Sivu 1/2

Ohjauksen välys?

Lähetetty: 04 Elo 2005, 12:28
Kirjoittaja FFreak
Terve taas. Onko kenellekkään tullut vastaavaa ongelmaa? Melkein vartti kierros ratissa väljää. Olen katsonut pyöränlaakerit, nivelet, säätänyt simpukan ja vähän yrittänyt tutkia tehostimen jälkeen olevan venttiili paketin toimintaa(avasin molemmat päät mutta en keskustaa missä itse venttiilin kara on. Venttili paketti tuntuisi hieman takertelevan (käsin liikuteltaessa) ja näytti siltä kuin olisi joskus nähnyt vettä. Mahtaako vika olla tässä, vai voiko ehjätä, vai pitääkö mennä hyvin varustettuun ohjaustehostimenventtiilipakettikauppaan?

Lähetetty: 04 Elo 2005, 12:33
Kirjoittaja JXA-26
Juurikin kyseisen venttiili häsmäkän kanssa saanyt painia ankarasti. Uusin kaikki sisuskalutkin, mutta ohjaus muuttui vasta hyväksi kun upotti kyseisen mylpyrän suohon ! Pistä joku vemputtaan rattia, niin näät mitä tuolla venttiilillä tapahtuu. ...tai pitäisi tapahtua.

Ohjauksen välys?

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:23
Kirjoittaja FFreak
Kiitos vastauksesta. Kauan olen odotellut muiltakin kommentteja. Kysyn nyt uudestaan, että onkohan muilla kokemuksia asiasta? Sain nimittäin auton loppukesästä liikenteeseen! Jee! Välys on kyllä pirullinen. On siinä vielä raplaamista. Ne levyt eteen, puslat, takajouset pomppaa ikävästi montuissa tai pompuissa. Koneen vaihdoin (302) ja lootaa rempattiin. Jäi vielä sellainen vika että 2 ja 3 vaihteen välissä käy vapaalla, mutta ei täys kiihdytyksessä. Kickdown ei toimi enää 80kmh jälkeen ja välillä liikkeelle lähdettäessä joku täristää hetken. Huomasin tuolla yhden vinkin jota täytyy kokeilla. Nää runoilut ei kyllä kuuluis tänne foorumille, sori. :oops: Ja auton alla pyörii Torgue thrust D:t mustana kirkkain reunoin.

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:47
Kirjoittaja Mexico65
Tuo suohon upottaminen taitaa olla yksi parhaista keinoista poistaa ohjauksen välys.

Vanha pois uusi tilalle.

En ole kuulut vielä, että joku osaisi kunnostaa väljän ohjaksen uuden veroiseksi. Mutta jos jossain on kaveri joka homman taitaa niin töitä riittäisi vähäksi aikaa. Ellei korjaus kustannukset nouse suuremmiksi kuin uuden hankinta.

Uuden simpukan hankinnan jälkeen ongelma poistui kokonaan. Tosin kyseessä oli tehostamaton ohjaus.

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 18:07
Kirjoittaja musse67
Kuin myös olen taistellut väljän venttiilihässäkän kans. Se vähän auttoi kun laitoin korjaussarjan. Säätöihin sitä ei tahtonu saada millää, välillä toimi ok ja välillä taas ratti pyöri omia aikojaan. Uudella olisi ehkä korjaantunut, mutta paras apu oli palikka joka tulee venttiilin tilalle että sai nakata kaikki tehostinhilut pois.

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:21
Kirjoittaja GT-350
Tarkista myös, ettei apusimpukassa ole väljää....ja mistäkö tiedän :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 21:09
Kirjoittaja veekoo
Noi valykset summaantuu aika kivasti. Ittella loysiin autto ihan ratin kiinnityspulttien kiristys. Oli joku hadissaan ruuvannut sormin kii, josta tuli jo aika reilu klappi.

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:20
Kirjoittaja ROKI
Kyllä tuon tehostamattoman simpuka saa kuntoon, omaani ainaki onnistu mainiosti ei ole turhia välyksiä, siinäkin pitää ajatella mitä tekee. siihen on kokeiltu konsti, vaati vain hermoja ja purkamista ja kasaamista eikä takertele. Sitten on vaihtoehto tuolle omalle tehostin hässäkälle, purkamalla ne pois ja laittamalla normaalit ohjauskalut, ja sitten entisen simpukan tilalle tehostettu simpukka. Se kun on mahdollista mulla on tuossa irto keulassa mallattuna sellainen herkku, ja toimii varmasti varmemmin kuin alkuperäinen hässäkkä, ei vuoda ei lonksu niitä simpukoita löytyy aika helposti. Kun tietää mistä etsiä omaani olisin laittanut paikalleen tuon tehostetun simpukan, mutta kun tuo aika ei riitä, menee noiden harraste kaverien mustien kimpussa tuo aika. Jahka sitten ensi talvena, hyvää kannattaa odottaa!!.

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 06:24
Kirjoittaja JXA-26
musse67 kirjoitti:mutta paras apu oli palikka joka tulee venttiilin tilalle että sai nakata kaikki tehostinhilut pois.
Juurikin tuollaisen vaihdoin omaani. Ainoa haittapuoli oli todella suolainen hinta !! :shock: Hyvä kun vielä rahalla selvisi....
Mutta jos joku välttämättä haluaa jatkaa taistelua tehostajan kanssa, niin täältä löytyy kaikki siihen tarvittavat kilkkeet, ja halvalla !!! :twisted:

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 08:44
Kirjoittaja Make67
JXA-26 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:mutta paras apu oli palikka joka tulee venttiilin tilalle että sai nakata kaikki tehostinhilut pois.
Juurikin tuollaisen vaihdoin omaani. Ainoa haittapuoli oli todella suolainen hinta !! :shock: Hyvä kun vielä rahalla selvisi....
Mutta jos joku välttämättä haluaa jatkaa taistelua tehostajan kanssa, niin täältä löytyy kaikki siihen tarvittavat kilkkeet, ja halvalla !!! :twisted:
Mikäs tuo "palikka" On :roll: ? Ja millaiseksi tuli ohjaustuntuma vaihdon jälkeen? Raskaampi/kevyempi vai samanlainen ilman välyksiä kuin ennen tehostajaa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 11:53
Kirjoittaja Antti66HT
Kyllä tuon tehostamattoman simpuka saa kuntoon, omaani ainaki onnistu mainiosti ei ole turhia välyksiä, siinäkin pitää ajatella mitä tekee. siihen on kokeiltu konsti, vaati vain hermoja ja purkamista ja kasaamista eikä takertele. Sitten on vaihtoehto tuolle omalle tehostin hässäkälle, purkamalla ne pois ja laittamalla normaalit ohjauskalut, ja sitten entisen simpukan tilalle tehostettu simpukka. Se kun on mahdollista mulla on tuossa irto keulassa mallattuna sellainen herkku, ja toimii varmasti varmemmin kuin alkuperäinen hässäkkä, ei vuoda ei lonksu niitä simpukoita löytyy aika helposti. Kun tietää mistä etsiä omaani olisin laittanut paikalleen tuon tehostetun simpukan, mutta kun tuo aika ei riitä, menee noiden harraste kaverien mustien kimpussa tuo aika. Jahka sitten ensi talvena, hyvää kannattaa odottaa!!.

:lol: :lol:

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 16:11
Kirjoittaja JXA-26
Make67 kirjoitti:Mikäs tuo "palikka" On :roll: ? Ja millaiseksi tuli ohjaustuntuma vaihdon jälkeen?
Tuollainen palikka:
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Muutosta ei vielä ole päästy koeponnistaan, kun autosta puuttuu pohja... :oops: Mutta muistaen minkälainen se ohjaus oli viime kesänä on kaikki muutos vain parempaan suuntaan !!

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:02
Kirjoittaja musse67
Make67 kirjoitti:Mikäs tuo "palikka" On :roll: ? Ja millaiseksi tuli ohjaustuntuma vaihdon jälkeen? Raskaampi/kevyempi vai samanlainen ilman välyksiä kuin ennen tehostajaa?
No välykset kyllä väheni, mutta parkkipaikalla saa ratista ottaa kunnolla kiinni kun sompailee. Eli on huomattavasti raskaampi mitä alkuperäinen tehostamaton, johtuen että simpukka on tehostetussa tiuhempaan välitetty. Toki osansa asiaan vaikuttaa 225 leveät eturattaat... Mutta ajossa ihan mukava, ei tartte rattia samallalailla esim. risteyksissä pyöritellä mitä tehostamattoman simpukalla.

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 15:26
Kirjoittaja MONTTU
Ostin JJ:ltä flaming riverin 16:1 simpukan, laitan huomenna kiinni. Onko kellään kokemuksia ? :roll:

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 20:09
Kirjoittaja FFreak
Kiitokset taas vastauksista.Venttiilipakettihan on jousilla keskitetty. Mulla näyttäisi rattia käännettäessä, että venttiilipaketissa jousi antaa periksi ennenkö renkaat alkaa kääntymään. Tästä tulee se ohjauksen välys. Jouset on kiritty tappiin asti. Olisiko sitten jouset löystyneet? Mutta en sitten tiedä onko korj.sarjastakaan apua (NPD:llä 31.95$). Kokopaketti olisi 334.95$ ja palikka 134.95$. Arveluttaa hommata kokopakettia jos sekään ei auta. Siinä mielessä palikka olisi varmin. :?