Sivu 1/6

MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 02 Heinä 2017, 20:01
Kirjoittaja mpesonen
Moro oisko kellään tietoa taitoa MSD atomic 2900 efi asennuksesta säätö arvoista, Tuli asennettua ohjeitten mukaisesti ei vain tulille saada!

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 02 Heinä 2017, 22:39
Kirjoittaja Topias74
Saako bensaa ja kipinää? Eikös siinäkin ole joku peruskartta jolla saa käyntiin? Onko bensanpainetta?

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 02 Heinä 2017, 23:07
Kirjoittaja starsky
Käynnistäessä lukeeko kierroslukutietoa? Jos ei kierroslukutietoa, niin ei anna kipinää eikä injektoi.

Ohjaako MDS myös syttyä vai onko sytytys muuta kautta?

Kerro lisää minkälainen setup on kyseessä.

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 15:46
Kirjoittaja mpesonen
Katsoin ei lukenu kierroksia kun käynnisti,ei ole kytketty MSD jakajaan mutta kipinä tulee ja hyvä, poksi pitää nakutusta kun virtaavaimen kääntää mutta kun Besapumppu saa paineen herkiää

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 17:55
Kirjoittaja starsky
Onko tämä kyseisen setin manuaali?

http://www.jegs.com/InstallationInstruc ... 1-2900.pdf

Kipinä tulee jos vanha virranjakajasysteemi on itsenäisenä toiminnassa. Et ilmeisesti käytä sytytyksen ohjausmahdollisuutta.

Oletko sivun 10 mukaisesti kytkenyt rpm-signaalia?
atomic_s10.JPG
Signaali pitää saada tai muuten ECU ei tiedä milloin kone pyörii.

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 19:57
Kirjoittaja mpesonen
Kiitos tiedoista Mustang heräs eloon!

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 20:26
Kirjoittaja starsky
:peukku:

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 06:44
Kirjoittaja mpesonen
Moi viellä kysysin saako efi tietoa tuon kuvan mukaisesta asennuksesta ajoituksista sytkältä?

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 09:39
Kirjoittaja starsky
mpesonen kirjoitti: 08 Heinä 2017, 06:44 Moi viellä kysysin saako efi tietoa tuon kuvan mukaisesta asennuksesta ajoituksista sytkältä?
Ei saa muuta kuin tiedon moottorin pyörimisestä ja osaa laskea pulssien välin perusteella pyörimisnopeuden.

Jos haluat ohjata myös sytytyksen ajoituksen, niin käy läpi ohjetta alkaen sivulta 15.

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 08 Heinä 2017, 18:12
Kirjoittaja mpesonen
Mulla teki tänään pumpun paineet 70 neen vaikka 1 linjanen tällä hetkellä, liekkö tuo pumppu tiensä päässä tuli kyllä käynnissä ruuvattua moottorin litra kokoa? sai liikaa ja af seilas 10-16 välissä

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 09 Heinä 2017, 11:16
Kirjoittaja starsky
mpesonen kirjoitti: 08 Heinä 2017, 18:12 Mulla teki tänään pumpun paineet 70 neen vaikka 1 linjanen tällä hetkellä, liekkö tuo pumppu tiensä päässä tuli kyllä käynnissä ruuvattua moottorin litra kokoa? sai liikaa ja af seilas 10-16 välissä
Eli polttoainepaine noussut arvoon 70 psi ? Onko sinulla kuitenkin siis painesäädin pumpun ja suuttimien välissä? Kannattaa ehdottomasti rakennella paluulinjatyyppinen rakenne polttoainepuolelle kuten ohjeessa sivulla 6 on kuva.

Aftermarket ruiskupakettien kanssa on monilla ollut huonoja kokemuksia kun on jokin asia jäänyt toteuttamatta kunnolla. Tuo polttoainepaineen mahdollinen seilaaminen halvaannuttaa paketin - koeta saada paine vakioitua ja vasta sitten tutkimaan/säätämään seuraavaa vaihetta.

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 09 Heinä 2017, 11:26
Kirjoittaja mpesonen
Ei ole paineen säädintä, pysyny aika hyvin noin 40-45 psi varmaan ois parempi säädin sais piettyä paineen tasaisena ja paluu linja.

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 09 Heinä 2017, 19:19
Kirjoittaja mpesonen
Moi voisiko paineen säätimen laittaa menopuolelle? joka pitäis paineen tasaisena jos ei ole paluu linjaa rakennettu!

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 00:24
Kirjoittaja starsky
mpesonen kirjoitti: 09 Heinä 2017, 19:19 Moi voisiko paineen säätimen laittaa menopuolelle? joka pitäis paineen tasaisena jos ei ole paluu linjaa rakennettu!
Normaalissa kaasutinsetupissa tuo on yleinen käytäntö. mutta paineet luokkaa 6-7 psi. Lisäksi kaasuttimessa on kohokammiot, jotka "tasaavat" polttoaineen syöttöä.

EFI-setupissa injektorit vaativat jatkuvan stabiilin paineen, jotta polttoaineen suihkutusmäärä pysyy jotenkin tolkuissa. ECU pulssittaa vain suuttimia ja olettaa ainetta tulevan koko ajan saman määrä samalla aukioloajalla.

Kuvitellaan tilanne, jossa ajellaan pienellä kaasulla ja hetkellisesti tarvitaan lisää ainetta. Ilman paluulinjaa oleva järjestelmä syöttää polttoainetta tietyllä määrällä hetkellä 1 ja kun tarvitaan hetkellä 2 lisää ainetta (injektorien ohjausaika kasvaa) ei polttoaineputkessa vakionopeudella kulkeva polttoaine kykene kulkemaan heti välittömästi nopeammin - inertia estää polttoaineen nopeusmuutoksen- ja injektorien näkemä polttoainepaine putoaa hetkellisesti.

Kaasuttimen tilanteessa kun tarvitaan lisää tavaraa saadaan sitä kohokammioista heti ja polttoainepumppu kerkiää sitten täyttää kohokammioita.

Paluulinjaisessa systeemissä kuten Atomic FAQ-tiedoissa:

https://www.msdperformance.com/support/faq/#tab0
paluulinja.JPG
Polttoainetta kulkee koko ajan jakotukkien (TBI-paketissakin jakotukit integroituna) läpi ja painesäädin päästää ylimääräisen tankkiin. Jakotukeissa kulkee ainetta koko ajan ohi suuttimien määrä, joka riittää maksimaalisen 100% suuttimen avausajan tarpeisiin tarvittaessa (jos pumppu, suodattimet, painesäädin ja polttoainelinjat on mitoitettu oikein). Kun paluulinjalla varustetussa setupissa tarvitaan hetkellisesti lisää ainetta, niin sitä on heti saatavilla ja paine ei vaihtele samalla tavalla kuin ilman paluulinjaa olevassa systeemissä.

Tilanne kun pudotetaan nopeasti polttoainetarvetta aiheuttaa ilman paluulinjaa olevaan systeemiin ylipainepiikin, kun polttoainelinjassa kulkeva tavara ei voi heti pysähtyä. Sama ilmiö tulee mökillä kun laittaa pitkässä vesiletkussa saunan muuripataan juoksemaan palloventtiilin kautta vettä ja sulkee veden tulon nopealla liikkeellä -> letkuun tulee paineisku liikkeellä olevan veden äkillisesti pysähtyessä ja perässä tuleva vesi pakkaa painetta. Meillä ainakin saa hanan päästä katkoa joka kesä letkua pullistumisen vuoksi pois (vaikka olen maininnut, että pitäisi sulkea hana hitaasti ettei synny paineiskua).

Lisäksi ilman paluulinjaa olevaan systeemiin saattaa tulla vapor lock tilanne kun pumppu jauhaa koko ajan isolla teholla ja ainetta ei silti liiku pumpun läpi kuin minimaalisesti.

Tuossa on hieman turhaan oksennettu infoa, mutta en halunnut suoraan vaan töksäyttää:
-Jos yksilinjainen polttoaineensyöttö ei toimi omassa setupissasi (paineenvaihtelua, epämääräistä käyntiongelmaa ja seoksien vaeltelua jne.), niin tee suosiolla kunnollinen paluulinjapohjainen systeemi.

Re: MSD atomic 2900 efi

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 07:58
Kirjoittaja mpesonen
Kiitos meinasin rakentaa paluulinjan oiskohan tämä paras AEROMOTIVE 18688 POLTTOAINEPUMPPU sais suoraan tankkiin ja pumppu pysyis viileenä?