusin
koko rattiputken (+kiinnityksen), niin saan toivottavasti edellä kerrotut ongelmat kerralla korjattua.
Mutta jos jollakin olisi kokemusperäistä vinkkiä, neuvoa, varoitusta tai ohjetta edellä kerrotun aiheen tiimoilta, niin mielelläni kuulisin niistä, ennen kuin kolautan oman varpaani kiveen.
Reipasta alkavaa syksyä toivottaa
-Mika-
Seinäjoki
0400 502005