Sivu 1/1

Moottorin ohjausyksikön optimointi

Lähetetty: 23 Marras 2020, 20:25
Kirjoittaja Pecca
Näillä sivuilla ei löydy optimoinnista keskustelua ja kokemuksia. 500 eurolla optimointifirmat lupaavat 4,6 GT moottoriin + 20 hp lisää ja vääntöä ja taloudellisuutta. Onko jollakulla kokemusta ko optimoinnista?

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Lähetetty: 23 Marras 2020, 21:51
Kirjoittaja musfire
Nimimerkki Pappacosworth voi mahdollisesti auttaa.
viewtopic.php?f=9&t=20206

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Lähetetty: 23 Marras 2020, 21:56
Kirjoittaja Pappacosworth
20 heppaan haluaisin jo rahat takaisin takuun jos dyno ei anna toivottua lukemaa :lol: . Vakioon voi tulla jokunen heppa, bolt-oneilla viritettyyn jo sitten enemmän. 1996 Cobraan tais tulla 6 heppaa, mutta ajettavuus parani mukavasti. Kyllä S197 muuttuu säädön jälkeen, on yleensä laihalla tehtaalta. Mutta säätäisin vasta kun on jotain muutakin tehty, niin tulee hyötyä enemmän.

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Lähetetty: 24 Marras 2020, 10:39
Kirjoittaja Pecca
Morjens. Nyky autoon on asennettu cold air suodatin systeemi, peltipakosarja ja juuri asennuksessa Motonetista hankitut läpivirtausvaimentimet nykyisten akselintakaisien vakiovaimentimien tilalle. Putkisto tuplaputkilla ja vaimennuksena ainoastaan katalysaattori ja takavaimennin. Ostettaessa mainostettu, että irtoaa 320 hp ??

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Lähetetty: 24 Marras 2020, 17:00
Kirjoittaja Pappacosworth
Peltipakosarjat vaatii että moottori säädetään, ja suurin osa valmissoftista ei ota niitä huomioon. Räätälöidyllä softalla varmaan tulee huomattava parannus tehoon ja ajettavuuteen.

Re: Moottorin ohjausyksikön optimointi

Lähetetty: 24 Marras 2020, 19:11
Kirjoittaja Pecca
Jo näin olen ajatellutkin. Samoin tuo vapaavirtaussuodatin itsessään vaatii ohjelman viritystä.