Sivu 1/1

Kampiakselin taka stefa

Lähetetty: 05 Syys 2005, 10:25
Kirjoittaja 1223
Moro

Sopiiko tuollainen uuden mallin yksiosainen taka stefa noihin vanhemman mallin koneisiin? Nyt siis puhutaan 302:sen stefasta 260 ja 289 moottorissa.

Lähetetty: 05 Syys 2005, 11:44
Kirjoittaja Mexico65
Ei käy!
Lohkon ja 5 runkopukin rakenne erilainen.

Moro

Lähetetty: 05 Syys 2005, 11:45
Kirjoittaja 1223
Pystyykö koneistamaan samanlaiseksi?

Re: Moro

Lähetetty: 05 Syys 2005, 14:56
Kirjoittaja Mexico65
1223 kirjoitti:Pystyykö koneistamaan samanlaiseksi?
Epäilen, mutta jos lohkossa ja runkopukissa riittävästi materiaalia niin sitten voi ehkä onnistua. Voi olla että kampiakseliakin joutuu hieman sorvaamaan. Kallista leikkiä.

Mutta miksi?
Oikein ja huolellisesti laitettu kaksiosainen taka stefa yleensä pitää hyvin.
Onhan moni kasiosainen stefa vilä tehtaan jäljiltä eikä juurikaan vuoda. Koneiden iät alkaa lähennellä jo 40 vuotta.
Miksi itse asennetut kaksiosaiset stefat alkaa vuotamaan, onko asenuksessa laiminlyöty ohjeita vai onko vastapinnat oleet likaiset ja öljyiset? Vai mikä menee pieleen?

Moro

Lähetetty: 05 Syys 2005, 15:09
Kirjoittaja 1223
Moro

Omassa on kanssa tollainen kaksi osainen!
Esitin vaan kysymyksen kun tollainen tuli eteen tuolla netissä!

Lähetetty: 05 Syys 2005, 21:02
Kirjoittaja ROKI
Uskompa koneistamon pystyvän tekemään sen stefan paikan, kattelin itsekin viimeks kun oli mylly koukun nokassa, että jos tulee isompi remppa niin koneistutan reiän stefalle käyväksi. Ja siihen voi laittaa viellä tukilevyn lisäksi ulkopuolelle, että stefa pysyy varmasti paikallaan ilman ulos pullahdusta, urheilumieltä ja tekemään tehkää kiiruusti ennen kuin minä ennätän ensi.