HC69 kirjoitti: ↑06 Syys 2017, 20:27
Onnistuuko nokka-akselin vaihto 65 V8 mustangiin ilman että ottaa konetta pois?
Kopekka laittoikin jo linkkiä, ohessa omaa raapustusta samaan aikaan:
Kyllä onnistuu. Lyhyt info. Purku vaikka tässä järjestyksessä ja takaisin kasaan vastakkaisessa:
-Vedet
-Syyläri
-flekti
-Dampperi (kunnon irrotustyökalulla ja asennus myös yleensä samalla värkillä)
-Vesipumppu+jakopään koppa (saattavat pysyä nipussa toisissaan)
-Jakopää
-keinut ja työntötangot
-Imusarja
-Nostajat
-Nokka pois ja uusi tilalle ja kasaus takaisinpäin.
Kannattaa tietysti uusia samalla etupään stefa kampiakseliin yms. kaikki tiivisteet mitä joudut irroittamaan.
Jakopää kanattaa uusia jos on vähänkään ketju löystynyt.
Pyörittele konetta ennen jakopään kopan asennusta, että varmistuu osien kunnollinen toiminta.
Muutamia mittauksa mm. nokan ja kampiakselin päittäisvälykset. Nokka kannattaa myös ajoittaa, jotta varmistuu asennuksen oikeellisuus - eli mitata aukeavatko venttiilit nokan ilmoitamissa astekohdissa.
Kiire pois ja foorumille kyselyä jos jokin vaihe askarruttaa. Aika moneen työvaiheeseen löytyy foorumilta pienellä haulla infoa.