Sivu 1/2
Fitech efi?
Lähetetty: 25 Helmi 2020, 20:23
Kirjoittaja PandaRacing
Onko kellään kokemuksia fitech efi 600hp ruiskusetistä?
Sellainen olisi saatavilla vähän käytettynä ja edullisesti.
Mahtaako olla järkevä idea korvata hyvä holley tuollaisella? Toimiiko kipakan nokan kanssa.
Kaikki kokemukset kiinnostavat.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 26 Helmi 2020, 17:57
Kirjoittaja Homer65
Vaihdoin Hollikan juuri tuollaiseen! Mulla ainakin toiminut hyvin tai jopa hiukan paremmin kuin Holley, joka sekin toimi hyvin.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 04 Maalis 2020, 17:11
Kirjoittaja SKB
Moi,
mulla on autossa ollut jo reilu 3v fitechin efi.
Asennus oli helppoa ja suoraviivaista.
Laite on toiminut toivotulla tavalla.
Ja mikä itseä piristi on kuinka nopeasti se vastaa kaasupolkimen asentoon verrattuna vanhaan kaasariin. (tietty tämä voi olla vanhan kaasarin ongelma)
Itsestä tuntunut säätäminen helpolta jos jotain on halunnut säätää mutta eipä juuri ole tarvinnut efin osatessa opettaa kartat sopiviksi.
Nokasta en osaa sanoa mutta stock nokan vaihto mild nokkaan ei aiheuttanut mitään ongelmia.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 04 Maalis 2020, 20:54
Kirjoittaja PandaRacing
Taitaa olla siis hankinnan paikka.
kannattaakohan sytytys järjestää myös fitechin ohjauksella. Toimiikohan durasparkilla?
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 06 Maalis 2020, 23:47
Kirjoittaja SKB
Ei ole vielä kokemusta sytytyksen säädöstä mutta haaveissa on kunhan saan sopivan jakajan hommattua.
uskoisin kuitenkin että kannattaa laittaa koska sitten säätö voidaan tehdä suoraan tuota efin controllerista.
sellainen huomio että efin softa ei edes yritä opetella säätää noita ajoituksia vaan ne pitää tehdä itse.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 02 Heinä 2020, 12:55
Kirjoittaja PandaRacing
Fitech paikallaan ja takana pari tankillista koeajoja.
600hp setti ja kurkkupurkin näköinen pumppuyksikkö konehuoneessa.
Toimii kruisallussa paremmin kuin holley ja käynnistyy hyvin.
Voimaa tuntuu olevan vähemmän keskialueella.
Bensat lämpiä tankissa aikalailla ja pumput alkavat kavitoimaan ja toiminta heikkenee.
Onko hyviä vinkkejä laihin lämpöongelmiin?
Ja säätövinkkejä kireään 408 strokeriin. AFR arvoja eri alueille ja kiihdytyspumpun säätöjä?
Sytkiä en ole vielä laittanut fitechin ohjaukseen, tarkoitus on kun päästä seosasioista perille.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 03 Heinä 2020, 09:26
Kirjoittaja PandaRacing
Kiitos hyvästä vastauksesta.
Tankin läheisyydessä nyt inline mallinen tehokas kaasuttimelle tarkoitettu sähköinen pumppu joka toimittaa ainetta konehuoneessa olevalle purkille.
Se aloittaa pahaäänisen kavitoimisen kun bensan lämpötila nousee yli 30c.
Sen kierroksia voisi ehkä laskea kruising ajossa, mutta mikä olisi siihen sopiva tapa?
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 03 Heinä 2020, 09:34
Kirjoittaja 1223
Moro
Eikös näissä kannattaisi käyttää tätä pumppua.
https://www.uspartsperformance.fi/holle ... ainepumppu
Huom ei tarvi paluu linjaa.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 04 Heinä 2020, 16:12
Kirjoittaja FFreak
Fitech päivitti tuon konehuoneeseen tulevan purkin sellaiseen missä on paluu linja. Juuri siitä syystä, että bensa lämpesi ja aiheutti ongelmia. Minäkin ensin suunnittelin tätä, mutta sitten luin ongelmista ja hommasin paluu linjan omaavan version. Mutta jos päivitetty versio lämmittää auton tankin bensan, niin sitten varmaan tarvii tehdä joku jäähdytin paluu bensalle. Oma kone tosin ei ole vielä lähtenyt rakentumaan.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 04 Heinä 2020, 16:31
Kirjoittaja Kankkis
Mutta jos ongelma alkaa jo 30 asteisella bensalla niin ongelma jossain muussa asiassa, kesällä normaaleissa ruiskukoneisissa autoissa ihan tehdas systeemeillä bensa usein lämpiää yli 40 asteiseksi eikä viellä aiheuta ongelmaa. Kiinnittäisin huomioo tankissa olevaan ottimeen sekä siihen siirtopumppuun mikä alkaa kavitoimaan.
Myös se miten paluu linja on tankkiin sijoitettu saattaa haitata imua jos tulee kovin lähelle imua niin saattaa aiheuttaa imettyyn polttoaineeseen ilmakuplaa/kuohunaa
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 07 Heinä 2020, 08:45
Kirjoittaja PandaRacing
Hyvää pohdintaa, en vain ole kerennyt vastaamaan tai tekemään autolle mitään.
Tankin takalaidassa an8 lähtö jossa 10mm x 500mm letkun päässä suodatin ja sen jälkeen aeromotive ss pumppu ja sen jälkeen taas suodatin. 10mm teflonputki konehuoneen pumppu yksikölle. Takaisin pumppuyksiköltä 10mm teflonputki joka menee tankin päälle.
Taidan aloittaa suodattimien pudistuksella ja katsoa mitä sieltä löytyy. Imulinjan suurennus heti seuraavaksi.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 07 Heinä 2020, 09:45
Kirjoittaja Mexico65
Jotain tuon tyypistä voisi suunitella noiden jälkiasennus ruiskujen ogelmattoman toiminnan tueksi.
http://atlinc.com/atl-swirl-pot-st540.html
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 07 Heinä 2020, 22:41
Kirjoittaja PandaRacing
Ymmärrykseni mukaan imupuolella on harvempi suodatin, mutta onko riittävän harva sitä en osaa sanoa. Otan auki sitten selviää. Tuon voisi varmaan jättää pois kokonaan.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 09 Heinä 2020, 19:57
Kirjoittaja PandaRacing
Pientä säätöä tehty:
Imupuolen summitin metallinen melko tiheä suodatin otettu pois. Samanmoinen painepuolella, olivat kummatkin varsin puhtaita.
Pumppu aeromotive ss, melkoisen kova ääninen.
Tunnin koeajolla bensiini lämpesi taas sujuvasti noin 40 asteiseksi.
Seuraavaksi eristystä linjoihin ja pumppuyksikköön.
Re: Fitech efi?
Lähetetty: 19 Heinä 2020, 22:02
Kirjoittaja PandaRacing
Nyt se temput teki. Hellepäivän säätöajoa rauhallisesti noin tunti ja kone tukehtuu. Yksi suutin jumissa auki, suihkuttaa koko aika. Hinaamalla pajalle. Perhana.