Sivu 1/1

Tarvetta MegaSquirt -osastolta? Kimppatilaus?

Lähetetty: 22 Elo 2005, 14:36
Kirjoittaja GT-350
No onhan tämä ehkä long shot mutta kysympä kuitenkin, koska kyseessä ei ole normaali varaosaputka maailmalla vaan vähän erikoisempia kuvioita vaativa tilauspaikka.

Tarviiko kukaan mitään kiluja aihealueelta Megasquirt? Tilaus lähdössä Glenille (http://www.glensgarage.com), samaan kyytiin saisi muutakin samoilla rahdeilla suunnilleen.

Pikaisesti lippu pystyyn jos kiinnostaa.

Lähetetty: 22 Elo 2005, 14:47
Kirjoittaja Arto65FB
MS + EDIS8 kiinnostaa, mutta kun en ihan oikeasti tajua noista sähköistä mitään. Miksi Glen, miksei esim Partco
http://www.partco.fi/msqrtv22.html

Lähetetty: 22 Elo 2005, 16:00
Kirjoittaja GT-350
1. Haluan/tarvitsen v3.0 boardin, tuo Partco on 2.2
-----> 3.0:ssa mm. parannettu flyback-piiri matalaimpedanssisille suuttimille (jotka Fordin CFI TBI:ssä on) niin sitä ei tarvitse rakentaa erikseen, kolmonen on "pomminvarma" design jne. parannukset 2.2:een verrattuna
2. Eikös Partcon piirilevy ole "piraatti" made in Finland, eli ei virallisesti supportoitu MS EFI -foorumeilla? Korjatkaa jos olen väärässä.

Arto, MSII w3.0 olisi nähdäkseni sulle aika ideaali kun haluat ohjata myös sytkää...itse ajattelin aloittaa aiheeseen tutustumisen pelkästä bensan ohjaamisesta ja mennä selkeästi vaikeampaan sytytyspuoleen vasta vaiheessa 2...

No eipä nuo rahdit ole pahat vaikka tulisi vain yksi setti, $14 lentona...

Lähetetty: 22 Elo 2005, 16:25
Kirjoittaja Arto65FB
Pony kirjoitti: -----> 3.0:ssa mm. parannettu flyback-piiri matalaimpedanssisille suuttimille (jotka Fordin CFI TBI:ssä on) niin sitä ei tarvitse rakentaa erikseen, kolmonen on "pomminvarma" design jne. parannukset 2.2:een verrattuna

Arto, MSII w3.0 olisi nähdäkseni sulle aika ideaali kun haluat ohjata myös sytkää...itse ajattelin aloittaa aiheeseen tutustumisen pelkästä bensan ohjaamisesta ja mennä selkeästi vaikeampaan sytytyspuoleen vasta vaiheessa 2...
Mitään en tajunnut, mutta selvä on. Öö, mullahan on tossa taksin 3.8L:ssä CFI, voinko mä käyttää siis sitä jossain lopo-moottorissa MS:n kanssa sellaisenaan.

Lähetetty: 22 Elo 2005, 17:22
Kirjoittaja GT-350
Jep. Sun taksin CFI ei taida tuollaisenaan olla viritettävissä, muistetaan että se on speed density...mutta Megasquirt sen orggis boksin tilalle. Sullekin riittäisi alkuun Megasquirt I 3.0 boardilla niin pääset hoitamaan bensan, sitten kun sytkäpuoli kiinnostaa niin MS II lisäoptio kylkeen...

Siis otetaanko sulle joku setti?

Lähetetty: 23 Elo 2005, 15:03
Kirjoittaja Arto65FB
Öö, EDIS lienee tavallinen sytkä ainakin tuolla nelkkuFordien kanssa ja EDIS8 kelpaa tietenkin kasiin.

Mutta toimiiko MS mitenkään HEI-jakajan kanssa. Epämääräinen muistikuva, että jossain oli mainittu HEI ohjattavan MS:ssssllä.

Lähetetty: 23 Elo 2005, 16:15
Kirjoittaja GT-350
Ei MS bensaa ohjatessaan katso mitkä sytkäkamat sulla on, kunhan saa jengakellon signaalin sisään; yksinkertaisimmillaan kärkivehkeissä ja elektronisissakin puolan miinukselta, MSD:n bokseilta tod. näk. tach-lähdöstä joko suoraan tai adapterin kautta. Kai, vissiin.

Sulla oli kasissa se integroitu jakaja, puola siinä kannessa; kai sieltäkin jengakellon lähtö löytyy.

Lähetetty: 23 Elo 2005, 16:47
Kirjoittaja Arto65FB
Juu rpm-lähtö löytyy.

En tarkoittanut bensan ohjaukseen tuota HEItä vaan, että voiko MS:llä ohjata HEI-jakajaa. Ei siinä, että se olisi nykyiselle kokoonpanolla ja ennakkokäyrälle tarpeen.

Lähinnä koko homman kiinnostus olisi siinä, että jos laitan Taksiin kasin, niin voisin käyttää tuota V6 CFI-ruiskua, jota sitten ohjattaisiin MS:llä. Onko sillä väliä, että on kutos-suuttimet, eikös sen voi korjata pidemmällä ruiskutusajalla.

Lähetetty: 23 Elo 2005, 21:39
Kirjoittaja GT-350
Periaatteessa voi korjata pidemmällä ajalla mutta msefi.comista löydät taulukon, jossa suositellaan eri kokoisia suuttimia eri tehoisille moottoreille. Ehkä ei kannata 3.8:n pakettia yrittää adaptoida kasin päälle, onhan noita kasin TBI-runkojakin saatavilla. Ja eiköhän kokonaisia SD-monipisteruiskujakin saa sopuhintaan. Siinäpä helppo (?) tapa kiertää vaikka '87 GT Mustangin SD -ongelma, ei muuta kuin vakioboksin tilalle MS ja virittelyaste vapaa...

Jep, jakajan keskipakoennakot kiinteiksi, ei alipaineita ja jakaja johonkin asentoon for ever, plus magneettianturi kampiakselin päähän asentoa tunnistamaan. Sitten voit ohjata MS:llä sytkää, nollakohdan voi ohjelmallisesti säätää kohdalleen ja sitten vaan ennakot "karttaan" rpm-alue- ja koneen kuormituskohtaisesti...helppoa? Ei... sytkäpuoleen en ole juurikaan vielä perehtynyt kun se sitten vasta seuraavassa vaiheessa ehkä.

Ei tainnut tulla muita kiinnostuneita, tilaus lähtee kohta.

Lähetetty: 24 Elo 2005, 13:54
Kirjoittaja Arto65FB
Pony kirjoitti:Periaatteessa voi korjata pidemmällä ajalla mutta msefi.comista löydät taulukon, jossa suositellaan eri kokoisia suuttimia eri tehoisille moottoreille. Ehkä ei kannata 3.8:n pakettia yrittää adaptoida kasin päälle, onhan noita kasin TBI-runkojakin saatavilla. Ja eiköhän kokonaisia SD-monipisteruiskujakin saa sopuhintaan. Siinäpä helppo (?) tapa kiertää vaikka '87 GT Mustangin SD -ongelma, ei muuta kuin vakioboksin tilalle MS ja virittelyaste vapaa...

Jep, jakajan keskipakoennakot kiinteiksi, ei alipaineita ja jakaja johonkin asentoon for ever, plus magneettianturi kampiakselin päähän asentoa tunnistamaan. Sitten voit ohjata MS:llä sytkää, nollakohdan voi ohjelmallisesti säätää kohdalleen ja sitten vaan ennakot "karttaan" rpm-alue- ja koneen kuormituskohtaisesti...helppoa?
Eikun aion käyttää CFI:tä, huom. kyse on Taksista ei Mustista. Ei ole tarkoituskaan tehdä muuta kuin nyörä V8-työjuhta minimi-kustannuksilla. Täytyy vaan selvittää CFI:n pulttijako imusarjaan. Toivottavasti olisi stanu Holley-jako.

Lähetetty: 24 Elo 2005, 14:42
Kirjoittaja GT-350
Mjoo.

Alkoi jo tuo EDIS kiinnostamaan, piti ihan tsekkailla mitä se vaatii...sopivia EDIS-6 -luovuttajia saattaa löytyä ihan kotoSuomestakin, ja crank trigger -osat ei kauheasti maksa vaikka ottaisi rapakon takaa. Olis aika rytäkkä ilman virranjakajaa.

No tilasin MS I:n (w/3.0 boardi) ja stimulaattorin täydelliset rakennussarjat, jätin relay-boardin tilaamatta kun luulen sellaisen niputtavani helposti itse (65 taalaa jenkeissä ilman releitä...). Jos olisi jo valmiiksi ruiskut autossa niin eipä paljon tarvitsisi johdotuksia ja releitä mietiskellä. Nyt saa ylennyksen johtotehtäviin.

Glen palvelee hyvin; hintaa sisään PeiPälillä, tilaus Glenille ja sieltä lähtee paketti päivässä parissa ja rahti on $14.