Sivu 1/2
Mustangiin MK8 kone
Lähetetty: 11 Syys 2005, 18:46
Kirjoittaja SCJ500
Onkohan kenelläkään tietoa kuinka helposti -96 GT mustangiin sopii tuo Lincoln Mark8 32 venttiilinen moottori ja automaattivaihteisto? Lähinnä tuo sähköjen kytkentä, pakosarjat, moottorin korvat yms...

Lähetetty: 12 Syys 2005, 17:53
Kirjoittaja musse67
Lähetetty: 12 Syys 2005, 18:23
Kirjoittaja SCJ500
Juu, kiitoksia. Täytyys talven aikana alata vaihtamaan sitä tekniikkaa ja hyvä tietää vähä etukäteen mihin täs taas joutuu....
Re: Mustangiin MK8 kone
Lähetetty: 13 Syys 2005, 13:37
Kirjoittaja JaniC
Lähetetty: 13 Syys 2005, 16:21
Kirjoittaja Antti66HT
Hmm. miksei...
Koko alumiininen 32 venttiilinen voisi kiin nostaa varmaan moniakin...
Olis se kiva saada Mussen keulalta 50 kg pois...
Onkos muuten etuvetoinen? Luin tossa jostain ettei käy takavetoisien laatikkoihin, kytkinkoppa erilainen...
Lähetetty: 13 Syys 2005, 17:26
Kirjoittaja SCJ500
Se on -96 MK VIII ja takavetoinen. Hyvin se kone tuntui liikuttavan sitä.
Mustangin tekniikka voi tulla talvella myyntiin jos joku tarttee 4.6 sohc ja automaattilootaa...
Lähetetty: 13 Syys 2005, 17:56
Kirjoittaja Aku_81
SCJ500 kirjoitti:Se on -96 MK VIII ja takavetoinen. Hyvin se kone tuntui liikuttavan sitä.
Mustangin tekniikka voi tulla talvella myyntiin jos joku tarttee 4.6 sohc ja automaattilootaa...
duoda, mites paljon siinä on sitten tehoeroja musseen nähden? Eikös ihan järkevä motti ois kanssa cobrissa käytetty 4.6 litrainen
Lähetetty: 13 Syys 2005, 18:54
Kirjoittaja SCJ500
Joo, sehän on lähes sama kone ku cobras, kai.. 280 tai 290 hv, cobras n.300hv. MK8 koneita on helpommin/halvemmalla saatavilla.
Lähetetty: 13 Syys 2005, 20:14
Kirjoittaja Aku_81
Sitä minä vaan että jos se ei ole ns.mallisarjaan kuuluva vaan jostain toisesta merkistä/mallista eikä lasketa mallisarjaan kuuluvaksi niin se on vtt:lä päästömittaus

Lähetetty: 13 Syys 2005, 20:19
Kirjoittaja musse67
Aku_81 kirjoitti:Sitä minä vaan että jos se ei ole ns.mallisarjaan kuuluva vaan jostain toisesta merkistä/mallista eikä lasketa mallisarjaan kuuluvaksi niin se on vtt:lä päästömittaus

Ei pidä paikkaansa. Ei sillä oo mitää väliä minkä merkkinen kone on.
Lähetetty: 13 Syys 2005, 20:38
Kirjoittaja ROKI
Mitä tuollainen pata maksaa ekuina.
Lähetetty: 13 Syys 2005, 21:04
Kirjoittaja musse67
FINLEX kirjoitti:Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa vain, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.
Re: Mustangiin MK8 kone
Lähetetty: 13 Syys 2005, 23:19
Kirjoittaja JaniC
Onkos 96' Mustangin koneella niin paljon kilometrejä/maileja ajettu, että on pakko vaihtaa vai mistä moinen tempaus???

Lähetetty: 14 Syys 2005, 03:03
Kirjoittaja veekoo
SCJ500 kirjoitti:Se on -96 MK VIII ja takavetoinen. Hyvin se kone tuntui liikuttavan sitä.
Mustangin tekniikka voi tulla talvella myyntiin jos joku tarttee 4.6 sohc ja automaattilootaa...
Onko mukana ohjausautomatiikka ym? Voisi tehda sen kasiswappi-sleeperin talviautoksi..

Eikos noissa ole samat paastolaput -01 asti..? Ihmekaan, etta poliisilla on taalla niita lintoja, jos niita saa 280hv koneilla..
(Eika sitten haukuta petturiksi, jos pata vaihtuu kahdeksasti laukeavaksi..

)
Re: Mustangiin MK8 kone
Lähetetty: 14 Syys 2005, 10:00
Kirjoittaja Fastback
djcombo kirjoitti:
Onkos 96' Mustangin koneella niin paljon kilometrejä/maileja ajettu, että on pakko vaihtaa vai mistä moinen tempaus???

Aika helppo päätelmä ketju. Jalasjärven ukko kyseessä ja nimimerkki SCJ500. 215 hv vs. 280 hv, 2 venttiili vs. 4 venttiili, sohc vs. dohc, automaatti vs. manuaali. Vieläkö pitää vääntää rautalangasta?

Onko nimimerkillä SCJ500 jotain tekemistä sen 500 cid alakerran kanssa joka Jalasjärven Street Driversien tallilla lepäilee?