Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Valvoja: Ville K
Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Eli tallissani on 2012 Mustang 3.7L, joka on tuotu New Yorkista. Tarkoitus olisi laittaa kilpiin talven/kevään aikana.
Mitä muutostöitä täytyy autoon tehdä vielä vuonna 2018/2019 ja onko muita vaatimuksia mitä täytyy ottaa huomioon? Tullit on maksettu, veropäätöstä ei ole vielä laitettu menemään, eikä katsastusta aloitettu.
Mitä muutostöitä täytyy autoon tehdä vielä vuonna 2018/2019 ja onko muita vaatimuksia mitä täytyy ottaa huomioon? Tullit on maksettu, veropäätöstä ei ole vielä laitettu menemään, eikä katsastusta aloitettu.
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Ei tarvitse mitään muutostöitä ja jos konepellistä löytyvästä päästötarrasta löytyy California kelpoisuus, niin ei muuta kun konttorille vaan.
Mikäli on non California emission tuossa tarrassa, niin joutuu hankkimaan kalliin a4-paperin.
Mikäli autossa on madallusjouset, niin niistä pitää olla valmistajan dokumentit ja ohjauskulmista paperi, vaikka laki ei sitä vaadikkaan.
Mikäli on non California emission tuossa tarrassa, niin joutuu hankkimaan kalliin a4-paperin.
Mikäli autossa on madallusjouset, niin niistä pitää olla valmistajan dokumentit ja ohjauskulmista paperi, vaikka laki ei sitä vaadikkaan.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Pari kysymystä tuontiin / vaatimuksiin liittyen, täältä löytyisi varmaan kokemusta ja tietoa:
Mitenkäs, jos autossa on jälkiasennusturbo tai -remmi? Onko kokemuksia tällaisen rekisteröinnistä, veroista ja käyttömaksusta? Auto tulisi USAsta (Mustang V / S197).
Entä E85 muutos, saako papereihin alemmilla päästöillä ja millaista paperityötä vaatii?
Mitenkäs, jos autossa on jälkiasennusturbo tai -remmi? Onko kokemuksia tällaisen rekisteröinnistä, veroista ja käyttömaksusta? Auto tulisi USAsta (Mustang V / S197).
Entä E85 muutos, saako papereihin alemmilla päästöillä ja millaista paperityötä vaatii?
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Kiitos vastauksesta. California kelpoisuus-tarra löytyykin, mutta jousista joudun hankkimaan paperit.jaro55 kirjoitti: ↑15 Joulu 2018, 16:13 Ei tarvitse mitään muutostöitä ja jos konepellistä löytyvästä päästötarrasta löytyy California kelpoisuus, niin ei muuta kun konttorille vaan.
Mikäli on non California emission tuossa tarrassa, niin joutuu hankkimaan kalliin a4-paperin.
Mikäli autossa on madallusjouset, niin niistä pitää olla valmistajan dokumentit ja ohjauskulmista paperi, vaikka laki ei sitä vaadikkaan.
Eikö siis sivuvilkkuja/takasumuvaloa tarvitse enää asentaa?
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Kaikki orkkisvalot kelpaa, ei tarvitse lisäillä mitään. Carfax kannattaa tilata, etenkin jos ensirekisteröity jo 2011 puolella. Säästää veroissa siinäkin, koska muuten laittavat rekkauspäiväksi 00.00.12. Tämänhän verottaja sitten tulkitsee vuoden viimeiseksi päiväksi 31.12.12, jonka mukaan laskee verot.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Terve kaikille, tänään rekisteröintikatsastuksen läpikäyneenä voin kertoa että seuraavat asiat omalla kohdalla jouduin tekemään. Auton alle piti asentaa hinauslenkit (säännöt vaatii vaikkei esim. automaattia saa hinata) Ostin motonetistä 2kpl 9 euroa maksavaa metallilenkkiä vene osastolta ja sentin pidemmät vastaavat pultit ja kiinnitin ne pohjassa olevien ruuvien paikoille. Riitti siihen että menee läpi
Lisäksi tietysti jouduin poistamaan sivulasitummennuskalvot (onnistui helposti itse) sekä konepellin alle moottori tilaan matkustajan puolelle iskemään VIN numeron)
Jos joku kaipaa aiheeseen liittyen lisätietoa, niin annan sitä mielelläni. Vastaavuustodistujsia yms. ei tarvinnut jos autosta löytyy Californian tarrat. Ei siis kannata maksaa niistä, ennen kuin tietää tarviiko oikeasti.
Mitään muuta kuten valomuutoksia yms ei tarvinnut tehdä.
Lisäksi tietysti jouduin poistamaan sivulasitummennuskalvot (onnistui helposti itse) sekä konepellin alle moottori tilaan matkustajan puolelle iskemään VIN numeron)
Jos joku kaipaa aiheeseen liittyen lisätietoa, niin annan sitä mielelläni. Vastaavuustodistujsia yms. ei tarvinnut jos autosta löytyy Californian tarrat. Ei siis kannata maksaa niistä, ennen kuin tietää tarviiko oikeasti.
Mitään muuta kuten valomuutoksia yms ei tarvinnut tehdä.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Vastaavuustodistukset taisivat loppua viimekesänä.
Ainakin moottoripyörissä meni niin.
Ainakin moottoripyörissä meni niin.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Tässä on katsurilla ollut mielenkiintoinen kanta I-vastaavuudella rekattuun jenkkituontiin.
https://huutokaupat.com/4676757/ulosmit ... -personbil
Eli jos autoa menee muuttamaan, koko auto pitäisi muuttaa vastaamaan E-vaatimuksia.
https://huutokaupat.com/4676757/ulosmit ... -personbil
Eli jos autoa menee muuttamaan, koko auto pitäisi muuttaa vastaamaan E-vaatimuksia.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Tuontiauton muutostyöt/vaatimukset 2018/2019
Ei se nyt ihan noin voi olla.
Jos putkisto on katillinen ja päästöt ok, niin ei kai siinä ongelmaa ole.
Ovien laseja ei saa tummentaa teipeillä jälkeenpäin, mutta alkuperäiset saa olla.
Tunnistetiedot on rekisteröintikatsastuksessa hyväksytty.
Oikealla katsastusasemalla käynti luultavasti riittää.
Autoliikkeen ammattikouluhemmo ehkä tulkinnut ohjeita hätäisesti, kun jo valmiiksi on hieno auto vituttanu.
jk.
Kaikki em. ajatukset on mutua
Jos putkisto on katillinen ja päästöt ok, niin ei kai siinä ongelmaa ole.
Ovien laseja ei saa tummentaa teipeillä jälkeenpäin, mutta alkuperäiset saa olla.
Tunnistetiedot on rekisteröintikatsastuksessa hyväksytty.
Oikealla katsastusasemalla käynti luultavasti riittää.
Autoliikkeen ammattikouluhemmo ehkä tulkinnut ohjeita hätäisesti, kun jo valmiiksi on hieno auto vituttanu.
jk.
Kaikki em. ajatukset on mutua

Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi