Sivu 1/2

Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 23 Syys 2005, 12:46
Kirjoittaja 9K92F
Miten alapallot on tukivarressa kiinni?
En vielä purkanut enempää kuin että pääsin toteamaan tilattujen osien olleen selkeästi liian isot.
Näyttäisi, että ne kasataan yläpuolelta, mutta mikä niitä pitää paikallaan kun jousi ponnistaa just samaan suuntaan kuin mihin ne purkautuu.

Lähetetty: 23 Syys 2005, 17:43
Kirjoittaja musse67
Eiköhän ne ole prässätty alatukivarteen, eli tiukalla sovitteella kiinni. Ei muuta kun tukivarsi irti ja rässäilemaan. :)

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 10:40
Kirjoittaja jarivaa
Saitkos nimim.9K92F aikanaan selville miten ne Foxin alapallonivelet on kiinni siinä alatukivarressa ja miten uudet saa tilalle, kun oli tarkoitus vaihtaa SN95 alapallot mutta vanhat on kuin yhtä puuta alatukivarren kanssa,eikä niitä ilmeisesti ole edes tarkoitettu vaihdettaviksi?

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 12:31
Kirjoittaja musse67
Kyllä ne on tarketettu vaihdettavaksi, tiukassa ne tosin on. Prässäyshommiksi menee. Jos sulla ei prässiä ole, irrota tukivarret ja käytä jollain korjaamolla jolta sellanen löytyy.

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 12:33
Kirjoittaja MouTine
Saako udella paljonko SN95 alapallot maksoivat?

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 12:35
Kirjoittaja GT-350
SN95:n alapallot ovat prässillä vaihdettavissa.

Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 12:37
Kirjoittaja GT-350
Porukka vastailee hyvin yhtäaikaa :D

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 12:38
Kirjoittaja MouTine
GT-350 kirjoitti:SN95:n alapallot ovat prässillä vaihdettavissa.

Jos molemmat pallot on ajatus vaihtaa ja tukivarsissa vielä orggikset puslat niin harkitsisin toista reittiä, mikä ei ole edes paljonkaan kalliimpi kuin 2 palloniveltä ja niiden asennustyö. Nimittäin FR:n uudet 2003 Cobra tukivarret on luokkaa 200EUR pari, mukana tietysti pallot ja puslat, Foordin mukaan 10% parannus kääntöympyrään jne. Lisätietoa: http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=6313
Juuri tuon takia esitin ed.main. kysymykseni. Mulla on tuo setti ja tyytyväinen oon.

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 14:22
Kirjoittaja jarivaa
Joo,tarkoitus oli vaihtaa myös uretaanipuslat mutta olen niitä kohta kaksi kuukautta odotellut,tällä viikolla pitäis vihdoin saapua,SN95 alapallojen hintaa en vielä tiedä,noi GT-350 ehdottamat tukivarret on kuitenkin varmaan tarkoitettu 94- eteenpäin vai sopiiko ne myös Foxiin,taidan kysellä tukivarsien hintaa niin ei tarvi leikkiä kyläseppää.

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 15:27
Kirjoittaja MouTine
jarivaa kirjoitti:Joo,tarkoitus oli vaihtaa myös uretaanipuslat mutta olen niitä kohta kaksi kuukautta odotellut,tällä viikolla pitäis vihdoin saapua,SN95 alapallojen hintaa en vielä tiedä,noi GT-350 ehdottamat tukivarret on kuitenkin varmaan tarkoitettu 94- eteenpäin vai sopiiko ne myös Foxiin,taidan kysellä tukivarsien hintaa niin ei tarvi leikkiä kyläseppää.
Juu tosiaan ei sovi. Ford Racingilla on myös Foxyyn samanmoinen paketti, mutta hinta pompsahti muistaakseni pitkälti yli 300€:n.

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 15 Huhti 2008, 21:41
Kirjoittaja 9K92F
jarivaa kirjoitti:Saitkos nimim.9K92F aikanaan selville miten ne Foxin alapallonivelet on kiinni siinä alatukivarressa ja miten uudet saa tilalle, kun oli tarkoitus vaihtaa SN95 alapallot mutta vanhat on kuin yhtä puuta alatukivarren kanssa,eikä niitä ilmeisesti ole edes tarkoitettu vaihdettaviksi?
Oho, onpas jäänyt huomaamatta tämä.

Pallot on prässätty alapuolelta tukivarteen ja ensikatsomalta näyttää niin kuin olisi yhtä puuta.

Kyllä ne vaihtuivat ja kotipihalla ihan ilman prässiä.
Ensin tietty auto pukeille, rengas irti, raidetanko irti, jarrusatula irti, alapallon mutteria vähän löysälle, lyömällä kartio irti, tunkki alatukivarren alle ja loput mutterista auki, sitten varovasti tunkilla alas, iskari yläpäästä irti ja iskari + napa pois tieltä ja jousi pois paikoiltaan.
Sitten kun tukivarsi killuu "vapaana" niin tukivarren ja maan väliin pala kakkosnelosta (parempi olla kovaa maata alla ettei parru uppoa maahan ja saa lyönnille kunnon vasteen). Kaasulla lämpöä pallon ympärille ja lekaa pallolle. Lähti ihan iisisti.
Uusi meni paikoilleen helposti, kun pallo oli ollut kylmässä ja alatukivarteen annettu taas lämpöä.

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 15 Huhti 2008, 21:50
Kirjoittaja Aku_81
Helpoimmalla pääsi alapallojen vaihdosssa kun asensi maximum motorsportin alatukivarret :lol:

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 22 Loka 2009, 19:29
Kirjoittaja Lauri
Leimalla pomppasi molemmista alapalloista, nyt hetken asiaa tutkineena, onko noissa FRPP:n M-3075-A tukivarsissa mitään muuta eroa orkkiksiin kuin puslat? Lähinnä kiinnostaa sen takia kun olen kuolannut Maximum Motorsportsin R/T-boxia missä myös tulee ne puslat. Tuntuisi vähän turhalta ostaa nyt koko varret vain niiden takia, kun taas seuraavassa alustapäivityksessä ne vaihtuisi kuitenkin.

Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 22 Loka 2009, 20:15
Kirjoittaja billyray
Lauri kirjoitti:Leimalla pomppasi molemmista alapalloista, nyt hetken asiaa tutkineena, onko noissa FRPP:n M-3075-A tukivarsissa mitään muuta eroa orkkiksiin kuin puslat? Lähinnä kiinnostaa sen takia kun olen kuolannut Maximum Motorsportsin R/T-boxia missä myös tulee ne puslat. Tuntuisi vähän turhalta ostaa nyt koko varret vain niiden takia, kun taas seuraavassa alustapäivityksessä ne vaihtuisi kuitenkin.

Ja jos päädyn pelkkiin alapallojen vaihtoon, onko niihin minkälaisia performance-vaihtoehtoja? Auto vuosimallia 89
http://www.latemodelrestoration.com/item/MM-MMFCA1

Tommoset on kaverin cobrassa, tuntuu olevan tyytyväinen, meni paikalleen ilman kiroilujakin, tosin pientä sahan käyttöä vaatii k-memberiin. Ei tuo hinta paha ole vrt noihin ford-motorsportin käikäleisiin. Jos noita ford motorsportin osia harkitsee niin eikö ole sama ottaa nykyset pois ja pistää niihin uudet alapallot ja puslat?

Re: Foxin alapallojen vaihto

Lähetetty: 23 Loka 2009, 19:58
Kirjoittaja Lauri
billyray kirjoitti:
http://www.latemodelrestoration.com/item/MM-MMFCA1

Tommoset on kaverin cobrassa, tuntuu olevan tyytyväinen, meni paikalleen ilman kiroilujakin, tosin pientä sahan käyttöä vaatii k-memberiin. Ei tuo hinta paha ole vrt noihin ford-motorsportin käikäleisiin.
Varmasti on kaverisi tyytyväinen noihin varsiin, mutta varmasti hänellä on myös coil overit, joita minulla taas ei ole, eikä ainakaan vielä ole tulossakaan.
billyray kirjoitti:Jos noita ford motorsportin osia harkitsee niin eikö ole sama ottaa nykyset pois ja pistää niihin uudet alapallot ja puslat?
Kyllä, samalla aaltopituudella ollaan. Siksi yritänkin kysyä onko siinä itse tukivarressa mitään eroa orkkikseen, jos ei niin en osta niitä kun haaveilemassani R/T-boxissa ne puslat tulee mukana. Mutta jos niissä on esim. pallonivelen paikkaa vaihdettu tai muuta päivitystä niin ei välttämättä huono vaihtoehto ostaa koko tukivarret samantien.

AJE:n putkivarret jousikupilla olen muuten kyllä huomioinut, ja hylännyt.