Sivu 1/2

351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?

Lähetetty: 11 Elo 2005, 15:38
Kirjoittaja voortinomistaja
Olisko jollain tietoa auttaako esim. imusarjan vaihto originaalista 4V sarjasta edelbrockin performeriin/johonkin muuhun?

Entä sytytyskäyrän muokkaus?

Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?

Lähetetty: 11 Elo 2005, 20:32
Kirjoittaja Mexico65
Kokeileppa 3.80:1- 4.10:1 peräruuvia niin jopa kummasti tulee alavääääntöööö. Liikennevalojen välit lyhenee kummasti.

Lähetetty: 11 Elo 2005, 20:34
Kirjoittaja raunoh
351-4V Clevelandin std-perä oli 1:3,25 (kuten myös 351W:ssa), mutta toki käytettíin 1:3,50 ja tiuhempaakin 1:3,91 (kuten 1971 351-Bossissa). Usein 351-2V:n kanssa oli 1:2,75.

Omassa vihreässä Shelbyssä on originaali alumiini-imusarja (samanlaisen reprona saa ilman logoa ja varaosanumeroa) sekä 1:2,75 perä (orig. ollut 1:3,25 lukolla) sekä C6-automaatti. Itse pärjään maantiellä ja kaupungissa tällä tekniikalla, kompromissiratkaisuna minulle sopiva, ja en jää jalkoihin...

Lähetetty: 11 Elo 2005, 22:13
Kirjoittaja Antti66HT
Tuo Jyrin ehdottama on ehkä paras tie parempaan liikkuvuuteen, jos ei sitten halua uusia käytännössä koko konetta...

3,50 voisi olla aika mellevä, ja kuitenkin mukava vielä matkoillakin..

Itselläni on 351w kumppanina 4v manuaali ja 3.00 perä. Tosin oma koneeni on aika trucki kone... :cry:

Lähetetty: 11 Elo 2005, 22:59
Kirjoittaja harmi80
Äääh, myy tuo Cleve hyvällä rahalla jollekin kierrosherkkää konetta kaipaavalle ja osta tilalle isolohko. :twisted:
Kaikki ovat tyytyväisiä 8)

Harri

Lähetetty: 12 Elo 2005, 12:22
Kirjoittaja PeteP
Weiand Stealth imariksi! ja alumiini keventää kummasti muutakin kuin lompakkoa,keu keu!

Lähetetty: 12 Elo 2005, 12:40
Kirjoittaja Antti66HT
Eittämättä tuo stealth on yhvä imari, mutta tuskin auttaa alaväännön puutteeseen, jos ei verrata singleplane tyyppiseen imariin.

Eiköhän tuo vakio ole kaksitasoinen myös. Paino tietty putois, mutta tuskin tuntuu vielä ajossa... :cry:

Lähetetty: 12 Elo 2005, 14:09
Kirjoittaja voortinomistaja
jaaha, taitaa olla tosiaan keinot vähissä, täytynee tiuhentaa..

Entäpä vaihdeloota, jos ruuvi tihenee, onko syytä modifioida FMX:ää esim limpunvaihdolla...

Lähetetty: 12 Elo 2005, 15:27
Kirjoittaja Arto65FB
En tiedä noiden vaikutusta, mutta aika kauan noita on ollut myynnissä:

http://www.mpgheads.com/PortPlate/PortP ... il.htm#MPG Port Plates™

Lähetetty: 12 Elo 2005, 15:51
Kirjoittaja voortinomistaja
oho, taisimpa joskus nuorena miehenä 20 vuotta sitten nykästä tuommoset pois mitsupitsin imupuolelta, motori oli ilmeisesti joku saasteversio. Taisivat olla siinä eri tarkotuksessa.

Oliskohan noita joku suomessa kokeillu / pystys arvaamaan mitekä toimivat käytännössä?

Lähetetty: 13 Elo 2005, 15:14
Kirjoittaja Fastback
harmi80 kirjoitti:Äääh, myy tuo Cleve hyvällä rahalla jollekin kierrosherkkää konetta kaipaavalle ja osta tilalle isolohko. :twisted:
Kaikki ovat tyytyväisiä 8)

Harri
Naulan kantaan :wink:

Jep, eli 3.50 - 4.11 ruuvi auttaa varmasti asiaan, mulla oli 3.89 välitys kohtuulllisen pirteän clevelandin jatkona ja kyllä se poistui paikalta jopa 7:llä pytyllä ja kuristavalla putkistolla. Hakalan Makella on myynnissä 2400 rpm limppu FMX:lle, hae pois - tekee kutaa tiheän välityksen kanssa. Onhan sulla lukkoperä autossa, jos ei niin ostoslistalle myös.

edit:
-------
Makella taitaa olla myös 3.50 välitys sekä lukko joutilaana.

edit:
-------
ja vielä kerran, tässä linkki Maken myymään tavaraan;
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1912

Re: 351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?

Lähetetty: 13 Elo 2005, 16:27
Kirjoittaja SamiM
voortinomistaja kirjoitti:Olisko jollain tietoa auttaako esim. imusarjan vaihto originaalista 4V sarjasta edelbrockin performeriin/johonkin muuhun?

Entä sytytyskäyrän muokkaus?

Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?
Edelbrockillahan on omat sarjansa 2V:lle #2750 ja 4V:lle #2665.

Minkälainen sytytyskäyrä siinä on nyt?

Perusennakko 10-12 asteeseen, mekaanista 26-28 astetta kaikki pelissä 2500-3000 rpm mennessä ja alipaine-ennakko kokeilemalla sopivaksi. Kokonaisennakko maksimi siis 38 astetta. 2V moottori ainakin on paljon voimakkaampi tyhjäkäynniltä lähtien kun panee 6 asteen sijaan 12 astetta perusennakoksi.

Ja todellista oikeaa ennakkokäyräähän ei saa muuten selville kuin dynossa kokeilemalla. :!:

3.00:1 välitys, 225/60-15 renkaat: 80 kph kierroksia 2200, 100 kph kierroksia 2700.

On kyllä ihme yhdistelmä: 351C-4V ja perävälitys 2.73:1. :shock:

Lähetetty: 13 Elo 2005, 19:36
Kirjoittaja raunoh
SamiM kirjoitti: On kyllä ihme yhdistelmä: 351C-4V ja perävälitys 2.73:1.

Niin - yleensähän oli 351-4V:n kanssa 3,25:1 tai tihempi. Omassa 71 Shelbyssä on siis tällä hetkellä 351-4V ja 2,75:1 sekä renkaat BFG 235/60-R15 (100 km-vauhdissa n. 2650 RPM) ja itse olen koko lailla tyytyväinen, en ole jäänyt jalkoihin tällä aavikkoperälläkään, mutta myönnän, että toki 3,25:1 olisi taatusti vikkelämpi ja pirteämpi kiihtymään, kuten oli ex-73-Grandeni 351-4V CobraJet:lla (renkaat 225/70-R14 tai nyt vielä olevat 205/75-R14). :)

Lähetetty: 13 Elo 2005, 19:38
Kirjoittaja voortinomistaja
kiitoksia osanotosta, johan tässä jotakin on tietoa millä eteenpäin pääsee.

Kummallinen yhdistelmä tosiaan, auto on alunperin ollut 302 2V tehtaalta ulostullessaan, motori ja vaihdeloota on jonkun amerikan ihmelapsen vaihtamia, kait on ostanu kun halavalla on saanu..

Edellämainittu herra (MH) ottikin jo yhteyttä, ryhdymme kaupanhierontaan varmaankin turpiinista jossain vaiheessa, mutta perä on 8 tuumanen, joten siihen ei MH:n kamat käy. Eli semmoseen saa lukkoa/välitystä tarjota jos jollakulla on. Eikos täällä joku kauppannut uustuotantoakin??

Sytytyskäyrästä ei ole tietoa, orgis jakaja paikallaan, muistaakseni ihan vakiomalli, siihen kai voi asentaa säädettävän alipainepurkin ja mahtaisko siihen saada jonkin kärjettömän sytkäpaketinkin..

Lähetetty: 14 Elo 2005, 11:21
Kirjoittaja Mussemaan
Weiand X-leratoria (tjsp) on jossain kehuttu parhaaksi cleven "yleis"imariksi.

Ja imukanavaahan kannessa voi pienentää, se ei ole ongelma jos sovittelee esim 2V -imusarjaa koneeseen.