Sivu 1/1
2005 twin Turbo
Lähetetty: 17 Heinä 2005, 13:13
Kirjoittaja HighPsi5O
Lähetetty: 18 Heinä 2005, 14:16
Kirjoittaja veekoo
Nayttaa siistimmalta kuin ne ensimmaiset , joissa ahtimet ja ilmanputsarit oli auton alla.. Muistaakseni mitsun ahtimia olivat laittaneet. Luokkaa 450hp..

Lähetetty: 18 Heinä 2005, 16:19
Kirjoittaja HighPsi5O
Kai se 450 on edes rwhp tai sitten on aika lievä vire päällä...

Lähetetty: 18 Heinä 2005, 19:53
Kirjoittaja veekoo
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 10:16
Kirjoittaja HighPsi5O
Meinasitko laittaa pakokaasuahtimen vai perinteisen ruuvin? Suosittelen kyllä pakokaasuahdinta ehdottomasti. Pojat on
http://www.turbomustangs.com sivuilla ottaneet aika hyvin tehoja jo pelkästään vakio 5.O:stä.
Kyllä luulisi tuon uuden moottorin kestävän ainakin 500 rwhp - siis ahdettuna. Eri asia on vaparit, joita täytyy kierrättää yli 7000rpm noihin tehoihin. 1987- 5.O kestää noin 450-500rwhp myös. Sen jälkeen on ilmeisesti lohkon kanssa ongelmia. Ja turbollahan tuon tehon saa jo vakionokalla ja alle 5500rpm....
- kohta tulee keskustelua....
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 13:01
Kirjoittaja veekoo
Ajattelin kyllä ihan oikeaa ahdinta enkä mitään tuulimyllyturboa..

Lähetetty: 19 Heinä 2005, 14:38
Kirjoittaja HighPsi5O
"Oikea" ahdin on ihan ok, mutta jos "oikeasti" halutaan tehoa niin kyllä tuulimylly kuitenkin vetää pitemmän korjen. Tietenkin asennuksen ihanuus on eri asia... Vertaileppa tilastoja noiden kahden kesken ja kylla tuulimyllyturbolla on erityisesti vääntö ihan toista luokkaa V8 käytössä. Muutenkin teho/vääntö saadaan jo todella alhaalta niin ei tarvitse kierrättää "vaparisti", kuten remmillä. Pikkulohkostakin tulee isolohko (jota monet tälläkin niin himoitsevat).
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 14:56
Kirjoittaja Fastback
Ehkei tuo ole kuitenkaan noin yksioikoista. Tilastoja voi vertailla maailmantappiin, mutta sopivan yhdistelmä on kiinni useista osatekijöistä. Viimeisimmässä Hot Rodissa vertailtiin kohtuu onnistuneesti erilaisia ahdinkombinaatioita fordin 5.0 koneessa. Kannattanee ostaa ko. aviisi. Mukana vertailussa oli turbo, holleyn "roots" megablower ja paxton. Em. testissä turbo ei voittanut mitään osa-aluetta mittauksissa, tosin se oli tasaisen vahva kaikissa. Rootsilla parhaat alaväännöt, heikoin huipputeho, paxtonilla paras huipputeho jne. Voin kirjoittaa tarkemmin, kun pääsen lehden äärelle. Kuten edellä sanoin, jotta paketista saadaan toimiva pitää kaikki osa-alueet ja käytettävät kombinaatiot ottaa huomioon.
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 16:12
Kirjoittaja HighPsi5O
Juu, tottakai käyttötarkoitus, moottorikombo jne. vaikuttaa asiaan.
Täytyy tutustua siihen Hot Rodiin.
Suosittelen vielä kuitenkin tutustumaan tuohon turbomustangs sivustoon. Aika paljon löytyy kaikenlaista mielenkiintoista asiaa.
Itse voin antaa faktoja aiheeseen liittyen vielä toivoittavasti tämän ajokauden aikana, kunhan saan pirssin säätöihin..
