Sivu 1/1
Olisko ihan mahdotonta?...
Lähetetty: 11 Syys 2005, 01:17
Kirjoittaja 200cid
Lähetetty: 11 Syys 2005, 10:42
Kirjoittaja raunoh
Kuutoskoneisen 65-Mustangin pulttijako on 4x4.5" (114,3 mm) ja foxissa 4x4,25" (108mm) eli mielestäni ei ole järkeä, kun pitäisi olla sitten joko edessäkin toiset Foxista otetut jarrut tai 2 erilaista vararengasta mukana ajossa. Mutta onhan noita kaikenlaisia nähty (edessä Ford 5x5" ja takana 5x4.5" jarrut ja vanteet), ja 65-2HT:ssa (alunperin 200 cid) edessä 289 ja V8:n jarrut, mutta taka-akseli sitten entinen 4-pulttinen !
Lähetetty: 11 Syys 2005, 20:00
Kirjoittaja GT-350
Helpommalla pääset V8:n akselistomuutoksilla.
Lähetetty: 12 Syys 2005, 10:28
Kirjoittaja Arto65FB
8.8 perä on aika leveä. Vaatii vanteilta eri offsettia. Jos kyse on jostain rallitouhusta, niin sitten siinä on järkeä. 8.8 on aika kestävä ja kevyempi kuin 9 tuumainen. Siviiliajoon miedolla V8:lla turhan paljon työtä, ennemmin vaikka Hiacen viisipulttinen perä, sama pulttijako kuin Fordissa ja suunnilleen oikean levyinen. Välitykset vaan ovat aika tiuhat. Jos V8 on mieto ja auto cruising-käytössä ilman kuminpolttotarpeita, niin se kutosenkin perä kestää.
Onhan noita konversioita jenkeissä tehty myös siten, että on laitettu foxin McPhersonit myös eteen.
Mutta pelkkien vannevaihtoehtojen takia kuulostaa aika työläältä hommalta, mutta onhan sitä hullumpaakin tehty.
Lähetetty: 12 Syys 2005, 10:39
Kirjoittaja Mexico65
Arto65FB kirjoitti:
Onhan noita konversioita jenkeissä tehty myös siten, että on laitettu foxin McPhersonit myös eteen.
ja erillisripustettu akseli taakse...
ja cammeri keulille....
T65 väliin...
jne.
Kaikki on mahdolista jos mielenkiintoa, taitoa ja rahaa riittää.
Lähetetty: 12 Syys 2005, 11:20
Kirjoittaja GT-350
Foxin etupään istuttaminen earlyyn on käsitääkseni kokeiltu myös Suomessa, viimeisin kommentti muistaakseni oli että kyllähän se sinne menee. Ko. herra voi kommentoida ihan itse...
Jos vannevaihtoehtoja halajaa niin oisko ihan hullu ajatus tehdä/teettää vetareiden ja etunapojen laippoihin alkup. pultinreikien väliin toinen pulttijako, joihin löisi pinnapultit? Sama tietysti tulisi jarrurumpuihin. Esim. foxin 4x108 tai muu mihin löytyy vanteita pilvin pimein...