Sivu 1/1

Gen II coyote

Lähetetty: 22 Elo 2019, 14:08
Kirjoittaja Visa
Nyt olisi tiedon tai ajatuksen tarvetta, jos jollakin olisi kokemusta Gen II kojootin VVT toiminnasta, tai oikeastaan toimimattomuudesta. Moottori on Vipec ecu:lla varustettu, ja tämän kesäisen päivityksen jälkeen ecu osaa ohjata nokkia, vaan sitten se mutta. Homma eli siis säätö toimii moottorin olessa viileä, mutta sitten kun kone on käyntilämpöinen vasemman puolen nokka putoaa pois pelistä. Tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun jäähdytysveden lämpötila on 94 paikkeilla, eli siis flekti käynistyy yms ja ja öljyn lämpötila noin 80 astetta. Tällöin tyhjäkäynillä öljynpaine noin 3 bar, ja kierroksilla noin 6,5 bar. Kun nokka ei seuraa enää pyydettyjä arvoja tyhjäkäynnillä, ja nostaa kierroksia, niin nokka seuraa pyydettyjä arvoja, hetken ja putoaa pois pelistä, on sitten kierroksia 700 tai 7000. Sitten saakin odotaa niin kauan että kone on kylmä, jotta nokka seuraisi pyydettyjä arvoja. Onkos mitään arvausta mistä tämä johtuu, ajatuksissa ollut, että jos vaihtaitsi solenoidin ja nokan "ajoituspyörän" puolet, ja mikäli vika siirtyisi toiselle puolelle, niin silloin tietäisi että noissa osissa on vika. Homma vaan on sellainen, että motivaatio ei oikein riitä, kun jotenkin tuntuu että antaa olla. Jos olisi jotain hyvää vinkkiä, tai motivaatiopulveria jollain olemassa, niin kiitollisena otetaan vastaan.

Re: Gen II coyote

Lähetetty: 22 Elo 2019, 18:22
Kirjoittaja Antti66HT
Usein ecujen virransyöttö on aika tarkkaa.

Oletko koittanut vetää ecun virrat suoraan akulta? (Ehkä onkin)

Re: Gen II coyote

Lähetetty: 23 Elo 2019, 07:17
Kirjoittaja Pappacosworth
Minkälainen on Vipecin oma diagnostiikka?

Re: Gen II coyote

Lähetetty: 23 Elo 2019, 10:34
Kirjoittaja Visa
Mä en usko että vika on ecussa, vaan aivan jossain muualla. Vipec kyllä näkee nokat ja ja kuten todettu, ohjaa niitä kunnes moottori saavuttaa normaalin käyttölämmön. Vipec näyttää nokan väärää asentoa, ja ja sitten rupeaa herjaamaan että asento tunnistus on väärä, ja niinhän se onkin, koska nokka ei ole siinä asennossa missä pitääkin. Tästä syystä en usko ecu ongelmaan, sillä en ymmärrä miten se liittyisi tähän että moottorin lämpötila vaikuttaa asiaan, tai siis ainakin se on tällä hetkellä se minkä voi todeta, eli kun moottori lämmin, ongelma ilmenee. Eli jäähdytysveden lämpö noin 94-96 celsius astetta, ja öljyn lämpötila silloin noin 82-82 astetta. Lieneekö syy olevan öljynpaineen lasku, koneen lämpeämisestä johtuva solenoidin toimimattomuus tai jokin, no eipä toimi niin ei toimi.