Sivu 1/1

Kysymyksiä c4-laatikosta

Lähetetty: 23 Huhti 2021, 10:21
Kirjoittaja Hevosmies
Terve,
Tuli tässä äskettäin hankittua 1965 289 musse ja sillä nyt pari sataa kilometriä päristeltyä menemään. Ajossa huomannut, että 2-3 vaihteen välissä pieni viive (mitä lukenut niin aika yleistä) ja sen pitäisi korjaantua pantoja säätämällä. Foorumeilta olen lukenut kuinka säätö teoriassa tapahtuu, mutta sellainen jäi askarruttamaan, että missä asennossa vahteenvalitsin ja pitääkö takapyörät olla ilmassa? Muistaakseni jossain keskustelussa tästä oli puhe, mutta nyt en sitä enää löydä.
Edellisen omisajan mukaan autoon joskus laatikko vaihdettu, mutta ei tietoa onko se juuri c4. Onko jotain selvää maamerkkiä, kuinka tämän laatikon voisi todentaa, kun tuntuu että suuremmilla nopeuksilla noin 80-100 ottaa vielä yhden vaihteen eli joku ylivaihde? Voiko olla mahdollista?
Kiitos jo nyt vastauksista.

Re: Kysymyksiä c4-laatikosta

Lähetetty: 23 Huhti 2021, 12:17
Kirjoittaja SamiM
Öljypohjan muodosta erottaa kolmivaihteisen C4 ja nelivaihteisen AOD.
unnamed.jpg
C4 etupannan säädöllä saattaaa olla vaikutusta vaihdon viiveeseen mikäli direct-kytkimen välys ei ole vielä liian suuri. Etupannan säätö näin: Löysätään säätöruuvin vastamutteri noin kolme kierrosta. Kiristetään säätöruuvi 10 ft lbs eli 14 Nm momenttiin. Löysätään säätöruuvia 1,5 kierrosta. Lukitaan säätöruuvi vastamutterilla kääntämättä säätöruuvia.
image_15049.jpg
Vaihteenvalitsimen asennolla ei väliä, eikä sillä ovatko takapyörät ilmassa vai ei.

Re: Kysymyksiä c4-laatikosta

Lähetetty: 23 Huhti 2021, 12:27
Kirjoittaja Hevosmies
Kiitokset Sami nopeasta ja selventävästä vastauksesta!

Re: Kysymyksiä c4-laatikosta

Lähetetty: 26 Huhti 2021, 12:51
Kirjoittaja SamiM
Hevosmies kirjoitti: 23 Huhti 2021, 12:27 Kiitokset Sami nopeasta ja selventävästä vastauksesta!
Ole hyvä!