Sivu 1/1

64½. Kojetaulun purkaminen:katkaisijat ym.

Lähetetty: 17 Elo 2005, 11:55
Kirjoittaja Tahavo
Ajattelin maalata kojetaulun pellit. Katkaisijat ja lämmityslaitteen vivut voi tietysti teipata, mutta parempi olisi ottaa ne kokonaan irti.
Millä tekniikalla esim. valo- ja pyyhkijä katkaisin irroitetaan? Entä kojetaulun muovi+ Onko se liimattu niin, että hajoaa jos sitä yrittää repiä irti?

Lähetetty: 17 Elo 2005, 12:20
Kirjoittaja JJM-3
Työnnyn samaan aiheeseen. Tosin laajentaen sitä hiukan.

Millä ilveellä ikkunan veivin ja ovenavauskahvan (-65) saa irti? Korjausoppaassa neuvotaan ruuvaamaan kiinnitysruuvi irti, joka tuottaa ongelmia, koska näissä kapistuksissa ei ole mitään ruuveja. Kun ei viitsisi koko ovea hajottaa...

Lähetetty: 17 Elo 2005, 13:16
Kirjoittaja KTM
Katkaisijat irtoavat perinteisellä amerikkalaisella tavalla, eli:

- valokatkaisijasta löytyy metallinen nasta kojelaudan sisäpuolelta. Nasta voi voi osoittaa joko alas tai jommalle kummalle sivulle mallista riippuen. Painat nastan sisään sormella ja vedät valkatkaisijan nupin ulos. Yleensä nasta on hillittömän jäykkä ja hommaa saa taiteilla hetken ennen kuin lukko aukeaa. Sitten vaan kojelaudan etupuolelta kiinnikekaulus ruuvaamalla irti.

- virtalukko purkautuu siten, että avain käännetään 1 tai ACC asentoon (jälleen hiukan mallista riippuvuutta) ja tynnetään esimerkiksi paperiliitin tai jokin muu jäykkä rautalanka virtalukossa avaimenreijän läheisyydessä olevasta pikkureijästä sisään. Lukkopatruuna tulee ulos ja sen jälkeen voit ruuvata kiinnikekauluksen irti. Tämän jälkeen virtalukko onkin irti.

Lähetetty: 17 Elo 2005, 13:40
Kirjoittaja GT-350
Kojelaudan muovi ei kaiketi pitäisi olla liimattu kiinni. Ota ikkunan alareunasta listat (2 kpl irti), kojelaudan alareunan listat (4 kpl) irti, kajari/tuuletusputkien ritilä irti ja sitten ne 2 mutteria, jotka keskeltä pitävät päällistä kiinni.

Amatöörin ovenkahvat ovat ns. early-malliset, ja niissä on rautalankasokka, jolla pysyvät kiinni, koska akselissa on pieni ura. EI lähde väkivalloin irti. Jollain sopivalla työkalulla pitäisi saada sokka joko lenkin puolelta vedettyä pois tai päiden puolelta työnnettyä pois. Ahdasta on. Joku pellin pala, jossa keskellä hahlo ja taivutetut päät voisi olla kova sana...

BTW, mulla on yksi tuollainen oven sisäkahva ihan ylimääräinen, brand new, sopuhinnalla...

Lähetetty: 18 Elo 2005, 08:30
Kirjoittaja KTM
Purkasin eilen ´68:n kojealudan ihan atomeiksi ja virtalukon osalta oli mukava huomata rakenteen järkevyys. Ainakin ´68:ssa ei tarvitse ottaa virtalukon patruunaa irti vaan kaulus oli ruuvattavissa vapaasti kaikki hilut paikoillaan. :D

Kammen jousi lähtee nätisti erikoistyökalulla jonka kuva näkyy klikkaamalla TÄSTÄ

Lähetetty: 18 Elo 2005, 09:51
Kirjoittaja JJM-3
Tattista vaan! Näillä eväillä Amatöörikin alkaa pikkuhiljaa muuttua ammattimieheksi. Vähän kerrassaan.

Lähetetty: 18 Elo 2005, 11:42
Kirjoittaja Tahavo
Omasta puolestani myös kiitokset. Näyttää kyllä siltä, että minulla on kojetaulunmuovi jostain syystä liimattu kiinni. No pitää vielä katella tarkemmin.

Lähetetty: 18 Elo 2005, 13:23
Kirjoittaja veijo
KTM kirjoitti:Purkasin eilen ´68:n kojealudan ihan atomeiksi ja virtalukon osalta oli mukava huomata rakenteen järkevyys. Ainakin ´68:ssa ei tarvitse ottaa virtalukon patruunaa irti vaan kaulus oli ruuvattavissa vapaasti kaikki hilut paikoillaan. :D

Kammen jousi lähtee nätisti erikoistyökalulla jonka kuva näkyy klikkaamalla TÄSTÄ
Kammen irroitustyökaluja saa Mobitivesta. mobitive miukumauku com