Sivu 1/1
Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Lähetetty: 14 Joulu 2017, 10:04
Kirjoittaja Mexico65
http://www.hotrod.com/articles/pit-stop ... utm_source
Hyvä tietää. Noita kampiakselin päitäisvälys laakereiden kulumis ongelmia on tääläkin jonkinverran esiintynyt.
On A Small Block Ford, The Center (No. 3) Main Journal And Its Bearing Absorb Engine Thrust. If Endplay Is Wrong, They’ll Fail First. Wear At The Rear Of The Thrust Surface Indicates The Flexplate/torque Converter Or Flywheel/clutch Is Forcing The Crank To Move Forward In The Block. It’s Not Cost Effective To Try And Repair Crank Thrust Surface Wear On Everyday Cranks.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Lähetetty: 14 Joulu 2017, 15:05
Kirjoittaja Futurage
Vähän OT mutta en malta olla kertomatta : Tampereella Suomen HiTek-jenkkipajalle oli tuotu 302 Ford jossa oli RUNSAASTI kampiakselin päittäriä.
Syynä oli että thrust bearing oli asennettu runkolaakeripukki nro 5:een !
Älkää kysykö miten se on mahdollista, en mäkään tiedä.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Lähetetty: 14 Joulu 2017, 15:07
Kirjoittaja Topias74
Toinen juttu mikä syö tuota päittäis laakeria varsinkin uudemmissa manuaali vaihteisissa jenkeissä on: Asennetaan jäykempi kytkin, ja aina startatessa pitää painaa kytkin pohjaan, muuten ei anna startata. Sitten jos on ongelmia käyntiin lähdössä ja joutuu sahaamaan pitempään ennenkuin lähtee käyntiin niin kyllä syö hyvin tuota laakeria. Tuli todettua tuo aikoinaan cobrassa. Siitä välyksestä se koneremontti lähti liikkeelle.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Lähetetty: 15 Joulu 2017, 11:09
Kirjoittaja Topias74
Se on just se turvallisuus juttu tuossa mustangissa, ja varmaan kaikissa saman aikakauden jenkeissä.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Lähetetty: 15 Joulu 2017, 11:32
Kirjoittaja Late
Turvallisuus ja jenkkien tottumattomuus manuaaleihin tuon kytkennän aiheutti 80-luvulla. Nyttemmin taitaa olla yleistynyt muuallakin maailmassa.
Tosin noissa vanhemmissa asia on hyvinkin helposti korjattavissa. Katkasija on kiinni kytkinpedaalin mekanismissä, helppo löytää. Johto vain irti ja hyppylanka johtoon niiden kahden navan väliin. Itse tein tämän omaan foksiin melkein heti kun mulle tuli. On niin ärsyttävä ominaisuus varsinkin tallissa auton kanssa puuhaillessa kun pitää konetta käynnistellä.
Re: Pit Stop: Wrong Flexplate Causes Main Thrust Bearing Failure on 302 Ford
Lähetetty: 15 Joulu 2017, 14:22
Kirjoittaja Topias74
Sama täällä, minäkin laitoin sinne johtolenkin, niin ei tarvitse kytkin olla pohjassa kun starttaa.
