Remmiahdettu '05 Musse ongelma
Lähetetty: 15 Elo 2021, 18:19
Morjesta!
Asenneltiin Mustang GT 2005:een remmiahdin sarja Edelbrockilta (E force stage1);minkä piti olla suoraan Bolt-on ja eikun vaan avaimesta käyntiin ja kaikki toimii. Sarja oli suunniteltu suoraan vakio mustangille. Mukana tuli kaikki tarpeellinen tavara aina isommista suuttimista kaasuläppään, tulppiin jne. Lisäksi piti toimia aivan vakio pa-pumpulla.
Ongelmana on tullut, että mustangi käy liian laihalla.
Tästä on tutkittu:
MAF, eli otettiin sensorin pistokekin irti tai vaihdettiin jopa vanha MAF takaisin niin, todettiin että uusi MAFkin oli kunnossa
pa-pumppu vaihdettiin suuremman virtaukseen omaavaan pumppuun
pa-suodatin vaihdettiin, orkkis oli aika tukkoinen, mutta vaihdon jälkeen ei vaikutusta
imuvuodot tutkittiin break cleanerilla eikä koneen kierrokset nousseet mihinkään
jarrutehostin otettiin pois käytöstä, jos siellä olisi ollut vuotoa mutta ei vaikutusta laihalla käyntiin
ilmanputsari tutkittiin liitoksiltaan läpi, mutta ei ollut rakoja jäänyt mihinkään. Putsari ei ole kyllä ohjeiden mukainen mutta MAF sensorin kohdalla olevan putken halkaisija on sama kuin vakiossakin
kaasuläpän asennon pitäisi olla kunnossa, mutta sopeutusta ei ole tehty
O2 sensorit pitäisi olla kunnossa kun tekevät aaltoilevaa liikettä
pa-pumpun paine on se mikä pitääkin olla eli noin 40 PSI ja nousee kiihdyttäessä hyvin sinne 40 - yli 60 PSI
Eli
kiihdytyksessä Short termi pyrkii heti korjaamaan laihalla käyntiä. Matka-ajossa ja jopa tyhjäkäynnillä menee long termille korjaamaan eli menee yli 20% eli joutuu korjaamaan jatkuvasti.
AFR tyhjäkäynnillä noin 15 molemmin puolin
AFR täyskiihdytyksessä 60 km/h nopeudesta tippuu 10 - 12 luokkaan hienosti eikä mitään ahdistuksia tule
AFR matka-ajossa noin 14.7 - 15 mutta molemmin puolin heittelee jatkuvasti mutta hyvän maun rajoissa
AFR tyhjäkäynnillä paikallaan huudattaessa aluksi nousee jopa yli 20 mutta tippuu viiveellä alle 13
AFR normaalissa kiihdytyksessä kun kaasua nopeasti vain hieman lisää niin nousee 18 - 20 luokkaan ja ei meinaa heti tippua sinne 13 luokkaan ja tuntee selvästi kun konetta ahdistaa eikä kiihdytystä meinaa tapahtua.
Alkaa usko loppumaan, joten jos täällä olisi joku remmiahdettuihin mustangeihin osaajaa!
Asenneltiin Mustang GT 2005:een remmiahdin sarja Edelbrockilta (E force stage1);minkä piti olla suoraan Bolt-on ja eikun vaan avaimesta käyntiin ja kaikki toimii. Sarja oli suunniteltu suoraan vakio mustangille. Mukana tuli kaikki tarpeellinen tavara aina isommista suuttimista kaasuläppään, tulppiin jne. Lisäksi piti toimia aivan vakio pa-pumpulla.
Ongelmana on tullut, että mustangi käy liian laihalla.
Tästä on tutkittu:
MAF, eli otettiin sensorin pistokekin irti tai vaihdettiin jopa vanha MAF takaisin niin, todettiin että uusi MAFkin oli kunnossa
pa-pumppu vaihdettiin suuremman virtaukseen omaavaan pumppuun
pa-suodatin vaihdettiin, orkkis oli aika tukkoinen, mutta vaihdon jälkeen ei vaikutusta
imuvuodot tutkittiin break cleanerilla eikä koneen kierrokset nousseet mihinkään
jarrutehostin otettiin pois käytöstä, jos siellä olisi ollut vuotoa mutta ei vaikutusta laihalla käyntiin
ilmanputsari tutkittiin liitoksiltaan läpi, mutta ei ollut rakoja jäänyt mihinkään. Putsari ei ole kyllä ohjeiden mukainen mutta MAF sensorin kohdalla olevan putken halkaisija on sama kuin vakiossakin
kaasuläpän asennon pitäisi olla kunnossa, mutta sopeutusta ei ole tehty
O2 sensorit pitäisi olla kunnossa kun tekevät aaltoilevaa liikettä
pa-pumpun paine on se mikä pitääkin olla eli noin 40 PSI ja nousee kiihdyttäessä hyvin sinne 40 - yli 60 PSI
Eli
kiihdytyksessä Short termi pyrkii heti korjaamaan laihalla käyntiä. Matka-ajossa ja jopa tyhjäkäynnillä menee long termille korjaamaan eli menee yli 20% eli joutuu korjaamaan jatkuvasti.
AFR tyhjäkäynnillä noin 15 molemmin puolin
AFR täyskiihdytyksessä 60 km/h nopeudesta tippuu 10 - 12 luokkaan hienosti eikä mitään ahdistuksia tule
AFR matka-ajossa noin 14.7 - 15 mutta molemmin puolin heittelee jatkuvasti mutta hyvän maun rajoissa
AFR tyhjäkäynnillä paikallaan huudattaessa aluksi nousee jopa yli 20 mutta tippuu viiveellä alle 13
AFR normaalissa kiihdytyksessä kun kaasua nopeasti vain hieman lisää niin nousee 18 - 20 luokkaan ja ei meinaa heti tippua sinne 13 luokkaan ja tuntee selvästi kun konetta ahdistaa eikä kiihdytystä meinaa tapahtua.
Alkaa usko loppumaan, joten jos täällä olisi joku remmiahdettuihin mustangeihin osaajaa!