Sivu 1/2

kiekkamittari häiriö

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 22:29
Kirjoittaja GT9008
mistähän fox koppasen kiekkamittari ottaa sigunaalinsa kun pätkiip auton kans yht aikaa siis kun moottori hiukan pätkiip niin vaikuttaa kiekkamittariin.
:cry:

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 23:44
Kirjoittaja musse67
Puolan miinusjohdosta.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 01:02
Kirjoittaja JaniC
Mikäs sitten mun 95' GTS:n kierroslukumittarissa on? Kone käy muuten normaalisti, mutta aina välillä kierrokset tippuu 1000rpm alaspäin...Ei vaikuta moottorin käymiseen. :cry: Tarkastin jo mittariston takaa, että jos liitin olisi ollut huonosti kiinni. Pieni rako siellä näkyi, joten painoin sen takaisin paikoilleen. Sen jälkeen päätin lähteä pienelle ajelulle ja katsoa samalla jos nyt kierroslukumittari toimisi kunnolla, mutta kas kummaa, sama vika ilmeni vieläkin. Kun vähän kopauttaa pleksilasiin kierrosten pudotessa 1000rpm niin palaa takaisin siihen normaaliin asentoon. Voisiko vika olla mittarin viisarissa?...Huonosti kiinni? :cry: Kun ostin auton niin takakontista löytyi valkoiset mittariston pohjat...tosin puuttui nopeus- ja kierroslukumittarin valkoiset pohjat! Joskus olleet kiinni auton mittaristossa ja sen jälkeen vaihdettu takaisin normaaleiksi huolimattomasti? Auttakaa!...KATSASTUS 30.6.

SORI, ETTÄ HÄIRITSEN TOPIIKKIA!!!

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 05:31
Kirjoittaja veekoo
djcombo kirjoitti: Joskus olleet kiinni auton mittaristossa ja sen jälkeen vaihdettu takaisin normaaleiksi huolimattomasti? Auttakaa!...KATSASTUS 30.6.
Kokeiles laittaa virrat paalle "sytytys asentoon" trippimittarin nappi pohjassa (nappi pohjaan, kaanto avaimesta). Mittariston pitaisi menna silloin testimoodiin, jolloin viisarit menee laidasta laitaan. Kun painelet trippimittarin nappia, saat erilaisia maagisia lukuja matkamittarin nayttoon. Eri moodit kiertavat lapi ja takaisin alkuun, kun jatkat napin painelua. Kierratat eri moodeja lapi kunnes nakyy rpm naytossa. Sitten ajelet ja katsot, tippuuko digitaalinen luku samalla kun analooginen mittari varahtaa. Tuolla pitaisi saada haarukoitua ainakin, saako mittaristo vaaran arvon vai onko se mittarin neula jotenkin rikki (kaamissa vikaa?).

Toimii ainakin 99 ja uudemmissa. Voi olla etta '95 mittaristo on erilainen, mutta epailisin olevan sama.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 10:18
Kirjoittaja GT9008
musse67 kirjoitti:Puolan miinusjohdosta.
ok tattista vaan eli pitääp lähtee sieltä vikaa etsiin .... josko pätkiminen loppuis joku päivä.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 18:11
Kirjoittaja Foxy Lady
djcombo kirjoitti:KATSASTUS 30.6.

SORI, ETTÄ HÄIRITSEN TOPIIKKIA!!!
Kierroslukumittarin EI tarvitse toimia katsastuksessa.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 21:12
Kirjoittaja JaniC
Foxy Lady kirjoitti:Kierroslukumittarin EI tarvitse toimia katsastuksessa.
Ai ei vai! :shock: Niin mä vähän ajattelinkin, kun ei joissain eurooppalaisissa autoissa edes ole kierroslukumittaria.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 21:16
Kirjoittaja JaniC
veekoo kirjoitti:Kokeiles laittaa virrat paalle "sytytys asentoon" trippimittarin nappi pohjassa (nappi pohjaan, kaanto avaimesta). Mittariston pitaisi menna silloin testimoodiin, jolloin viisarit menee laidasta laitaan. Kun painelet trippimittarin nappia, saat erilaisia maagisia lukuja matkamittarin nayttoon. Eri moodit kiertavat lapi ja takaisin alkuun, kun jatkat napin painelua. Kierratat eri moodeja lapi kunnes nakyy rpm naytossa. Sitten ajelet ja katsot, tippuuko digitaalinen luku samalla kun analooginen mittari varahtaa. Tuolla pitaisi saada haarukoitua ainakin, saako mittaristo vaaran arvon vai onko se mittarin neula jotenkin rikki (kaamissa vikaa?).

Toimii ainakin 99 ja uudemmissa. Voi olla etta '95 mittaristo on erilainen, mutta epailisin olevan sama.
Kokeilin painaa nappulaa...Kierroslukumittarin viisari kylläkin nousee ylöspäin, mutta vain hetkeksi. Sitten taas tipahtaa alas. Mitäs tässä seuraavaksi kokeilisi?...Mittariston vaihtoa vai pleksilasi irti ja koittaa painaa vähän viisaria kiinni jos vaikka olisi irti??? :(

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 22:28
Kirjoittaja veekoo
djcombo kirjoitti: Kokeilin painaa nappulaa...Kierroslukumittarin viisari kylläkin nousee ylöspäin, mutta vain hetkeksi. Sitten taas tipahtaa alas. Mitäs tässä seuraavaksi kokeilisi?...Mittariston vaihtoa vai pleksilasi irti ja koittaa painaa vähän viisaria kiinni jos vaikka olisi irti??? :(
Joops. Sorry, tarttee olla 99 tai uudempi. Liittyy ajotietokoneen versioon:
http://www.mustangworld.com/ourpics/News/99hec.htm

Jos se viisari tipahtelee, niin eikos sen sitten pitaisi jaada nayttamaan liian vahan tai irrota kohta kokonaan? En tieda, onko noille uudemmille instrumenttiklustereille korjaajia olemassakaan vai osaisiko joku fiksata.. Tietty pura-kokoa harjoituksen aikana voi se huono liitos alkaa toimimaan, jolta tuo minusta kuulostaa.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 22:50
Kirjoittaja Tahavo
Meni mullakin Autometerin kallis kiekkamittari rikki, kun paukuttelin rattia irti, mittari oli kiinni rattitangossa. Nyt näyttää n.500 r/min liian vähän.
Motonetista ostin tuning-mittarin mutta ei sitä jaksanut katella päivää pitempään. Hukkaan meni siinäkin 29 €uroa.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 03:22
Kirjoittaja JaniC
Täytyy kokeilla irrottaa pleksilasi ja kattoo koko mittaristo läpi. Kiitos avusta. :D

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 18:40
Kirjoittaja Foxy Lady
Jos mittariston takaosa on samantyylinen kuin Sierrassa (juotettu), niin kannattaa käydä PIENELLÄ tinakolvilla kaikki juotokset läpi. (Lähes) Kaikissa Sierroissa korjaantuu kierroslukumittari moisella toimenpiteellä

Lähetetty: 02 Heinä 2005, 10:20
Kirjoittaja GT9008
musse67 kirjoitti:Puolan miinusjohdosta.
ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa puolassa eikä puolan johtoa tarvii vaihtaa............... :shock: elikkäs mitäs sitten sytkä moduulin vaihto ????

Lähetetty: 02 Heinä 2005, 20:10
Kirjoittaja musse67
GT9008 kirjoitti:ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa puolassa eikä puolan johtoa tarvii vaihtaa............... :shock: elikkäs mitäs sitten sytkä moduulin vaihto ????
Sama johto mikä tulee kiekkamittarille, menee myös sinne sytkämoduulille, senhän vois koittaa vaihtaa.

Lähetetty: 13 Tammi 2006, 17:33
Kirjoittaja JaniC
djcombo kirjoitti:Mikäs sitten mun 95' GTS:n kierroslukumittarissa on? Kone käy muuten normaalisti, mutta aina välillä kierrokset tippuu 1000rpm alaspäin...Ei vaikuta moottorin käymiseen. :cry: Tarkastin jo mittariston takaa, että jos liitin olisi ollut huonosti kiinni. Pieni rako siellä näkyi, joten painoin sen takaisin paikoilleen. Sen jälkeen päätin lähteä pienelle ajelulle ja katsoa samalla jos nyt kierroslukumittari toimisi kunnolla, mutta kas kummaa, sama vika ilmeni vieläkin. Kun vähän kopauttaa pleksilasiin kierrosten pudotessa 1000rpm niin palaa takaisin siihen normaaliin asentoon. Voisiko vika olla mittarin viisarissa?...Huonosti kiinni? :cry:
Sama vika on kierroslukumittarissa edelleen, joten jatketaan samaa topiikkia, eikä kirjoitella turhaan uutta.

APUA/NEUVOJA KAIVATAAN!!!