Kori on nyt hiekkapuhalettu, peltejä vaihdeltu jne. ja kohta olisi maalipintojen pohjien ja maalauksen aika, mutta sitä ennen olisi tehtävä tarpeelliset muutokset koriin. Nyt on jo tehty jousitornin vahvistukset ja apurungon yhdistäjät. Nyt mielessä siis pyörii turvakaarien tekeminen autoon.
Onko olemassa valmiita paketteja vai onko paras tehdä itse, käyttäen jotain tiettyä teräsmateriaalia ja putken kokoa?
Kävin ACS:ssa ja törmäsin siellä Mexicoon ja erään punaisen fb -69 omistajaan joilla oli turvakaaret paikoillaan autossaan. Paljon tuolloin puhuttiin kaarien tekemisistä ja nyt, kun aikaa on tuosta vierähtänyt niin muistipuheet aiheesta on hatarat...
Olisin kiitollinen jos saisin tietoa millaiset turvakaaret olisivat käytännöllisimmät tavallisessa käytössä, mutta samalla kelpaisivat myös ratakisailuun ja kiihdytyskilpailuihin. Ajatuksissa on ollut, että turvakaarien putkia voidaan irroittaa sopivista kohdista, jotta päivittäinen auton käyttö ei hankaloituisi turhan paljon ohjaamossa risteilevien putkien vuoksi. Eli onko esim. pulttiliitoksilla tehdyt putkien yhdistämiset lailliset tms.?
Kysymys, että voiko turvakaaret kiinnittää runkoon pulttiliitoksilla vai pelkästään hitsaten?
Ja jos kerholaisilla olisi valokuvia laittaa omista turvakaaristaan niin olisin hyvilläni ja tietysti antaa vinkkejä siitä miten kannattaisi hommassa edetä.
T.jiri
