Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Terve, pitäisi säätää aurauskulmat Mussestani (289, HT). Osaako joku kertoa säädöt/luvut?
Kiitos etukäteen!
Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin
Lähetetty: 20 Kesä 2019, 08:59
Kirjoittaja Mexico65
Noilla voisi lähteä liikkeelle.
Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin
Lähetetty: 20 Kesä 2019, 09:13
Kirjoittaja teemum
Kiitos!
Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin
Lähetetty: 03 Heinä 2019, 10:43
Kirjoittaja FORD69
Käykö tämä myös -69 mustangiin
Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin
Lähetetty: 03 Heinä 2019, 11:46
Kirjoittaja Antti66HT
Ei ole varmasti kaukana. Geometria on kuitenkin sama. Muuttujina kuitenkin on rengastus, vanteet, ajoneuvon korkeus, eli noista voi tosiaan lähteä liikkeelle, ja sitten kokeilla esim.
- hieman lisää caster kulmaa, mikä tekee ohjausta hieman raskaammaksi, mutta palauttaa paremmin, ja kulkee suoraan
- Aurausta lisää tai vähemmän, riippuen rengastuksesta ja tuntuman mukaan.
Näistä löytyy kyllä tältäkin palstalla hakutoiminnolla pidempiä sepustuksia.
Isoin tekijä oman kokemuksen mukaan, sen lisäksi että ettei alustassa ole välyksiä, on oikea vanteiden offset.
Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin
Lähetetty: 03 Heinä 2019, 12:11
Kirjoittaja FORD69
Kiitos
Nyt se on kyllä vähän hätäinen, bilstein iskarit edessä ja 205/60-15 renkaat offset 0 madalettu 1"
Laitetaan vähän enemmän casteri
Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin
Lähetetty: 08 Helmi 2020, 10:23
Kirjoittaja Mexico65
Minä aikoinaan hankin tuollaisen Digital Caster Camber mittarin jolla voi nopeasti tarkastaa onko kulmat kohdallaan. http://www.longacreracing.com/products. ... AccuLevel™
Toisaalta jos jotain todella on ollut tarve säätää, on säätö tehty ammattilaisen toimesta nelipyörä mittalaiteessa. Tässä on ollut se hyvä puoli, että säätäjä tietää mitä on tekemässä ja minä tiedän kertoa miten auto on käyttäytynyt, jolloin tiedetään mitä pitäisi tehdä. Ei noita säätöjä kovin usein ole muutettu kun oikea alue on löytynyt. Hieman hankalampaa oli taka-akselin linjauksen kanssa, mutta kun se saatiin kohdalleen niin auto kulki erittäin suoraan ja kääntyi molempiin suuntiin lähes samalla tavalla.