Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi
Re: Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi
Onhan nuo kiiltäviä ja komeita.
Viimeksi muokannut PeteP, 14 Huhti 2021, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Re: Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi
Laakereihinhan tuo laturin ylinopeus vaikuttaa eniten.
Re: Moottorin apulaitteiden tehonkulutuksen optimointi
Mitenkä tämä toimii? Koneen max kierrokset 7500 rpm, käyttö alue 4000 - 7500 rpm.
kampiakselin hihnapyörä halkasia140 mm
vesipumpun hihnapyörä halkasia150 mm
laturin hihnapyörä halkasia100 mm
On syytä kiinnittää myös huomio vesipumpun pyörintä nopeuteen. On vaara, että pumppu rupeaa kavitoimaan suurilla kierroksilla, jolloin pumppaus teho heikkenee ja kavitaatio saattaa rikkoa pumpun tai sen pesän tai aiheuttaa paineiskuilla vuotamista.
kampiakselin hihnapyörä halkasia140 mm
vesipumpun hihnapyörä halkasia150 mm
laturin hihnapyörä halkasia100 mm
On syytä kiinnittää myös huomio vesipumpun pyörintä nopeuteen. On vaara, että pumppu rupeaa kavitoimaan suurilla kierroksilla, jolloin pumppaus teho heikkenee ja kavitaatio saattaa rikkoa pumpun tai sen pesän tai aiheuttaa paineiskuilla vuotamista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.