Sivu 1/1

Sytytyksen anatomiaa ja fysiologiaa

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 14:33
Kirjoittaja 65HT
Voisiko joku ystävällisesti selittää sytytyksen perusteita. Eli ennakoista tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, nakutuksesta, vakuumiennakoista, säätämisesta yms. ja kaikista muistakin asioista mitkä tähän liittyvät. Kiitos etukäteen.

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 18:55
Kirjoittaja Mexico65
Jos amekiikka taituu niin tuolta löydät kaiken tarpeelisen sytkästä.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 17:21
Kirjoittaja 65HT
Lontoo ei aivan kiitettävästi taivu, mutta löytyi suomenkielistäkin tekstiä aika hyvin kun vain malttoi haulla etsiä :oops: . Eli onko näin, että ilman dynoa on turha lähteä ennakkokäyriä (jousia/rajoittimia) muuttelemaan ja kannattaa etsiä vain perus ja kokonaisennakko perstuntumalla/nakutusrajalta?

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 20:14
Kirjoittaja Tarkkailija
Ei ole turhaa. Haetaan mahdollisimman nopea käyrä käytettävän bensalaadun mukaan, ja etsitään nakutusraja. Siitä sitten peruutetaan kunnes tuntuu perstuntumalla hyvältä. Silloin ollan katukäyttöön riittävän lähellä. Jos on pikkuloho, ei kannata kovinkaan paljoa yli 36-38 asteen mennä maksimiennakossa. Säädettävä alipainemoduuli kannattaa olla, jotta saa alakierroksilla herkistettyä. Pikkuisen nopeampi mekaaninen käyrä kuin vakiona saattaa olla eduksi

Lähetetty: 03 Elo 2005, 21:47
Kirjoittaja Homer65
65HT kirjoitti:Lontoo ei aivan kiitettävästi taivu, mutta löytyi suomenkielistäkin tekstiä aika hyvin kun vain malttoi haulla etsiä :oops: . Eli onko näin, että ilman dynoa on turha lähteä ennakkokäyriä (jousia/rajoittimia) muuttelemaan ja kannattaa etsiä vain perus ja kokonaisennakko perstuntumalla/nakutusrajalta?
Mistä löysit suomenkielisiä ohjeita, olisko linkkiä? Ei meinaan taitu toi Lontoo kauheen hyvin :oops: , ja tuntuu, että oleeliset osat jää ymmärtämättä :shock: :shock: :shock: .
Itelläni on toi Edelbrookki, pitäiskö alipaineletku noin normaalisti olla apparinpuolella? :mrgreen:

Lähetetty: 03 Elo 2005, 22:59
Kirjoittaja GT-350
Homer65 kirjoitti: Itelläni on toi Edelbrookki, pitäiskö alipaineletku noin normaalisti olla apparinpuolella? :mrgreen:
Edelbrokki kaasari eli Carter eli Weber, aapparin puolella on timed/ported vacuum ja kuskin puolella manifold vacuum. Aapparin puolella toiminee sinullakin paremmin.