Sivu 1/1

Mikä vika tuli!

Lähetetty: 17 Elo 2018, 16:42
Kirjoittaja Topias74
Mikähän prkl vika tuohon nyt iski, viime perjantaina toimi vielä normaalisti cruisingissa, sitten sen jälkeen seisonut tallissa, kunnes tänään meinasin lähteä ajelemaan, niin tyhjäkäynti seilaa ja seokset jää melkein alle 14. Vaihde päälle ja taas sammuu. Nostin kaasuläpältä vähän kierroksia että voisin lähteä liikkeelle, no sillein pääsin tien päälle. Menin mittauttamaan päästöjä niin kierroksilla kaikki hyvin mutta tyhjäkäynnillä ei. Hc ja. Co liian korkeat ja mittarikin seilaa 13,6-14,2 väliä. Viime viikolla vielä kaikki toimi normaalisti, vaikka auto kävisi pihassa tyhjää kuinka kauan, se pysyi siellä 14,6 arvossa tasaiseen. Mikä helkkarin vika siihen tuli itekseen tallissa?

Niin, ja ajossa seokset pysyy 14,6 ssa.

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 17 Elo 2018, 20:28
Kirjoittaja Topias74
Voiko imuilman lämpöanturi vääristää seoksia? Entä maf? Puhtaalta siellä langat kyllä näytti. Perhana, onneksi fun Run onkin takana, ettei siellä alkanu temppuilemaan! Jos nyt jotain positiivista tästä aiheesta. :roll:

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 17 Elo 2018, 21:48
Kirjoittaja Firebolt
Voi ja voi. Siis molemmat anturithan siellä on juurikin seosta varten, mutta viallisena seoksen pitäis olla ajossakin pielessä.

Eli kierroksilla paikoillaan seokset heittelee muttei ajossa?

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 17 Elo 2018, 21:51
Kirjoittaja Topias74
Jep, Ajossa toimii niinkuin pitää, mutta tyhjäkäynnillä paikallaan huononee, paikallaan kun kaasuttelee niin meinaa parantua mutta kuitenkin jää sinne 14, 3 ja siitä alemmas, ja tuntui että olisi tosi kuuma kone ja putkisto, katitkin haisi kunnolla. Omituista muuten että kun testerillä katsoin anturitietoja niin ennakko oli 20 astetta. Paljonkohan eri antureilla pitää olla jännitteet tai vastukset, ne kun tietäisi, niin voisin testerillä tarkistaa ne. Yhtään vikakoodia ei muuten anna.

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 17 Elo 2018, 21:55
Kirjoittaja Firebolt
Eli kuormittaminen vaikuttaa, mihinkäs muuhun kuorma tuossa voisi vaikuttaa kuin sytytykseen?

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 17 Elo 2018, 22:15
Kirjoittaja ToniH
Mitäs arvoja IAC näyttää ja mitä sen pitäisi näissä näyttää? Jos se jumittelee tai tekee jotain muuta hassua niin voisi tyhjäkäynnin häiriöt olla siitä kiinni.

Onko Fordeissa joku resetointiproseduuri IAC:lle?

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 18 Elo 2018, 00:06
Kirjoittaja Topias74
Täytyy tutkia huomenna, voiko käynnissä suihkuttaa jotain, vaikka pilottia?

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 18 Elo 2018, 12:41
Kirjoittaja Topias74
Täytyy se tyhjäkäynti moottorin perus säätö tehdä. Testeri näytti sen olevan jotain 0,8V, ja kun painoin kaasua niin jännite nousi.

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 18 Elo 2018, 20:28
Kirjoittaja Topias74
On tuo prkl ihme juttu, ajat auton talliin toimivana ja kun lähdet tallista niin eipä toimikaan! Suhuttelin pilottia kaikkeen mahdollisiin paikkoihin, ei vuotoja. Kokeilin toisella maffilla, sama juttu. Kiristelin pakoputki liitokset, ei vaikutusta. Tyhjäkäynti moottorin pistokkeen irrotus, ei laske kierrokset. Tuntuu että katit käy tosi kuumana. Saatana!!! :evil:

Sytytysennakko pysynyt samana, ei ole muuttunut.

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 18 Elo 2018, 21:57
Kirjoittaja Topias74
Jotkut fel-pro pahvit ne oli. En muista minkälaiset. Täytyy ne öljyt ja vedet tarkistaa. Pitääkö kohta viedä koko moottori jollekin ja sanoa että kerro mulle mikä vika tässä on! Tuntui että kun kaasuttelee niin öljy usva vaan taas kasvaa, vaikka huohotus menee ulkoilmaan! Alkaa kohta mennä mielenkiinto tähänkin probleemaan. :?

Niin joo, ne pakosarjojen tiivisteet täytyy tsekata heti huomenna.

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 18 Elo 2018, 22:20
Kirjoittaja ToniH
Topias74 kirjoitti: 18 Elo 2018, 20:28Tyhjäkäynti moottorin pistokkeen irrotus, ei laske kierrokset.
Arvaukseni on, että IAC (se tyhjäkäyntimoottori) on klesa. Lainaa jostain ehjä ja kokeile.

Mutta, tarkista vielä myös bensanpaineet. Niin ja kato, ettei lämpöanturit näytä mitään megapakkasia.
Topias74 kirjoitti:Tuntuu että katit käy tosi kuumana.
Eihän ne ole sulaneet/menneet tukkoon syystä tai toisesta? Silloin ne käy kuumana (jopa punaisena) ja käynti on mitä sattuu ja päästöt myös. Esim. kone käy liian rikkaalla ja kuski kaasuttelee menemään, kunnes kattien kennosto sulaa.
Kaara91 kirjoitti:Kaasuläpänasento ja kaasuläpän asentotunnistin säädetty virheellisesti
Ps. muistanko oikein, että SN95:sissa ei ole (vakio läppärungossa) säädettävää TPS:ää (kaasuläpän asentotunnistinta)?

Re: Mikä vika tuli!

Lähetetty: 19 Elo 2018, 18:06
Kirjoittaja Topias74
Pakosarjojen tiivisteet varmaan vuotanut, siitä se seoksen rikkaus johtui. Mutta jatketaan tuolla projekti osiossa lisää. Nyt ei enää naurata yhtään. :(