Jarrutehostajan vaihto -65
Lähetetty: 19 Kesä 2021, 14:49
Rumpujarrut edessä ja takana, aika kovat ja saa painaa aika lailla, että auto pysähtyy vaikka on tehostaja. Pääsylinteri on nyt avattu, vuotaa hieman ja on vuotanut jarrutehostajan sisälle. Auton jarrutehostaja ei varmaankaan ole alkuperäinen. Pääsylinteri ruosteessa. Kun ostin auton niin katselin, että rummuissa olevat sylinterit näyttävät uusilta.
Noh, aloin googlaamaan uutta tehostajaa ja pääsylinteriä pakettina ja havaitsin, ettei noita tehostajia yksi kuppisten pääsylinterin kanssa liiemmin enää myydä vaan trendi näyttää olevan konvertointi kaksipiirijarruiksi. Mikäs siinä, lisäähän se turvallisuutta eikä liene kummonen homma vetää 2 jarruputkea pääsylinteriltä, toinen jakotukille ja putki taakse jakotukki ohittaen liittimellä taakse menevään putkeen + yhden reiän tulppaus jakotukissa. Näin kuvittelen, että toi tehdään.
Googlailin ja soittelin jarrutehostaja + pääsylineri pakettia eli konversiokittiä tms. Mistään ei tunnu löytyvän sellaista, jonka saisi rintapeltiin kiinni nykyisiin rautoihin tai olisi omat raudat mukana, jolla tehostajan saa kiinni alkuperäisiin pultteihin rintapellissä. Soiteltu Tradeparts, Niemensivu, US Parts. Löytyy muutamia ns. ”yleismalleja” mutta ei havaintoa miten ne sopii ja saa kiinni. Mitään uusia reikiä en haluaisi rintapeltiin alkaa porailemaan ja muutenkin viritykset vierastuttaa.
Mitäs kokeneemmat sanotte, onko suositusta mikä jarrutehostaja kannattaisi hankkia ja mistä? Idea siis on, että asennus alkuperäisiin rintapellin kohtiin onnistuisi helposti, tehostaa jarruja ok ja mahtuu hyvin sille varattuun tilaan. Kokoa myös mietin, nykyinen lienee 7” tms eli ilmeisesti aika tehoton.
Tomo
Noh, aloin googlaamaan uutta tehostajaa ja pääsylinteriä pakettina ja havaitsin, ettei noita tehostajia yksi kuppisten pääsylinterin kanssa liiemmin enää myydä vaan trendi näyttää olevan konvertointi kaksipiirijarruiksi. Mikäs siinä, lisäähän se turvallisuutta eikä liene kummonen homma vetää 2 jarruputkea pääsylinteriltä, toinen jakotukille ja putki taakse jakotukki ohittaen liittimellä taakse menevään putkeen + yhden reiän tulppaus jakotukissa. Näin kuvittelen, että toi tehdään.
Googlailin ja soittelin jarrutehostaja + pääsylineri pakettia eli konversiokittiä tms. Mistään ei tunnu löytyvän sellaista, jonka saisi rintapeltiin kiinni nykyisiin rautoihin tai olisi omat raudat mukana, jolla tehostajan saa kiinni alkuperäisiin pultteihin rintapellissä. Soiteltu Tradeparts, Niemensivu, US Parts. Löytyy muutamia ns. ”yleismalleja” mutta ei havaintoa miten ne sopii ja saa kiinni. Mitään uusia reikiä en haluaisi rintapeltiin alkaa porailemaan ja muutenkin viritykset vierastuttaa.
Mitäs kokeneemmat sanotte, onko suositusta mikä jarrutehostaja kannattaisi hankkia ja mistä? Idea siis on, että asennus alkuperäisiin rintapellin kohtiin onnistuisi helposti, tehostaa jarruja ok ja mahtuu hyvin sille varattuun tilaan. Kokoa myös mietin, nykyinen lienee 7” tms eli ilmeisesti aika tehoton.
Tomo