Sitkeä P0174
Lähetetty: 03 Helmi 2023, 08:00
Alkaa usko loppumaan. 2005 GT vilkuttelee muutaman sadan kilometrin välein kuskin puolen laihuutta, otsikon mukaista koodia. MAFfi on vaihdettu ja moneen kertaan putsattukin. Imusarja on pesty ja tiivisteet tarkastettu. On tehty savutesti omatekoisella vauvaöljykärypurnukalla vuotojen kartoittamiseksi. EVAP -venttiili on irrotettu ja putsailtu. Myös bensansuodatin on vaihdettu.
Kun ilmavuotoja ei tuntunut millään löytyvän, siirryin ongelman ratkaisemiseksi bensan syötön puolelle. Lueskelin polttoaineen pitkän ja lyhyen aikavälin korjauksesta. Autocomin ohjelman livedatalla sain about tämmöisiä tuloksia nyt näiden kaikkien tekemieni toimenpiteiden jälkeen;
Kylmäkäynnistys:
Bank1 lyhyt 0 %
Bank1 pitkä 25 %
Bank2 lyhyt 0 %
Bank2 pitkä 25 %
Hetken ajon jälkeen:
Bank1 lyhyt 3,1 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt 9,4 %
Bank2 pitkä 25,0 %
Lämpimällä koneella tyhjäkäynti:
Bank1 lyhyt -3,1 %
Bank1 pitkä 18,0 %
Bank2 lyhyt -2,3 %
Bank2 pitkä 18,8 %
Lämpimällä koneella 3500 RPM 10 sekunnin ajan:
Bank1 lyhyt -0,8 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt- 0,8 %
Bank2 pitkä 23,4 %
Ymmärsin jostain jenkkilän saitilta, että yli 25 % korjaus aiheuttaa tuon moottorivikavalon? Osaako näistä tuloksista joku sanoa, missä voisi olla vika? Täytyykö käydä bensanpaineet vielä jossain mittauttamassa? Suutin/suuttimia tukossa?
Kun ilmavuotoja ei tuntunut millään löytyvän, siirryin ongelman ratkaisemiseksi bensan syötön puolelle. Lueskelin polttoaineen pitkän ja lyhyen aikavälin korjauksesta. Autocomin ohjelman livedatalla sain about tämmöisiä tuloksia nyt näiden kaikkien tekemieni toimenpiteiden jälkeen;
Kylmäkäynnistys:
Bank1 lyhyt 0 %
Bank1 pitkä 25 %
Bank2 lyhyt 0 %
Bank2 pitkä 25 %
Hetken ajon jälkeen:
Bank1 lyhyt 3,1 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt 9,4 %
Bank2 pitkä 25,0 %
Lämpimällä koneella tyhjäkäynti:
Bank1 lyhyt -3,1 %
Bank1 pitkä 18,0 %
Bank2 lyhyt -2,3 %
Bank2 pitkä 18,8 %
Lämpimällä koneella 3500 RPM 10 sekunnin ajan:
Bank1 lyhyt -0,8 %
Bank1 pitkä 24,2 %
Bank2 lyhyt- 0,8 %
Bank2 pitkä 23,4 %
Ymmärsin jostain jenkkilän saitilta, että yli 25 % korjaus aiheuttaa tuon moottorivikavalon? Osaako näistä tuloksista joku sanoa, missä voisi olla vika? Täytyykö käydä bensanpaineet vielä jossain mittauttamassa? Suutin/suuttimia tukossa?