kiekkamittari häiriö
Lähetetty: 27 Kesä 2005, 22:29
mistähän fox koppasen kiekkamittari ottaa sigunaalinsa kun pätkiip auton kans yht aikaa siis kun moottori hiukan pätkiip niin vaikuttaa kiekkamittariin.


Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Kokeiles laittaa virrat paalle "sytytys asentoon" trippimittarin nappi pohjassa (nappi pohjaan, kaanto avaimesta). Mittariston pitaisi menna silloin testimoodiin, jolloin viisarit menee laidasta laitaan. Kun painelet trippimittarin nappia, saat erilaisia maagisia lukuja matkamittarin nayttoon. Eri moodit kiertavat lapi ja takaisin alkuun, kun jatkat napin painelua. Kierratat eri moodeja lapi kunnes nakyy rpm naytossa. Sitten ajelet ja katsot, tippuuko digitaalinen luku samalla kun analooginen mittari varahtaa. Tuolla pitaisi saada haarukoitua ainakin, saako mittaristo vaaran arvon vai onko se mittarin neula jotenkin rikki (kaamissa vikaa?).djcombo kirjoitti: Joskus olleet kiinni auton mittaristossa ja sen jälkeen vaihdettu takaisin normaaleiksi huolimattomasti? Auttakaa!...KATSASTUS 30.6.
ok tattista vaan eli pitääp lähtee sieltä vikaa etsiin .... josko pätkiminen loppuis joku päivä.musse67 kirjoitti:Puolan miinusjohdosta.
Kierroslukumittarin EI tarvitse toimia katsastuksessa.djcombo kirjoitti:KATSASTUS 30.6.
SORI, ETTÄ HÄIRITSEN TOPIIKKIA!!!
Ai ei vai!Foxy Lady kirjoitti:Kierroslukumittarin EI tarvitse toimia katsastuksessa.
Kokeilin painaa nappulaa...Kierroslukumittarin viisari kylläkin nousee ylöspäin, mutta vain hetkeksi. Sitten taas tipahtaa alas. Mitäs tässä seuraavaksi kokeilisi?...Mittariston vaihtoa vai pleksilasi irti ja koittaa painaa vähän viisaria kiinni jos vaikka olisi irti???veekoo kirjoitti:Kokeiles laittaa virrat paalle "sytytys asentoon" trippimittarin nappi pohjassa (nappi pohjaan, kaanto avaimesta). Mittariston pitaisi menna silloin testimoodiin, jolloin viisarit menee laidasta laitaan. Kun painelet trippimittarin nappia, saat erilaisia maagisia lukuja matkamittarin nayttoon. Eri moodit kiertavat lapi ja takaisin alkuun, kun jatkat napin painelua. Kierratat eri moodeja lapi kunnes nakyy rpm naytossa. Sitten ajelet ja katsot, tippuuko digitaalinen luku samalla kun analooginen mittari varahtaa. Tuolla pitaisi saada haarukoitua ainakin, saako mittaristo vaaran arvon vai onko se mittarin neula jotenkin rikki (kaamissa vikaa?).
Toimii ainakin 99 ja uudemmissa. Voi olla etta '95 mittaristo on erilainen, mutta epailisin olevan sama.
Joops. Sorry, tarttee olla 99 tai uudempi. Liittyy ajotietokoneen versioon:djcombo kirjoitti: Kokeilin painaa nappulaa...Kierroslukumittarin viisari kylläkin nousee ylöspäin, mutta vain hetkeksi. Sitten taas tipahtaa alas. Mitäs tässä seuraavaksi kokeilisi?...Mittariston vaihtoa vai pleksilasi irti ja koittaa painaa vähän viisaria kiinni jos vaikka olisi irti???
ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa puolassa eikä puolan johtoa tarvii vaihtaa...............musse67 kirjoitti:Puolan miinusjohdosta.
Sama johto mikä tulee kiekkamittarille, menee myös sinne sytkämoduulille, senhän vois koittaa vaihtaa.GT9008 kirjoitti:ei ole vikaa vikaa vikaa vikaa puolassa eikä puolan johtoa tarvii vaihtaa...............elikkäs mitäs sitten sytkä moduulin vaihto ????
Sama vika on kierroslukumittarissa edelleen, joten jatketaan samaa topiikkia, eikä kirjoitella turhaan uutta.djcombo kirjoitti:Mikäs sitten mun 95' GTS:n kierroslukumittarissa on? Kone käy muuten normaalisti, mutta aina välillä kierrokset tippuu 1000rpm alaspäin...Ei vaikuta moottorin käymiseen.Tarkastin jo mittariston takaa, että jos liitin olisi ollut huonosti kiinni. Pieni rako siellä näkyi, joten painoin sen takaisin paikoilleen. Sen jälkeen päätin lähteä pienelle ajelulle ja katsoa samalla jos nyt kierroslukumittari toimisi kunnolla, mutta kas kummaa, sama vika ilmeni vieläkin. Kun vähän kopauttaa pleksilasiin kierrosten pudotessa 1000rpm niin palaa takaisin siihen normaaliin asentoon. Voisiko vika olla mittarin viisarissa?...Huonosti kiinni?