Sivu 1/1
Crate engine ja museoauto
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 01:57
Kirjoittaja veekoo
Tuossa tuli mieleen, että jos hommaa Fordin crate enginen "museo autoon" niin kuinka käy. Varsinkin, jos joskus aikanaan on tehty kutos kasi swappi...
Alkuperäisosiahan ne on... Ja mistä sitä tietää, mitä tuuninkia aikanaan koneelle ym on tehty.

Homman nimi on, että auto tulisi maahan joskus "aikansa virityksillä" ja menisi sitten suoraan museorekisteriin. Onhan sitä ennenkin tehty autoja, joita polkiessa naapurin lehmät lypsää viikon piimää..

Lähetetty: 19 Heinä 2005, 10:43
Kirjoittaja Varaosien Ylijumala
siis onhan täällä periferiassa hyväksytty museorekisteriin ajoneuvoja, jotka ovat olleet museoajoneuvotarkastuksessa tuunattuja tai viritettyjä aikansa palikoilla ?
ainakin muistan hämärästi lukeneeni useastakin tapauksesta, mutta kun terassikausi tuhoaa aina aivosoluja. lisää siis....
Re: Crate engine ja museoauto
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 11:56
Kirjoittaja Kristo
veekoo kirjoitti:Tuossa tuli mieleen, että jos hommaa Fordin crate enginen "museo autoon" niin kuinka käy. Varsinkin, jos joskus aikanaan on tehty kutos kasi swappi...
Alkuperäisosiahan ne on... Ja mistä sitä tietää, mitä tuuninkia aikanaan koneelle ym on tehty.

Homman nimi on, että auto tulisi maahan joskus "aikansa virityksillä" ja menisi sitten suoraan museorekisteriin. Onhan sitä ennenkin tehty autoja, joita polkiessa naapurin lehmät lypsää viikon piimää..

Eihän museoautoa palasiksi pureta museotarkastuksessa, riittää kun kone on päällisin puolin sen aikakauden näköinen. Virallisestihan se pitäisi olla siinä asussa missä se on tehtaalta lähtenyt, mutta sen aikakauden viriosia ja tarvikeosia on hyväksytty (esim. tarvikeratit, vanteet jne). Kyl kai esmes venttiilikopatkin käyvät jos ovat sen aikakauden kamaa/näyttävät samalta.
Niin ja museotarkastuksessa autoa ei mielestäni edes tarvitse käynnistää, eli ei ne viritykset sieltä kuulu..

Re: Crate engine ja museoauto
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 16:58
Kirjoittaja veekoo
Kristo kirjoitti:
Niin ja museotarkastuksessa autoa ei mielestäni edes tarvitse käynnistää, eli ei ne viritykset sieltä kuulu..

Katsovatko muuten alle? Pakoputkistohan on tietty kuluvaa tavaraa ja sekin pitää vaihtaa jne..

Lähetetty: 19 Heinä 2005, 20:50
Kirjoittaja MAKA
Kyllä ne allekkin kattoo, eli syynää kaikki paikat. Mutta muutokset käy kunhan ne on oikean aikakauden mukaisia. Mulla on '65 musses tri y:t, torque trustit ym. muutoksia ja museotarkastukses ne hyväksyttiin ilman "tappelua".

Re: Crate engine ja museoauto
Lähetetty: 20 Heinä 2005, 15:36
Kirjoittaja KTM
veekoo kirjoitti:Kristo kirjoitti:
Niin ja museotarkastuksessa autoa ei mielestäni edes tarvitse käynnistää, eli ei ne viritykset sieltä kuulu..

Katsovatko muuten alle? Pakoputkistohan on tietty kuluvaa tavaraa ja sekin pitää vaihtaa jne..

Auto on nosturilla ylös nostettuna ja alusta katsotaan kunnon, siisteyden ja alkuperäisyyden osalta. Ajalle tyypilliset/ajanhenkeen sopivat lisävarusteet pitää mennä läpi. Yleensä minulla on mennyt tunti kun olen käyttänyt autoa museotarkastuksessa. Tarkastajat ovat toimineet tarkasti, mutta asiallisesti. Poikkeavista asioista on hyvä olla dokumenttia mitä esittää. Vanhat lehtiartikkelit tai mainokset todistavat vanhan kaltaisten varusteiden ikäkysymyksissä oikeellisuuden.
Re: Crate engine ja museoauto
Lähetetty: 22 Heinä 2005, 14:45
Kirjoittaja Kristo
veekoo kirjoitti: Katsovatko muuten alle? Pakoputkistohan on tietty kuluvaa tavaraa ja sekin pitää vaihtaa jne..

Omassa 65FB:ssä ei ole mm. H-putkea ollenkaan ja läpi on menny museoleimasta eikä katsurikaan ole asiasta huomauttanut (nykyäänhän katsastuksessa tsekkaillaan kans että auto on siinä kunnossa että museoleima on aiheellinen).