Sivu 1/1

Mikä nappi?

Lähetetty: 19 Syys 2005, 20:30
Kirjoittaja Cosander
MIkähän nappi on tos vaihde kepin vieres on? Kun painaa nappia mittaristoon syttyy valo O/D OFF
Ja mitäs toi teksti ANTILOCK tarkottaa syttyy aina palamaan kun vähän matkaa on ajanut.
Niin ja auto oli Mustang 5.0 GT -95 Convertible

Ja mistä musti ottaa matkamittarin tietoo? Nopeus mittari toimii mut mailit eivaan lisäänny vaikka kuinka ajaa.

Lähetetty: 19 Syys 2005, 20:56
Kirjoittaja Foxy Lady
O/D tarkoittanee ylivaihdetta, ANTILOCK lukkiutumatonta näin suorilla käännöksillä.

Lähetetty: 19 Syys 2005, 22:11
Kirjoittaja resu
antilock-valo varoittanee jostain viasta/häikästä?
Kun OD valo palaa,ei D:llä ajaessa vaihda viimestä pykälää. Vaikuttas myös vaihtamissysteemi joteski erilaiselta,kun OD-nappi päällä,en ole aivan varma.

Lähetetty: 19 Syys 2005, 22:22
Kirjoittaja GT-350
Nää on niin älykkäitä että täytyy itse säännöstellä ylivaihteen käyttöä...napista kytketään nelonen pois päältä, autossasi kun on elektroninen ylivaihde (4). Taisi olla OD:lla joskus juttua asiasta ja muistaisin, että laatikon öljynkierto menee huonoksi ylivaihteella pienillä kierroksilla, ja esim. alle 2000rpm ei kannattaisi juuri ajaa nelosella. Siitä lähtien ainakin minä olen ajellut ylivaiheella vain isoilla teillä, luokkaa 80-90 kmh alkaen; hitaammissa vauhdeissa aina OD OFF. Ehkäpä auton käsikirja sanoisi asiasta jotain faktaakin?

Lähetetty: 20 Syys 2005, 08:22
Kirjoittaja Cosander
O/D nappi oli just toi yli vaihde piti käydä kokeilemas(tietenkin suljetulla alueella kun ei ole kilpiä)
Ja toi ANTILOCK valokin selvis yksi abs anturi hajalla niin ei absit toiminut.

Mut vielä selvittämättä et mistä matka mittari ottaa tietoa?
Kun nopeus mittari toimii mut matkamittari ei pyöri.

Lähetetty: 20 Syys 2005, 11:34
Kirjoittaja GT-350
Ai niin, piti kommentoida tuotakin.

Autossasi on sähköinen matka/nopeusmittari, ja koska toinen toimii niin vika ei ole laatikon päässä eikä johdoissa sillä välillä.

== matkamittari dööd. Jumissa, hajalla sen moottori, katkos sen sähköissä tms....siis joka tapauksessa vika itse mittariklusterissa.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 11:20
Kirjoittaja veekoo
resu kirjoitti: Kun OD valo palaa,ei D:llä ajaessa vaihda viimestä pykälää. Vaikuttas myös vaihtamissysteemi joteski erilaiselta,kun OD-nappi päällä,en ole aivan varma.
Samanlaista perstuntumaa itsellakin on. Ideanahan silla kait on, etta atk:ta voi varoittaa pari sekuntia etukateen, etta kohta on jalka suorana ja taysperavaunurekka ohitettavana. Tai etta mennaan soratiella kahva edella. Kuitenkin kickdowni tuntuisi tapahtuvan rivakammin.