Sivu 1/1

Early:n radion reikä

Lähetetty: 11 Heinä 2004, 11:40
Kirjoittaja ajo
Hei

Olisiko jollain 65 - 66 vuoden mussessa "orggis kokoinen" radio tai alkuperäinen reikä?.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi mitata sen reiän koon (leveys * korkeus) tai vastaavasti radion koon, siis radiosta sen osan mikä tulee kojetaulusta ulos.
Itselläni on reikä joka on tehty "din" mankkoja varten joten yläosa on vielä ehjä (samoin nappuloiden kohdat) mutta alalaita on jo sitten "alempana" kuin alkuperäisessä.

Lähetetty: 11 Heinä 2004, 16:21
Kirjoittaja raunoh
Noihin on saatavissa korjauspeltipaloja, joita on saatavissa tavanomaisilta osatoimittajilta kuten Seppo Niemensivu, Jukka Johansson, Kari Koivisto, jne. Itsekin laitoin tuollaisen korjauspalan oman 64-avoon.

Early:n radion reikä

Lähetetty: 12 Heinä 2004, 09:42
Kirjoittaja ajo
Hei

Joo, tiedän että noihin on olemassa korjauspala, millä korjataan din -kokoiselle radiolle tehty reikä, taka-ajatuksena itselläni oli että olisin tehnyt tuon kappaleen itse.

Lähetetty: 02 Syys 2005, 07:48
Kirjoittaja Cakke
Minkälainen tuo korjauspala on asentaa. Hitsataako se vai tökätäänkö vain paikalleen?

Lähetetty: 05 Syys 2005, 10:16
Kirjoittaja ROKI
Hitsaamalla tapahtuu jos aikoo siististi tehdä, oman kokemukseni mukaan ei kannata ruveta koko korjauspalaa soveltamaan, jos ei ole revitty koko radion kohtaa hajalle. Vain sen verran mita tarvitsee ehjääpeltiä aukon ympärille, tarkasti sovittamalla pellit puskuun ja sitten hitsliimaa ja hionta, koritinaa kerros ja sitten vasta pohjustus ja maalaus.

Lähetetty: 15 Syys 2005, 15:46
Kirjoittaja ajo
Niin, tuossa on se "kaksi tapaa" asentaa tuo korjauspala (myös se oikea ja väärä). Korjauspala on kait suunniteltu siten että se laitetaan kojetaulun pehmusteen alle ylälaidastaan ja sivut piilotetaan mittaripaneelin / hanskalokeron? alle. Alalaita taitaa olla se ainoa kohta joka jää "näkyviin".
No itse tilasin tuon korjauspalan ja leikkasin siitä aukkoa vastaavan palan, niin kuin tuossa yllä asennusvinkissä kerrottiin, ja hitsasin sen kiinni.