Sivu 1/1

Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 15 Elo 2021, 18:19
Kirjoittaja Extreme3Dpro
Morjesta!

Asenneltiin Mustang GT 2005:een remmiahdin sarja Edelbrockilta (E force stage1);minkä piti olla suoraan Bolt-on ja eikun vaan avaimesta käyntiin ja kaikki toimii. Sarja oli suunniteltu suoraan vakio mustangille. Mukana tuli kaikki tarpeellinen tavara aina isommista suuttimista kaasuläppään, tulppiin jne. Lisäksi piti toimia aivan vakio pa-pumpulla.


Ongelmana on tullut, että mustangi käy liian laihalla.
Tästä on tutkittu:

MAF, eli otettiin sensorin pistokekin irti tai vaihdettiin jopa vanha MAF takaisin niin, todettiin että uusi MAFkin oli kunnossa

pa-pumppu vaihdettiin suuremman virtaukseen omaavaan pumppuun

pa-suodatin vaihdettiin, orkkis oli aika tukkoinen, mutta vaihdon jälkeen ei vaikutusta

imuvuodot tutkittiin break cleanerilla eikä koneen kierrokset nousseet mihinkään

jarrutehostin otettiin pois käytöstä, jos siellä olisi ollut vuotoa mutta ei vaikutusta laihalla käyntiin

ilmanputsari tutkittiin liitoksiltaan läpi, mutta ei ollut rakoja jäänyt mihinkään. Putsari ei ole kyllä ohjeiden mukainen mutta MAF sensorin kohdalla olevan putken halkaisija on sama kuin vakiossakin

kaasuläpän asennon pitäisi olla kunnossa, mutta sopeutusta ei ole tehty

O2 sensorit pitäisi olla kunnossa kun tekevät aaltoilevaa liikettä

pa-pumpun paine on se mikä pitääkin olla eli noin 40 PSI ja nousee kiihdyttäessä hyvin sinne 40 - yli 60 PSI

Eli 

kiihdytyksessä Short termi pyrkii heti korjaamaan laihalla käyntiä. Matka-ajossa ja jopa tyhjäkäynnillä menee long termille korjaamaan eli menee yli 20% eli joutuu korjaamaan jatkuvasti.

AFR tyhjäkäynnillä noin 15 molemmin puolin

AFR täyskiihdytyksessä 60 km/h nopeudesta tippuu 10 - 12 luokkaan hienosti eikä mitään ahdistuksia tule

AFR matka-ajossa noin 14.7 - 15 mutta molemmin puolin heittelee jatkuvasti mutta hyvän maun rajoissa

AFR tyhjäkäynnillä paikallaan huudattaessa aluksi nousee jopa yli 20 mutta tippuu viiveellä alle 13

AFR normaalissa kiihdytyksessä kun kaasua nopeasti vain hieman lisää niin nousee 18 - 20 luokkaan ja ei meinaa heti tippua sinne 13 luokkaan ja tuntee selvästi kun konetta ahdistaa eikä kiihdytystä meinaa tapahtua.

Alkaa usko loppumaan, joten jos täällä olisi joku remmiahdettuihin mustangeihin osaajaa!

Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 15 Elo 2021, 19:59
Kirjoittaja Pappacosworth
Oon törmännyt vastaavaan että ei valmissoftalle toiminut, mutta kun tein säädöt alusta asti uusiksi niin tuli hyvä. Bokseissa on eri versioita joiden softarakenne on poikkeava, eli kaikki ohjelman osat ei ole vättämättä samoilla paikoilla.

Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 15 Elo 2021, 20:07
Kirjoittaja Extreme3Dpro
Kiitoksia vastauksesta! Ollaan tosiaan jo alettu miettii että olisiko ohjelmaperäinen seikka. Tosiaan alla nyt edelbrockin bulkki ohjelma.

Kuka voisi ja missä näitä säätöjä tehdä?

Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 16 Elo 2021, 23:54
Kirjoittaja musfire
Kysäiseppä Pappacosworthilta, hän voisi vaikka olla juurikin oikea mies tuohon hommaan.

Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 17 Elo 2021, 14:25
Kirjoittaja Extreme3Dpro
Juu, yhteyttä otettu!

Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 30 Elo 2021, 15:11
Kirjoittaja Extreme3Dpro
Moi!

Tänne vielä lisäyksenä. Nyt Mustangi pelaa oikein. Vaihdoin vaparin pois ja tilalle ohjeiden mukaisen customoidun vakio ilmaboksin. Nyt esim. long termi pysyi alhaisena, AFR muuttuu ajonmukaisesti oikein ja kiihdytykset onnistuvat moitteetta.

:D :peukku:

Re: Remmiahdettu '05 Musse ongelma

Lähetetty: 30 Elo 2021, 17:05
Kirjoittaja Pappacosworth
sehän kertoo että vapaavirtaussuodatin tekee juuri mitä sen pitääkin. Ilmavirtaus kasvaa niin paljon että tietokoneen rajat ei riitä säätämättä. Sellaisesta vaparista missä lukee että ei tartte säätää, ei ole mitään hyötyä tehon kannalta.