Sivu 1/1

Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 20 Kesä 2019, 08:29
Kirjoittaja teemum
Terve, pitäisi säätää aurauskulmat Mussestani (289, HT). Osaako joku kertoa säädöt/luvut?

Kiitos etukäteen!

Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 20 Kesä 2019, 08:59
Kirjoittaja Mexico65
Noilla voisi lähteä liikkeelle.

Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 20 Kesä 2019, 09:13
Kirjoittaja teemum
Kiitos!

Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 03 Heinä 2019, 10:43
Kirjoittaja FORD69
Käykö tämä myös -69 mustangiin

Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 03 Heinä 2019, 11:46
Kirjoittaja Antti66HT
Ei ole varmasti kaukana. Geometria on kuitenkin sama. Muuttujina kuitenkin on rengastus, vanteet, ajoneuvon korkeus, eli noista voi tosiaan lähteä liikkeelle, ja sitten kokeilla esim.
- hieman lisää caster kulmaa, mikä tekee ohjausta hieman raskaammaksi, mutta palauttaa paremmin, ja kulkee suoraan
- Aurausta lisää tai vähemmän, riippuen rengastuksesta ja tuntuman mukaan.

Näistä löytyy kyllä tältäkin palstalla hakutoiminnolla pidempiä sepustuksia.

Isoin tekijä oman kokemuksen mukaan, sen lisäksi että ettei alustassa ole välyksiä, on oikea vanteiden offset.

Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 03 Heinä 2019, 12:11
Kirjoittaja FORD69
Kiitos
Nyt se on kyllä vähän hätäinen, bilstein iskarit edessä ja 205/60-15 renkaat offset 0 madalettu 1"
Laitetaan vähän enemmän casteri

Re: Aurauskulmat -64 Mustangiin

Lähetetty: 08 Helmi 2020, 10:23
Kirjoittaja Mexico65
Minä aikoinaan hankin tuollaisen Digital Caster Camber mittarin jolla voi nopeasti tarkastaa onko kulmat kohdallaan.
http://www.longacreracing.com/products. ... AccuLevel™
Toisaalta jos jotain todella on ollut tarve säätää, on säätö tehty ammattilaisen toimesta nelipyörä mittalaiteessa. Tässä on ollut se hyvä puoli, että säätäjä tietää mitä on tekemässä ja minä tiedän kertoa miten auto on käyttäytynyt, jolloin tiedetään mitä pitäisi tehdä. Ei noita säätöjä kovin usein ole muutettu kun oikea alue on löytynyt. Hieman hankalampaa oli taka-akselin linjauksen kanssa, mutta kun se saatiin kohdalleen niin auto kulki erittäin suoraan ja kääntyi molempiin suuntiin lähes samalla tavalla.

samoin tallista löytyy Bump Steer mittalaite, tuon käyttäminen vaatii kyllä kärsivällisyytä ja aikaa jos meinaa vielä tehdä säätö toimenpiteitä. http://www.longacreracing.com/products. ... (No-Holes)



Taitaa jossan nurkassa lojua myös Toe Measurement työkalu,
http://www.longacreracing.com/products. ... le=Toe-Bar

Mutta niin kuin aiemmin totesin lopullinen säätö tehdään nelipyörä mittalaitteessa, silloin myös näkee miten mittaukset eroaa toisistaan.