Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Ei ole, ne on ilman airbaggia, ja tämä korimalli on aina bagilla. En tiedä saako poistaa jos laittaa kaaret ja monipistevyöt, joku voisi tietää vai pitääkö olla kilpa-auto. Cobran rattia niihin normaalisti vaihdetaan, mutta se on melko samanlainen.
Raid tekee airbagillisiä aftermarket-ratteja. Ostin 10+ vuotta sellaisen ja siihen Audiin sopivan keskiön ja asennus oli bolt on. Airbagin liitin oli tasan samanlainen eikä sitä edes kysytty ratin myyntivaiheessa. Ja bagi kelpaa autolle eli valo syttyy ja sitten sammuu. Epäilen, että airbagit ovat siis jollain tasolla standardoitu.
Suomesta ei välttämättä löydy kummosta valikoimaa. Muistelen, että tilasin omani Saksasta. Kaikki ne silloin olivat tuon muotoisia mutta oli sileällä nahalla, perforoidulla, täysmustaa, hopeanväristä tikkausta, useampaa eri kokoa jne. Myydään myös saman firman toisen merkin alla: Atiwe.
Siitä ei ole sitten mitään hajua, että onko saatavilla minkäännäköistä sovitinta, jolla tommosen saa Musseen vai joutuuko sen itse suunnittelmaan ja tekemään/teettämään.
Googlen kuvahakuun "raid silberpfeil" niin tulee kuvia mistä noita ihmetellä.
EDIT: katsoin juuri ratin entisöintivideon ja näköjään ainakin SN95 Mustangin airbag-liitin on erilainen kuin niissä eurooppalaisissa mitä minä olen nähnyt.
Pappacosworth kirjoitti: ↑27 Tammi 2020, 07:22
Ei ole, ne on ilman airbaggia, ja tämä korimalli on aina bagilla. En tiedä saako poistaa jos laittaa kaaret ja monipistevyöt, joku voisi tietää vai pitääkö olla kilpa-auto. Cobran rattia niihin normaalisti vaihdetaan, mutta se on melko samanlainen.
Turvalaitteita kuten esim. airbag tai abs saa poistaa vain jos on tehty sisarmallia jossa sellaisia ei ole. Tällöin pitää muuttaa auto vastaamaan turvalaitteetonta mallia valmistajan ohjeen mukaisesti. Muutos on muutoskatsastettava ja tällöin on myös valmistajan ohje oltava katsurille.