Moottorinsäätäjän harras toive
Lähetetty: 19 Huhti 2019, 13:40
Viritys kannattaa aina suunnitella etukäteen, miten moottorinohjaus ym toteutetaan. Varsinkin vanhemmat eec-4 ja eec 5 eli ennen 95 valmistetut autot. Moottorinohjaus on hyvä ja pystytään säätämään muutoksiin hyvin. Muutama asia pitää ottaa huomioon: osat on yhteensopivia toisten kanssa, päästöjärjestelmien toiminta vai poistetaanko jotain. Esim ilmapumppu ei toimi pitkien peltisarjojen kanssa, vanhemmissa ei välttämättä tarvita katalysaattoreja ym.
Pointti tässä on että kysykää säädön tekijältä mistä osista kannattaa tehdä. Viritysosia on niin monta erilaista yhdistelmää että säätämisen kannalta paras lopputulos tulee, kun käytetään osia joihin tiedetään niiden toiminnalliset arvot. Esim suuttimet, ei riitä pelkkä valmistaja ja nimellisvirtausmäärä. Ilmamassamittari samoin, kg/volttiarvot tarvittaisiin koko skaalalta. Parhaiten totuudenmukaiset arvot löytyvät Fordin omista ohjelmista. Esim suuttimet, Fordilla on omissa malleissa käytössä 19-24-30-36-39-47-54 lbs arvoilla olevia suuttimia joiden kaikki arvot tiedetään.
Omistajakin voi jopa säästää, kun joitain osia voi ostaa varaosana, ei viritysosana.
Pointti tässä on että kysykää säädön tekijältä mistä osista kannattaa tehdä. Viritysosia on niin monta erilaista yhdistelmää että säätämisen kannalta paras lopputulos tulee, kun käytetään osia joihin tiedetään niiden toiminnalliset arvot. Esim suuttimet, ei riitä pelkkä valmistaja ja nimellisvirtausmäärä. Ilmamassamittari samoin, kg/volttiarvot tarvittaisiin koko skaalalta. Parhaiten totuudenmukaiset arvot löytyvät Fordin omista ohjelmista. Esim suuttimet, Fordilla on omissa malleissa käytössä 19-24-30-36-39-47-54 lbs arvoilla olevia suuttimia joiden kaikki arvot tiedetään.
Omistajakin voi jopa säästää, kun joitain osia voi ostaa varaosana, ei viritysosana.