Sivu 1/1
Coyote viritysinfoa
Lähetetty: 22 Loka 2018, 17:26
Kirjoittaja Pappacosworth
Viritystä suunnitteleville tietoa: Moottorin ohjelmisto on erittäin monipuolinen (=työläs säätää) eli osien vaihdossa voi tulla ongelmia. Paras lähtökohta osille on vastaava isompitehoinen Ford, niin silloin siihen löytyy riittävän tarkat parametrit. Suuttimet ja kaasuläppä riittää hyvin ainakin 500 heppaan asti. Parhaiten varmaan viritys onnistuu kun suunnittelee säätäjän kanssa. Coyote tietoa löytyy kyllä netistäkin, mutta mä ainakin opiskelen asiaa ihan ostetun materiaalin kanssa.
Re: Coyote viritysinfoa
Lähetetty: 22 Loka 2018, 20:34
Kirjoittaja Visa
Coyote on kyllä mielenkiintoinen aihio, ja tosiaan viritys onnistuu melkoisen pitkälle osaavan säätäjän kanssa. Itse kun tuohon leikkiin lähdin, niin hommaa kyllä suunniteltiin säätäjän kanssa alusta lähtien. Itse kun ei tälläisenä turhapurona oikein mitään noista asioista ymmärrä. Se mikä kojoottia suunnittelevan on sitten huomioitava, niin moottoria on jo kolme eri genaraatiota, Gen 1 kanssa yhteen sopivia Ecuja on tarjolla runsaasti, mutta Gen 2 kanssa keskustelevia on todella vähän, ja nyt uusin Gen 3 onkin sitten suorasuihkutus versio, niin siinä onkin varmasti virittäjälle vielä lisää mietittävää, miten säädetään. Mä olen koko ajan käyttänyt E85 polttoainetta, eli sen takia vaihdoin isommat suuttimet. Kuitenkin se on sanottava että hienosti toimivan tehokkaan moottorin tuosta kojootista saa, ja mielestäni vielä melko edullisesti. Määrätyt rajat tietenkin täytyy pitää mielessä, kun tuli sekin asia todettua, että rajansa se on kojootinkin kestävyydellä, tai oikestaan moottori olisi pitänyt rakentaa eri osilla, niin ehkä olisi silloin kestänyt.
Re: Coyote viritysinfoa
Lähetetty: 22 Loka 2018, 22:51
Kirjoittaja Pappacosworth
Ajattelin tätä siltä kantilta että alkuperäistä moottorinohjausta säädetään, tekniikanvaihdoissa usein käytetään Ford Racing tai muuta aftermarket ruiskua. Jos alunperin coyote-koneista autoa viritetään, niin helpoinhan on pysyä alkuperäisessä ecussa. Mutta aika paljon on mahdollisia virhepaikkoja jotka voi johtaa konerikkoon, jos näitä yrittää säätää niinkuin perinteistä ruiskua.