4R70 lootan 1-2 accumulator piston vaihto, VB on tiellä?
Lähetetty: 03 Touko 2020, 20:26
Aikomus on vaihtaa mäntä ja jouset, jotka mahdollisesti on poikki. Oireita ei ole, mutta näin varotoimena, kun öljyt ja filtteri menee kuitenkin vaihtoon.
Painoin mäntää sisään auton alla varovasti pullotunkilla millin kaksi, jotta sain seegeristä jousipaineen pois. Ongelmaksi muodostui VB:n reuna, joka on n. 2.5mm ko. sylinterin porauksen päällä, eli seegeri piti kääntää aika vinoon ennenkuin se suostui tulemaan pois paikaltaan. Korkki vääntyi jo niin paljon, että laitoin varmuudeksi koko paketin takaisin etten vaan säre mitään.
Vaihtoehtona on irrottaa koko VB tai sitten voisi hioa VB:n reunaa viistoksi, jottei se leikkaa männän ja korkin tiivisteitä sököksi. Netissä olevan J-MOD videon puolesta paketti tulee pois sylinteristä ihan nätisti, mutta esimerkkinä olevassa lootassa ei moista liparetta ole tiellä. Onko tästä kokemusta kellään miten kannattas tehdä, etten vain hajota vielä VB:täkin? Mielellään en pura yhtään enempää kuin on ihan pakko.
Painoin mäntää sisään auton alla varovasti pullotunkilla millin kaksi, jotta sain seegeristä jousipaineen pois. Ongelmaksi muodostui VB:n reuna, joka on n. 2.5mm ko. sylinterin porauksen päällä, eli seegeri piti kääntää aika vinoon ennenkuin se suostui tulemaan pois paikaltaan. Korkki vääntyi jo niin paljon, että laitoin varmuudeksi koko paketin takaisin etten vaan säre mitään.
Vaihtoehtona on irrottaa koko VB tai sitten voisi hioa VB:n reunaa viistoksi, jottei se leikkaa männän ja korkin tiivisteitä sököksi. Netissä olevan J-MOD videon puolesta paketti tulee pois sylinteristä ihan nätisti, mutta esimerkkinä olevassa lootassa ei moista liparetta ole tiellä. Onko tästä kokemusta kellään miten kannattas tehdä, etten vain hajota vielä VB:täkin? Mielellään en pura yhtään enempää kuin on ihan pakko.