Sivu 1/2
Käyttöautoksi 91->mustangi?
Lähetetty: 30 Kesä 2005, 23:17
Kirjoittaja LonelyRider
On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Lähetetty: 01 Heinä 2005, 18:20
Kirjoittaja Foxy Lady
Mulla on hiukan vanhempi värkki ( -88) mutta käytännössä lähes sama siis. Kyllä tuollaisella voi tarvittaessa päristellä menemään vaikka läpi vuoden.
Viat riippuu paljon yksilöstä. Perän lukko tuntuu lähes kaikissa olevan kulunut, mutta melko pienillä kustannuksilla senkin saa taas toimivaksi. Vaan eipä sillä ollut käytännön haittaa, vaikka suti vain yhdellä pyörällä. Ja sähkölasien katkaisijat on usein hapettuneet. Sekin helppo korjata.
Kohtuullisen pieniruokainen peli. Työmatka-ajossa (30 km/suunta josta 15km maantieajoa ja 15 kaupunkiajoa) kuluttaa vaivaiset 11 litraa / 100km. Johan 2 lotrainen OHC vie yhtä paljon bensaa nätisti ajamalla. Tarvittaessa kulutusta saa kyllä lisättyä kaasupolkimella
Yhden talven kokemuksella, käynnistyi kivuttomasti. Pito-ongelmia tosin oli kesää enemmän, mahtoiko johtua huonoista kesäkuvioilla varustetuista kitkoista

Lähetetty: 02 Heinä 2005, 00:30
Kirjoittaja LonelyRider
okie..pelkkiä + puolia.. Mites tuo pehmytkudos eli ruoste.. Onko alttiita paikkoja ja mitä yleensä tutkia autosta ostovaiheessa?
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Lähetetty: 02 Heinä 2005, 10:40
Kirjoittaja GT9008
LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
vm 90 ja pientä vikaa ollut vain . ihmettelen suuria kulutus määriä mitä ilmoittavat(onko viri viri pelejä)8-9l/100km mulla menee gt. eikä ole perässä mitään vikaa ei lotíse ei kitise.vaikka kenkää on saanut muutaman kerran .ruostetta hyvin vähän ja nekin on iisi poistaa.onko etelän foxit suolan uhriksi joutuneet???kyllä posket lyö melkein yhteen niskan takana kun valoista lähtee (eikä ole mustan kissan paksut posket)
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Lähetetty: 02 Heinä 2005, 19:25
Kirjoittaja Eagle
itselläni oli muutama vuosi sitten -92 gt 5.0 ja automaatti vaihteistolla. Todella hyvät kokemukset siitä jäi. Osaa saa hommattua helpolla vaikka niitä ei juurikaan mennyt. Oviin piti vaihtaa lukkojen moottorit, jäätyi kun tuli pakkasta eli kumi oli mennyt ajan saatossa rikki ja vesi pääsi moottoriin... USA:n musse lehdis siitä oli juttua että ne kannattaa vaihtaa jos ajelee talvella.Muuten auto pelasi täydellisesti. Ja autom vaihteistoa kyllä suosittelen siihen lämpimästi.
Lähetetty: 02 Heinä 2005, 20:47
Kirjoittaja LonelyRider
jep! tähän asti jokapuolelta kuultu hyviä kokemuksia.. pitänee alkaa etsiä yksilöä josko löytäis jostain sopivan..
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Lähetetty: 04 Heinä 2005, 15:06
Kirjoittaja Fastback
Eagle kirjoitti:Ja autom vaihteistoa kyllä suosittelen siihen lämpimästi.
Täh? kyllä siinä pitää
anaalimanu eiku manuaali olla

Meinasin aikojen saatossa ostaa '92 GT Mustangin 5.0 ja 5v manuaalilla ajoautokseni. Harmillisesti auto meni alta aikayksikön paikallisesta liikkeestä, oli vielä tutun entinen uudesta asti. Vähän söi miestä kun se kerettiin myydä niin äkkiä. Surkeinta oli ettei tuttu puhunut mitään, meni vaan ja vaihtoi sen transittiin...

Tiedä sitten kaipasiko sporttisempaa kun moiseen vaihtoi...

Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Lähetetty: 23 Heinä 2005, 15:27
Kirjoittaja Eve
LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Toimii.
Eka talvi takana ja hyvillä nastarenkailla työntää nätisti eteenpäin. Ainut ongelma taitaa olla se, että perheen "kakkos"autosta meinaa tulla se ykköspeli.
Sitä kun meinaa lähteä toi modaaminen käsistä, vaikka vain käyttöautoksi laite hankittiin.

Nyt uutta väriä, vannetta, levyjarruja takana, ah...ta ja yms. tullut foxiin jo hommattua. Eli varo ettei lähde mopo käsistä niin kuin täällä on jo käynyt.

Lähetetty: 14 Marras 2005, 22:42
Kirjoittaja jjvirtan
Jos oon tuollaista ostamassa niin miten tunnistan onko se aito GT?
Lähetetty: 14 Marras 2005, 23:53
Kirjoittaja Jukka
jjvirtan kirjoitti:Jos oon tuollaista ostamassa niin miten tunnistan onko se aito GT?
Onko mitään merkitystä?
Sama tekniikka on GT:ssä ja LX:ssä.
GT:ssä paremmat penkit ja sähköhimmeleitä ainakin alunperin mutta jokuhan on voinut ruksata myös LX.ään pitkän optiolistan.
Jos nyt saisi valita niin itse hankkisin mielummin LX:n kuin GeeTeen.
Jos ei muuta niin ihan pelkästään takavalojenkin takia.

Lähetetty: 15 Marras 2005, 01:06
Kirjoittaja Antti66HT
EIkös noissa GT:ssä oo tuo etu huuli vähän alempana, ja mahdollisesti sumuvaloilla?
Lähetetty: 15 Marras 2005, 07:02
Kirjoittaja Jukka
Mosse kirjoitti:EIkös noissa GT:ssä oo tuo etu huuli vähän alempana, ja mahdollisesti sumuvaloilla?
Joo,niinhän niissä on.
Sama linja jatkuu myös perässä ja helmoissa.
Lähetetty: 15 Marras 2005, 09:34
Kirjoittaja kariboy
Vajaa kesä nyt "kettuilua" takana, kilsoja melkein 7 tuhatta.
Nuo muovihelmojen kiinnityslistat ovat ennemmin tai myöhemmin lahoja, mutta ei ne pahat ole vaihtaa, eikä kalliit.
Bensaa ei mene paljoakaan, alle kympin kulutukseen pääsee kevyesti jopa cruise päällä.
Kaupunkikulutuksen mittasin tässä syksyllä, siis ihan pikkupyöritystä ja kylmiä lähtöja ja jokunen rivakka poistuminen valoista(ehkä) -> 17 l/100
Ilmastointi ja cruise ovat mukavia kavereita.
Ajotuntumahan on jotenkin karski ja autoa on käskettävä, varsinkin kovalla askilla
Mutta autohan ei olekaan kuttaperkka peräpuikko (muovipuskurit

), joita on liikenne täynnä. Alusta ei mikään kova ole, mutta normaliajoon riittävä.
Ruostetta tietenkin tulee, jos ei ole suojattu.
Takakaaret ja jos nosturille auton saa, pääsee kattelemaan altapäin, eiköhän ne ruosteet näy, jos niitä on.
Varaosia on saatavana, tosin ei meidän kylällä, mutta Kivitila esim.
Varsinaista miinusta en oikein keksi, paitsi tietysti se, että auto on otettava aamulla pihasta alle, ennenkuin muut ehtii...
Autohan on siis ´91 GT 5.0 ja mittarissa on 34 tkm.
Lähetetty: 15 Marras 2005, 09:57
Kirjoittaja Dervish
Soppa maistuu, kun siltä tuntuu.
Matkassa sain menemään jopa 8,13l/100 km (potkuakin hieman enemmän kuin vakiossa)
Eikä ollut paha edes pitkällä, yli 5000km, reissulla selän päälle penkki.
Sen vähän mitä itte talvikeleillä ajellut, niin ei kiva, pitää lähtee kolmosella, ehkä jopa nelosella liikkeelle pahoista paikoista ettei ny kauhiast ruoviskelis
Niin, auto -91GT, 302 V8 ja yli 340 tkm mittarissa.
Jos ei vielä ole ruostesuojattu, niin kannattaa se tehdä.
- Sami Partanen .
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Lähetetty: 15 Marras 2005, 10:49
Kirjoittaja Arto65FB
LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Tarkoittaako tuo perhe, että takapenkille olisi käyttöä. Se kannattaa testata, eivät mitään tilaihmeitä ole. Muutenhan tuo on mitä nerokkain ajatus, autot alkavat olla suhteellisen edullisia, joten hupi/hinta on kohdallaan.
Voit kyllä laittaa hakuun ->89 ja uudemmat. Ottaen huomioon, kuinka näitä pidetään ja kuinka yksilöitä ovat kuitenkin, niin se on ihan sama onko 89 vai 93. 88 ja vanhemmat ruiskuilla eivät ole viritysystävällisiä, mutta jos sellainen 200hv riittää, niin miksei nekin.
Minä hankin erilaisen Foksin (79-93 Mustangit ovat Fox-platformilla), eli -85 LTD:n perheen ykköskäyttikseksi. Neljä ovea ja riittävän iso takakontti. Siinä on 3.8V6 + C5, kaupunkiajossa edullisempi kuin 5.0V8+AOD/T5, maantiellä ero tasoittuu.