Sivu 1/2
2001 Bullit € 12.000 tax free + rahti € 1.000
Lähetetty: 06 Syys 2005, 20:21
Kirjoittaja Spiff
http://www.pmustangs.com
tai vaihtoehtoisesti Ruotsista 1999 GT aj 65.000km € 15.000+verot suoraan katsastukseen ilman muutostöitä. Että hulluhan on jos ostaa niitä jotka ovat Suomessa tarjolla.
Lähetetty: 06 Syys 2005, 22:25
Kirjoittaja Aku_81
Pistäpä suomessa kilpiin ilman että on muuttoauto niin käydään sitten keskustelemaan

Lähetetty: 08 Syys 2005, 16:35
Kirjoittaja Spiff
Katsastusongelma on myytti, papereita kyllä saa jos osaa hakea, nykyään saa jopa joistakin katsastukonttoreista maksullisena palveluna.
Bullitin kustannusarvio veroineen on noin € 25.000 katsastettuna. 1999 GT pari tonnia halvempi.
Lähetetty: 08 Syys 2005, 18:43
Kirjoittaja musse67
Spiff kirjoitti:Katsastusongelma on myytti, papereita kyllä saa jos osaa hakea, nykyään saa jopa joistakin katsastukonttoreista maksullisena palveluna.
Bullitin kustannusarvio veroineen on noin € 25.000 katsastettuna. 1999 GT pari tonnia halvempi.
Olisko sulla asiasta esittää ihan todellinen esimerkki? Eikös 1.1.1998 jälkeen käyttöönotetuille pelille tartte EY-tyyppihyväksynnän?
Lähetetty: 08 Syys 2005, 19:20
Kirjoittaja Spiff
Asia on vähän sekava, periaatteessa pitäisi olla Eu tyyppihyväksyntä mutta siihen voi hankkia paperit jälkikäteen yksittäisille autoille että ne täyttävät rekisteröintipäivänä olemassa olleet määräykset. Tarkoitus olisi Joulu/Tammikuussa tuoda maahan jotain vastaavaa ihan selvittääkseni pitääkö saamani ohjeet paikkaansa.
Lähetetty: 08 Syys 2005, 23:20
Kirjoittaja raunoh
Odotamme mielenkiinnolla.
Lähetetty: 09 Syys 2005, 10:24
Kirjoittaja stangrider
AKEn sivuilta poimittua…
HETI KUN JOKU SAA NÄITÄ UUDEMPIA 99-2005 MALLEJA
REKISTERIIN ILMAN MUUTTOAUTO –STATUSTA NIIN HUUTAKOON
HEP!!! ja KIRJOITTAKOON ILOSANOMAA

TÄNNE PALSTOILLE
1.1.1998 tai sen jälkeen käyttöön otetun henkilöauton pitää olla EY-tyyppihyväksytty. EY-tyyppihyväksytyssä autossa on oltava hyväksyntäkilpi tai –tarra. EU:n ulkopuolelta maahan tuotavat autot eivät välttämättä ole EY-tyyppihyväksyttyjä.
Yhdysvaltalaisten FMVSS-turvallisuusnormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden päättyi autoilla käytännössä vuoden 1996 loppuun mennessä.
Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka. Kts. poikkeus muuttotavarana maahantuotavat ajoneuvot
Lähetetty: 10 Syys 2005, 17:14
Kirjoittaja Spiff
Helpointahan se olisi että kustantaisi jollekkin Amerikkalaiselle loman Suomessa ja hän toisi auton mukanaan, pistäisi rekisteriin ja muuttaisi asuinpaikkansa takaisin kun auto on rekisterissä. Tällöin auto olisi jo rekisterissä ja tulisi vain verot maksettaviksi.
Lähetetty: 10 Syys 2005, 17:28
Kirjoittaja Spiff
Joo piti muuten kertoa että tarkoitus olisi tuoda Saksan kautta katsastukseen josta saa EU tyyppihyväksynnän ja sitten Suomeen rekisteriin.
http://www.dekra.de
Exporting cars
Export appraisals (EU/ECE confirmations) and testing of vehicles for the international motor vehicle transport.
Export appraisals (EU/ECE confirmations)
We can enable the registration of used cars abroad and can simplify the issuing process of so-called "EU- and ECE-confirmations".
This considerably minimises the risk for the owner that the vehicle transferred from Germany will not be accepted for registration.
The Export appraisals (always related to the respective target country)
Contain technical information taken from the vehicle documents
Certify the compliance of a motor vehicle with EU directives
Form, in most cases, the basis for the tax classification of the motor vehicle
Inspection of vehicles for international motor vehicle traffic (in accordance with the International Motor Vehicle Traffic Regulations)
This service is required if a vehicle that is not registered for road use in Germany is to be brought abroad under its own power. In this eventuality
The registration authority issues a special export licence plate
Issues the required international registration certificate
However, the precondition for this is that the vehicle has a type approval and is safe for road use. This is established and certified by our test engineers
Lähetetty: 30 Syys 2005, 20:58
Kirjoittaja Spiff
Kuulin myös että autoja saa rekisteriin vaikkei menekään katsastuksesta läpi. Valitus Liikenneministeriöön ja n.8kk odotusaika ja auto kilvissä. Onko kellään tästä kokemusta? Ymmärsin että poikkeusluvan saanti vaatii että auto on rekisteröitynä johonkin Eu maahan. Luin jostain että näin teki ainakin meidän entinen formula(tähti?), auto kanadasta suomeen, ei hyväksytty, saksaan rekisteriin ja takaisin suomeen, valitus sisään ja kilvet tuli.
Lähetetty: 04 Joulu 2005, 19:41
Kirjoittaja Spiff
Jos ketään kiinnostaa niin syyskuussa on tehty veropäätös vm 2001 V8 mussesta, arvo oli tullin mukaan € 35.000 ja veroja tuli vähän päälle € 12.000. Tämän mukaan näistä autoista saisi aika kivasti voittoa, saa nähdä tuleeko näitä nyt uuden systeemin kautta liikenteeseen paljonkin?
Lähetetty: 04 Joulu 2005, 20:28
Kirjoittaja musse67
Siirsin tämän pois tuolta myyntipalstalta, jatketaan keskustetua täälä paremmin sille kuuluvalla osastolla. Mikäli Spiffillä on edelleen autoja myynnissä, niin laita uutta ilmoitusta.
Re: 2001 Bullit € 12.000 tax free + rahti € 1.000
Lähetetty: 06 Joulu 2005, 11:05
Kirjoittaja Eagle
kyyl, siitä vain yrittämään katsastamaan. Hommappas sinne hyväksytyt valot ja e hyväksyntä.
muuttoautona onnistuu kyllä mutta muuten se ei pitäisi lakien mukaan onnistua.
Kannattaa siis lähteä sankoin joukoin ulkomaille vuodeksi.
Lähetetty: 06 Joulu 2005, 13:00
Kirjoittaja Spiff
Jotta tähän spekulaatioon jos saa rekisteriin tai ei niin olisi hyvä jos tämän vm.2001 mustangin maahan tuodun henkilön kertoisi vähän miten rekisteröinti sujui jos on jo selvillä. Tietojeni mukaan poikkeuslupapäätös kestää noin 60 päivää jos ei ole muuttoauto. Suomessa myydään kyllä muitakin automerkkejä joilla ei ole Eu hvyäksyntää, ja näihin maahantuojat joutuvat hakemaan jokaiselle erikseen poikkeuslupaa. Jos tarvii valoja, niin Ruotsista löysin hyvän valikoiman Eu valoja 99-04 musseen. En tiedä kuka näitä valmistaa.
AKE oli muuten mukana Helsinki motor show:ssa, sieltäkin olis ihan kasvotusten voinut kysyä.
Lähetetty: 06 Joulu 2005, 19:15
Kirjoittaja Mussemaan
stangrider kirjoitti:AKEn sivuilta poimittua…
HETI KUN JOKU SAA NÄITÄ UUDEMPIA 99-2005 MALLEJA
REKISTERIIN ILMAN MUUTTOAUTO –STATUSTA NIIN HUUTAKOON
HEP!!! ja KIRJOITTAKOON ILOSANOMAA

TÄNNE PALSTOILLE
1.1.1998 tai sen jälkeen käyttöön otetun henkilöauton pitää olla EY-tyyppihyväksytty. EY-tyyppihyväksytyssä autossa on oltava hyväksyntäkilpi tai –tarra. EU:n ulkopuolelta maahan tuotavat autot eivät välttämättä ole EY-tyyppihyväksyttyjä.
Yhdysvaltalaisten FMVSS-turvallisuusnormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden päättyi autoilla käytännössä vuoden 1996 loppuun mennessä.
Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka. Kts. poikkeus muuttotavarana maahantuotavat ajoneuvot
On lienee mahdollista, onhan niitä leimattu jenkki-truckejakin suomeen, vaikka ei viralisesti tuoda koko EU-alueelle.
Uusin minkä suomessa tiedän leimatun on -03 mallinen.
Eräällä tutulla on -04 Dodge Ram työn alla.