Sivu 1/1
Mach1 1971 351C M-koodi moottorin tankkaus
Lähetetty: 17 Joulu 2019, 15:34
Kirjoittaja mvonholt
Tuollaista moottoria tarjolla . Koska kyseessä on M-koodin moottori (M-code 351C requires premium fuel) niin miten normaali pumppuaseman lyijytön 95/98 oktaaninen soveltuu käyttöön ? Oletan ettei kannata käyttää ainakaan ilman lisäaineita ?
Re: Mach1 1971 351C M-koodi moottorin tankkaus
Lähetetty: 17 Joulu 2019, 21:41
Kirjoittaja Kopekka
98:a tankkiin ja lyijyn korviketta sekaan putelin ohjeen mukaan mikäli kansia ei ole korjattu lyijyttömälle, seetirenkaat lähinnä.

Re: Mach1 1971 351C M-koodi moottorin tankkaus
Lähetetty: 19 Joulu 2019, 10:04
Kirjoittaja mvonholt
Mitä lyijyn korviketta suosittelette ja mitä tuollainen puteli maksaa? Tosiaan tuollainen auto on tullut minulle tarjolle ja pohdin kannattaako tarttua kiinni. En ole vielä käynyt koeajamassa mutta jos kohtapuoliin. Tuota lyijynkorviketta varmaan jaksaa lisätä aina tankatessa ja itse autoon saa varmasti korjausosia mutta miten on tuon M-koodin moottorin kanssa ? Siinä on speksien mukaan ainakin normi 351 verraten korkeampi puristusaste, suuremmat venttiilit, valetut alumiini männät, jäykemmät venttiilijouset, hi-perf hydraulinen nokka-akseli ja neliöreikäinen kaasutin. Onko M-koodin moottoriin helppo ja halpaa saada osia, onko kallista korjauttaa jos jotain menee rikki ?
Re: Mach1 1971 351C M-koodi moottorin tankkaus
Lähetetty: 19 Joulu 2019, 16:20
Kirjoittaja Kopekka
Tätä esimerkiksi, riittää pullo kesärientoihin
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602001/Mo ... 50ml--250L
Koneen taalahintaisia osia esim täältä
https://www.summitracing.com/search/mak ... -cleveland
Samaan tyyliin menee korjaus kuin muutkin Fordin V8 koneet. Jotkin osat hieman kalliimpia Windsoriin verrattuna esim kannet. Kaikkia osia kyllä löytyy kotimaan toimittajiltakin. Laita YV jos jokin asia askaruttaa. Tälläisen auton ja koneen olen entisöinyt muutama vuosi sitten.
