Sivu 1/1

Alipaine modulaattori

Lähetetty: 15 Syys 2005, 08:40
Kirjoittaja jylppy
Tuleeko sieltä paljon öljyä jos sen joutuu vaihtaan. Ei tunnu säätö
vaikuttavan.

Lähetetty: 15 Syys 2005, 11:56
Kirjoittaja SamiM
Mikäli on kyse automaattivaihteiston modulaattorista, arvaisin että ei tule, koska on öljypinnan yläpuolella.

Lähetetty: 15 Syys 2005, 18:16
Kirjoittaja PeteP
Kas sen verran lorissee,että laita astiaa alle, uusi heti paikalle samantien kun wanaha poijjes. ..riippuu ehkä lootasta,mut C4 lorotteli juu.

Lähetetty: 15 Syys 2005, 18:49
Kirjoittaja Tarkkailija
Juu, plorisee, tulee siivoustalkoot ilman astiaa

Lähetetty: 15 Syys 2005, 21:24
Kirjoittaja SamiM
Jälleen kerran kokemus ajoi arvailujen edelle.

Tulemme seisomaan syötyjen sanojemme takana. (AW Yrjänä)

Lähetetty: 15 Syys 2005, 21:37
Kirjoittaja Ahti
Mihin sellasta modulaattoria tarvitsee? Paremmin vaihtaa ilman.

Lähetetty: 15 Syys 2005, 23:22
Kirjoittaja PeteP
Ahti kirjoitti:Mihin sellasta modulaattoria tarvitsee? Paremmin vaihtaa ilman.
Siihen vaihteiston persiiseen! ehe ehe! no vaihtaahan se vaikka letku irti, joutuu vaan huudattaa enämpi, ei mukava normaaliajossa.

Lähetetty: 16 Syys 2005, 07:32
Kirjoittaja Tapsa
Alipainemodulaattorin virka on säädellä
osakaasualuella vaihteiston vaihtopisteitä ylöspäin
jos sulla on punaraidalinen se on säädettävä
(säätöruuvi näkyy letkun kiinnitysputken päässä)
se on polttoaine taloudelisuuteen vaikuttava osa!
sen saa vaihtamaan joko aikaisemmin tai myöhemmin
säätö vaikuttaa n 5mph aluella , säätö myotäpäivään myöhäistää
vastapäivään aikaistaa kokeilemalla parhaiten selviää!
esim eli 1-2 vaihto 20mph-25mph 2-3 40-45mph
jos ei kytke letkua kiinni vaihtaa ylemmillä kierroksilla / täyskaasulla vasta jos haluaa kiihdytellä täysii D llä , vanha kikka.... 8)

Lähetetty: 16 Syys 2005, 10:11
Kirjoittaja Ahti
Joo ja ymmärtääkseeni nostaa myös linjapaineita jos letku irti. Omassa vessassa on ainoo konsti millä saa vetämään kakkosella tappiin asti. Mutta kieltämättä vähän turhan pitkään menee ylöspäin vaihdoissa, neljän ruuhkassa vähän ilkee muuten ihan hyvin voi ajaa ilmankin :wink:

Lähetetty: 16 Syys 2005, 12:35
Kirjoittaja Tarkkailija
Niin, ja paukuttaa vaihteet silmään oikein rytinällä, ei sitä kestä Erkkikään. Vedettäessä mustaa kumia jää baanaan muistoksi vaihteen vaihtumisesta ilman sitä modulaattoria. Arvaan ettei C4 kestä moista paukuttelua pitkään, kun on muutenkin heiveröinen

Lähetetty: 16 Syys 2005, 14:38
Kirjoittaja Tapsa
joo linjapaineet kasvaa kun vedätetään ylärekisteriin tosin pumpun
regu tulee onneksi vastaan.. siksi tömäys tuntuu vahteen mennessä
vihdoin päälle kun on välysiä laatikon sisällä
ei se ajamista haittaa modulaattorin toimimattomuus mutta jos ajatellaan orgis auton kannalta ei ihan suositeltavaa ajomukavuuden kannalta?
itsekkin olen kokenut kun seuraava vaihde ei menekkään ajoissa
päälle... vaan vetänyt kepistä ja motti kiljuu rajoittajaa vasten....
kun on vielä ollut manuaalikoneisto :wink:

Lähetetty: 16 Syys 2005, 17:01
Kirjoittaja Tarkkailija
Miten onnistuisi jos linjapaineita pikkasen laskisi, saiskohan siistimmät vaihdot? Vai luistaako heti? Kumma kyllä TF904 ja 727 ei paukuttele yhtään vaikka poweria syöttää akselista sisään. Taitavat olla parempia laatikoita