Uusi virranjakaja?
Lähetetty: 29 Touko 2021, 10:40
289:n virranjakajaa ei saa enää ihan säädettyä eli on kokeneen asentajan mukaan kulunut. Käynti on suht ok. tyhjäkäynti tasainen mutta matalilla kierroksilla antaessa kaasua meinaa sammua. Autossa on suht uusi Holley, joka on säädöissä, uudet tulpat, kärjet, pyörijä ja konkka. Virranjakajan uusimisella voisi yrittää parantaa käyntiä ja tulpanjohdot kannattanee uusia samassa yhteydessä.
Nyt noviisina pohdin miten yrittäisin parantaa käyntiä. Googlailin virranjakajaremonttiin hieman vaihtoehtoja:
1. Pertronix virranjakaja D130710 259$
2. Mallory Unilite 370$
3. MSD billet that didn't need a box, MSD plus 6AL plus 45,000 volt coil 447$ huh huh
4. Cardone Select Single Vacuum Distributor for all 260, 289 or 302 Engines. 96$ Old school jakaja jossa kärjet (Kiinassa tehty) tai Spectra vastaava
5. Pertronix elektroninen sytytys nykyisen jakajan sisään 87$
Mallory ja MSD vähän tökkii hinnan takia ja luin aikaisempia tekstejä, joissa kerrottiin kaikenlaisista ongelmista akselin paksuuden, ilmanputsarimodifikaatioiden yms. kanssa. Cardone lienee olisi helppo swappi mutta tehty Kiinassa enkä tiedä laadusta ja netissä ihmeteltiin rattaan laatua ja materiaalia. PerTronix nykyisen hieman kuluneen virranjakajan sisään voisi lienee parantaa tilannetta mutta ei ole kokemusta siitä, että jos vaihtaa kärjet elektroniseen sytytykseen jo kuluneessa virranjakajassa niin paraneeko käynti.
Sanokaas kokeneemmat mikä olisi hyvä tapa edetä eli mistä on ollut hyviä kokemuksia? Hakusessa siis helppo ja yksinkertainen tapa parantaa käyntiä. Kyseessä cruising käytössä oleva -65 HT.
t. Tomo
Nyt noviisina pohdin miten yrittäisin parantaa käyntiä. Googlailin virranjakajaremonttiin hieman vaihtoehtoja:
1. Pertronix virranjakaja D130710 259$
2. Mallory Unilite 370$
3. MSD billet that didn't need a box, MSD plus 6AL plus 45,000 volt coil 447$ huh huh
4. Cardone Select Single Vacuum Distributor for all 260, 289 or 302 Engines. 96$ Old school jakaja jossa kärjet (Kiinassa tehty) tai Spectra vastaava
5. Pertronix elektroninen sytytys nykyisen jakajan sisään 87$
Mallory ja MSD vähän tökkii hinnan takia ja luin aikaisempia tekstejä, joissa kerrottiin kaikenlaisista ongelmista akselin paksuuden, ilmanputsarimodifikaatioiden yms. kanssa. Cardone lienee olisi helppo swappi mutta tehty Kiinassa enkä tiedä laadusta ja netissä ihmeteltiin rattaan laatua ja materiaalia. PerTronix nykyisen hieman kuluneen virranjakajan sisään voisi lienee parantaa tilannetta mutta ei ole kokemusta siitä, että jos vaihtaa kärjet elektroniseen sytytykseen jo kuluneessa virranjakajassa niin paraneeko käynti.
Sanokaas kokeneemmat mikä olisi hyvä tapa edetä eli mistä on ollut hyviä kokemuksia? Hakusessa siis helppo ja yksinkertainen tapa parantaa käyntiä. Kyseessä cruising käytössä oleva -65 HT.
t. Tomo