Sivu 1/1

Kaasuvivusto vai vaijeri?

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 23:12
Kirjoittaja Ahti
Onpahan hanurista tämä voortin kaasuvivusto. Läppiä ei saa kunnolla aukeamaan vaikka kuinka säätelis välitankoa. Hitsasin jopa sen polkimelta tulevan vivun päänkin pystympään asentoon. Ottaa alapäästäänkin peltisarjan primääriin kiinni.
Aikani kiroiltuani huomasin että se koko systeemihän joustaa melkoisesti, siis se rautahässäkkä joka on ruuvattu tulipeltiin kahdella peltiruuvilla kiinni. Yritin ruuvejakin kiristää mutta eihän siitä mitään tule.

Pitäsköhän laittaa vaijerilla kaasu?
Saakos kick-downin jotenkin helposti pelaamaan?

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 23:53
Kirjoittaja ROKI
Onko falgossa samanlainen kaasuvivusto kuin 66 mussessa, mulla pelittä hienosti. Voisin otta digikuvan oman pelin kaasuvivustosta, ja laittaa sulle jos olis apua.

Lähetetty: 29 Heinä 2005, 08:18
Kirjoittaja Ahti
Kai se aika pitkälti on samanlainen. Polkimelta tulee rauta seinän läpi, sitten konehuoneen puolella on sellanen rautahässäkkä, jossa alas laatikollepäin menee yksi rauta ja ylös kaasuttimelle päin saman raudan toinen puoli ja tää koko hässäkkä on kiinni siinä pellissä kahdella kuusiokantasella peltiruuvilla. Olihan selitys :oops:

Lähetetty: 29 Heinä 2005, 12:34
Kirjoittaja Avomusse
Tossa kuvatusta "hässäkästä" :D

Tämä mussen
http://www.gerlecreek.com/images/65-66mustaccellink.jpg

Tämä Fairlanen
http://www.gerlecreek.com/images/65fair ... ellink.jpg

Tämä Falconin
http://www.gerlecreek.com/images/65falconaccellink.jpg


Omassa pelaa kyllä hienosti,tosin manuaali loota.

Lähetetty: 29 Heinä 2005, 12:52
Kirjoittaja Ahti
Itseasiassa toi mussen automaattiversion kuva on lähinnä noista sama kuin mulla. Mulla on vaan alapääkin kiinteä eli liikkuu samaan tahtiiin yläraudan kanssa. Kickdown vaijeri on ihan saman näköinen.
Ongelma mulla on se että jos säätää niin että läpät aukee kokonaan niin sitten jää kaasu "päälle" tyhjäkäynnillä ja taas jos säätää niin että kaasu palautuu niin sitten läpät ei aukee lähellekkään tarpeeksi. Lisäksi koko rautasysteemi elää ja alarauta raapii sarjaan :evil:

Lähetetty: 29 Heinä 2005, 19:07
Kirjoittaja ROKI
Noissa kuvissa ei ole yhtään samannäköista, kaasuvivustoa mikä on mulla omassa 66HT Mussessa, ja ei tarvii säädellä mitään minäpä otan huommenna kuvan ja paan tuleen.

Lähetetty: 30 Heinä 2005, 14:34
Kirjoittaja Antti66HT
jaa ... Mulla on ainakin -66 mallissa tuo ylimmän linkin manuaali versio, eli alempi.

Itse olen vaihtanut viimeisen palan kustomiin ja tuntuu toimivan...

Lähetetty: 30 Heinä 2005, 19:24
Kirjoittaja ROKI
Joo on hiukan ihmeellinen versio mulla, manuaalin sorppa ja siinä kiktaunin kynkkä hitsattuna, eikä ole jälki viritys tehdastekoa on.

Lähetetty: 01 Elo 2005, 08:33
Kirjoittaja Ahti
Nyt sain vivuston vähän paremmin toimimaan. Väänsin kaasupolkimelle tulevaa rautaa reilusti ylemmäs. Oli joku tuskissaan vissiin survonut sen melkeen lattiaan :lol:
Ei toi nyt vieläkään mikään hyvä ole mutta parempi.