Sivu 1/4

1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 01 Loka 2018, 12:18
Kirjoittaja Topias74
Mistähän löytäisi kyseisestä mallista yksityiskohtaista tietoa? Pitäisi käyttää vertailumallina. Autohan eroaa tavallisesta cobrasta mm. Moottorin koossa joka on 351W. Mutta mitkä muut osat ovat erilaisia kuin tavan cobrassa?

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 01 Loka 2018, 12:56
Kirjoittaja Mexico65
1995 SVT Mustang Cobra R

In the wake of the Fox-bodied 1993 SVT Mustang Cobra R’s success, SVT engineers developed a more powerful R-model competition package based on the SN-95-derived 1995 SVT Cobra. SVT replaced the Cobra’s 5.0-liter with a special version of Ford’s 351 cubic-inch Windsor small-block, re-engineered to produce 300 horsepower, and also installed a 20 gallon Fuel-Safe fuel cell. To Handle the torque of the more powerful engine, a Tremec five-speed manual transmission was installed. Again, weight savings was targeted, so there was no back seat, radio, or air conditioning – not even fog lights, which were omitted to provide ducts for getting cool air onto the front brakes. Heavy-duty progressive-rate springs, thicker stabilizer bars and a front strut tower brace helped improve handling on the race track. Only 250 vehicles were built, available only in white, each with a unique center-tiered fiberglass hood tall enough to clear the engine and induction system.

Engine
Type: 90-degree, OHV Windsor V-8
Displacement: 5.8L / 351 CID
Horsepower: 300 hp @ 4800 rpm
Torque: 365 lbs.-ft. @ 3750 rpm
Bore x Stroke: 4.0 in. x 3.5 in.
Compression: 9.0:1

Suspension
Front: Modified MacPherson strut type with separate spring on lower arm, 700/850 lbs./in. progressive-rate coil springs, 30mm stabilizer bar
Rear: Rigid axle, four trailing links, adjustable vertical shock absorbers and horizontal axle dampers , 200/260 lbs./in. progressive-rate coil springs, 27mm stabilizer bar

Brakes
Front: 13 in. vented cast-iron disc, twin-piston caliper
Rear: 11.65 in. vented cast-iron disc, single-piston caliper
ABS: Power Assist, four wheel brakes with anti-lock

Wheels/Tires
Wheels: 17 x 9 in. 5-spoke cast aluminum
Tires: BF Goodrich Comp T/A P255/45ZR-17

Performance
0-60 mph: 5.2 seconds (Motor Trend)
60-0 mph braking: 109 feet (Motor Trend)
1/4-mile @ MPH: 13.8 seconds @ 102 mph (Motor Trend)

Production
Total Produced (Coupe Only): 250
- White: 250

ja


https://lmr.com/products/1995-Ford-Must ... s-Features

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 01 Loka 2018, 14:55
Kirjoittaja Topias74
Kiitoksia, tuossa on jo hyvin asiaa. :peukku:

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 01 Loka 2018, 15:58
Kirjoittaja 302TT
Ja eikun 427cid sn-95:ta tekemään :D :peukku:

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 01 Loka 2018, 21:47
Kirjoittaja Pappacosworth
saitko jostain tietoa että kelpais vertailumalliksi?

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 02 Loka 2018, 19:57
Kirjoittaja Topias74
Ei ainakaan ampunut ajatusta heti alas. Sanoi että kerää faktaa mahdollisimman paljon ja tuo näytille ennenkuin meet moottoria ostamaan. Neuvoi hyvin mistä löytää niitä vaatimuksia. Ja joo Jouni, jos ei mene kaupaksi, niin 427 tulee! :twisted:

Luulis paremmin menevän läpi vertailu cobra R vastaan, se on kevennetty, kun taas mulla ei, mulla enemmän painoa. Mut jatketaan tästä sitten kun on aika. :D

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 02 Loka 2018, 20:19
Kirjoittaja 302TT
Aina tulee joku, jolla kulkee vehkeet kovempaa :D Mutta tässä varmaan haetaan jotain muuta.

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 02 Loka 2018, 21:05
Kirjoittaja Firebolt
Mä kysyin Foxiin samaa eikä käynyt vaikka oli kaikki tiedot ylhäällä.

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 02 Loka 2018, 22:26
Kirjoittaja Pappacosworth
Mulla vertailumallina käytettiin Terminaattoria kun taka-akseli muutoskatsastettiin.

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 02 Loka 2018, 23:05
Kirjoittaja Topias74
Varmaan siksi koska muissa ei ole irs perää. Tässähän haetaan vaan muutos lupaa 351W moottorille. Sehän menee jo alle 20% muutoksen. Ja 300hv. Tuohan on aika mieto muutos. Ebaystä voi ostaa alaimusarjan 351W moottoriin ja yläosat ja muut käy nykyisestä kokoonpanosta. Suuttimet vaikka ne 24 aluksi.

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 03 Loka 2018, 10:31
Kirjoittaja Mexico65
Tee nuo Cobra R:n kevennykset ja vähän lisää, niin rupeaa tuntumaan.
Sen jälkeen 327, 331, 347 strokereilla helpo toteuttaa 300 - 400 hp vapari ei muutos prosenteja jos tuo ei riitä niin ahdot mukaan niin mennään helposti 400 - 600hp tasoon. Mielestäni helpompi kuin 351W conversio.

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 03 Loka 2018, 12:09
Kirjoittaja Pappacosworth
302 + 20% on 362 cid, ei tartte kuin muutoskatsastaa, mihin vertailumallia tarttee?

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 03 Loka 2018, 14:17
Kirjoittaja Topias74
Mun auto pysyy perhemallina kaikilla herkuilla, on mukavampi matkustaa! :D

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 03 Loka 2018, 14:30
Kirjoittaja Topias74
Mutta, hetkinen, olisiko siinä ideaa, että hommaisi kokonaan toisen korin josta alkaisi jalostaa kevyttä ja konepuolella tehokasta? Sisältä sisusta pois, ja ainoastaan 1 tai 2 kuppi jakkaraa. Kaikki stereot ja kajarit pois. Konehuoneesta kaikki ylimääräinen pois, vain tehostimen jää. Manuaali vaihteinen ja moottori fitech tai Holley ruiskulla. Lähtee konehuoneesta jonkun verran johtoja pois. :huikallo:

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R

Lähetetty: 03 Loka 2018, 16:52
Kirjoittaja Topias74
Ei kaaria sisään, ei ajeta katolleen! :D

Penkit on painavat, ilmastointi, ilmapumppu.....