Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Onhan nuo kiiltäviä ja komeita.
Viimeksi muokannut PeteP, 14 Huhti 2021, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:krooh:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Laakereihinhan tuo laturin ylinopeus vaikuttaa eniten.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mitenkä tämä toimii? Koneen max kierrokset 7500 rpm, käyttö alue 4000 - 7500 rpm.
kampiakselin hihnapyörä halkasia140 mm
vesipumpun hihnapyörä halkasia150 mm
laturin hihnapyörä halkasia100 mm

On syytä kiinnittää myös huomio vesipumpun pyörintä nopeuteen. On vaara, että pumppu rupeaa kavitoimaan suurilla kierroksilla, jolloin pumppaus teho heikkenee ja kavitaatio saattaa rikkoa pumpun tai sen pesän tai aiheuttaa paineiskuilla vuotamista.
Liitteet
IMG_5115.JPG
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin